Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
r2d2mm

Hvilken bore/-skruemaskine skal jeg købe til manden?

Recommended Posts

r2d2mm

Hej. Jeg ved ikke om det hører under denne kategori, men nu spørger jeg altså her.

Jeg har tænkt mig at købe en bore/skruemaskine til min mand i fars dags gave fra ungen. Har ikke forstand på værktøj og gør-det-selv overhovedet, så skal bruge lidt hjælp. Har læst mig lidt frem til at det er bedst med en 18 v og helst med li-ion batterier. Har fundet to tilbud, og ville gerne høre om der er nogen der har erfaringer med de modeller.

Den ene er en Dewalt DC727C2 18 v slagbore/-skruemaskine. 2 stk. li-ion batterier (der står ikke mere om dem) og en 40 min lynlader og 13 mm borepatron. Leveres i kuffert. Pris 1500,-

Den anden er en AEG BSB 18G LI-152C 18v slagbore/-skruemaskine. 2 stk. 18 v Li-ion batterier 1,5 Ah, Lader (der står ikke mere om den), 13 mm selvspændende borepatron, 24 moment indstillinger, max. moment 47 Nm (hvad fanden det så end er :-)) og Fixtec spindellås. Leveres i kuffert. Pris 1000,-

Umiddelbart lyder de jo ret ens, så hvilken en skal man gå efter? Hvilket mærke/model er bedst? Prismæssigt skal jeg nok ikke meget højere op. Han skulle egentlig have haft den i julegave, men pengene var ikke lige til det på det tidspunkt. Nu er der kommet en smule luft, og han mangler virkelig en ordentlig maskine, og vi har mange projekter herhjemme der skal laves. Han låner sig frem

i øjeblikket, og det er lidt irriterende at være så afhængig af andre.

Håber i kan hjælpe en absolut not-handy woman, der gerne vil glæde sin mand :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tourettedrengen

vælg den med størst moment og evt prøv at mærk hvilken der virker mest robust. nå virker lidt ligegyldigt for mig at se.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
r2d2mm

Ok tak for svar. Blev lidt klogere hehe. Det bliver nok AEG'en så, hvis de kan det samme. Så kan der jo blive til en lille ekstra gave også måske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glentevej30

Inden du køber, så prøv at gå ind på Prishammeren.dk (kvalitetsværktøj til "billige" penge - køb ikke noget billigt i jem&fix eller lign. steder - det holder.

Jeg taler af erfaring, har selv smidt penge ud på billigt lort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Glentevej30

Måske for dyr, men halv pris kr. 1599 alt inc.

Den ville jeg vælge - her bliver du ikke snydt - og så sender de den lige til døren.

(jeg har selv den tidligere model.

AEG 18V Li-ION Slagboremaskine sæt. Ny model

Varenummer:

BSB18LI Leveringstid:

1 dag(e) Lagerstatus:

På lager onstock.png Vejl. pris 3.125,00 DKK Før pris 1.899,00 Pris inkl. moms 1.599,00 Pris ex. moms 1.279,20

Skift valuta

BSB 18 Li

LED LYS

Ideel til bore-/skrueopgaver der kræver højt drejningsmoment

24-trins momentindstilling plus et ekstra boretrin for øget fleksibilitet og præcision uanset materiale og skruestørrelse

Elektronisk afbryder med variabel hastighed for øget præcision og mindre beskadigelse af skruehovederne

Synkroniseret 2-trins gear, høj hastighed og højt moment

Hammerborefunktion til boring i murværk og sten

FIXTEC og selvspændende borepatron for komfortabelt værktøjsskifte med en hånd

Heavy duty Selvspændende metalborepatron 1,5 - 13 mm

Ergonomisk softgreb for øget brugerkomfort

2 x bits-depot (2 bits) i motorhuset

1 times hurtiglader

Tekniske data

Spænding V 18

Omdr. ubelastet 1./2. gear omdr./min 0-450/ 0-1650

Drejningsmoment max 68 Nm

Selvspændende borepatron mm 1.5 - 13

Bordiameter i stål / blødt træ / murværk mm 13 / 38 / 16

Vægt inkl. batteri og selvspændende borepatron kg 2,6Kg

Pris angivet med 1 stk AEG 3.0AH Li-Ion batteri.

Vælg batteri antal (Kun et valg pr. værktøjssæt)

Pris

Vælg med eller uden kuffert

AEG 18V Li-ION Slagboremaskine sæt. Ny model

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...