Sølvfisken

Couch to 5K - en anbefaling

Recommended Posts

Sølvfisken

Det her, folkens, det er genialt.

For 2½ måned siden kunne jeg IKKE løbe. Eller.. Jo, jeg kunne løbe et minut eller to og så kollapsede jeg og brugte en halv time på at få vejret igen. Cirka.

Nu løber jeg 25-30 min. i streg (uden gå-pauser), og det er rent faktisk legende let.

(jeg løber på løbebånd, og ja, det gør det lidt nemmere end når man løber udenfor. But still :D)

C25K Treadmill

Linket er også til løbebånds-versionen, men der findes altså også en udendørs-version på sitet.

Go for it, hvis du har lyst til at "lære" at løbe, men synes det er svært at komme igang :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Little_Woman

Jeg følger også programmet og det ER virkelig godt! Jeg kunne kun lige løbe efter bussen, nu har jeg lige løbet 25 min i streg, helt uden at dø. Jeg er i 6. uge, så om 3 uger burde jeg sgu kunne løbe 5 km. Det havde jeg faktisk aldrig troet skulle overgå mig :)

Det gode ved programmet er at det er helt fastlagt hvor langt du skal løbe. Jeg har downloadet en podcast, så en energisk mand fortæller mig hvornår jeg skal løbe og hvornår jeg skal gå, de løbeture hvor der er intervaller. Ingen bøvl med at holde øje med uret, det er bare med at følge stemmen i øret.

Det virker, sgu!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mrs-A

Hep!

Jeg bruger det også (her et link til den danske version: Couch to 5k - C25K Running Program ).

Jeg er i uge 5 nu, og er overrasket over hvor godt programmet har været for mig.

Jeg har det også som en app - gør det så nemt at der bare er en som siger til en når man skal hhv. løbe og gå:gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
VildMagi

Jeg gik i gang med det for et halvt års tid siden, men strandede, da der kom sne og is på vejene... :genert: Men var ellers rigtig godt tilfreds med det!

Måske man skulle starte op igen på løbebåndet. Mangler virkelig noget ordentlig cardiotræning og kan ikke svinge mig op til mere end 15 min på crosstrainer uden at kede mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissT

Det skal da helt sikkert prøves, har lige været ude og løbe en hurtig tur og kunne da holde til at løbe 1,7 km uden stop, men var så også ret død tilsidst.. Så man kan da håbe at dette program virker bedre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissT
Skrevet (redigeret)

Det skal da helt sikkert prøves, har lige været ude og løbe en hurtig tur og kunne da holde til at løbe 1,7 km uden stop, men var så også ret død tilsidst.. Så man kan da håbe at dette program virker bedre

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissT
Hep!

Jeg bruger det også (her et link til den danske version: Couch to 5k - C25K Running Program ).

Jeg er i uge 5 nu, og er overrasket over hvor godt programmet har været for mig.

Jeg har det også som en app - gør det så nemt at der bare er en som siger til en når man skal hhv. løbe og gå:gogo:

Hvad hedder den app du bruger? Kan se der er lidt forskellige derinde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mrs-A
Hvad hedder den app du bruger? Kan se der er lidt forskellige derinde

App'en jeg bruger hedder C25K (app'en er dog på engelsk).

:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ModernDrift

Den app, har jeg også netop hentet, og glæder mig til at komme igang!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissT

Super den prøver jeg :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind