Mifle

Motivationstråden

Recommended Posts

Mifle
Skrevet (redigeret)

Dette er så tråden, hvor vi hjælper hinanden til at holde motivationen - den er til ris, ros og los i måsen når det bliver nødvendigt :D

Formålet er, at vi altid har et sted at gå hen når rygraden bliver for slap eller det hele virker lidt umuligt. Et sted, hvor det ikke er et spørgsmål om vi kan nå vores mål - det kan vi nemlig allesammen :banan:

Skriv navn, alder, vægt og mål.....

Borismis: Maria, er 33 år har tvillinger på 4,5 år og har tage 12 kg på, fra før jeg blev gravid. Jeg startede på 66,7 kg og er nu på 63,9 kg. Mit mål er at komme ned på 56 kg.....!!! Men mit delmål i Julitråden er tab 5 kg inden 1. Julie..Det skal jeg bare nå...!!!!

Mifle: 34 år. Nuværende vægt er 94,1 kg :blush: 2 graviditeter har samlet klistret 18 kg ekstra på mit legeme. Mit første mål er at komme under 70 kg. Første delmål er 88 kg.

Kaluah: 36 år. Har 2 børn på hhv 4 mdr og 3 år. Jeg har aldrig været overvægtig før nu i forbindelse med sidste graviditet, hvor jeg tog en hel del på og efterfølgende, hvor jeg har taget endnu mere på, så jeg nu 4 mdr efter fødslen faktisk vejer lidt mere end lige før jeg fødte

Nuværende vægt er 78 kg og pt er målet minus 10 kg inden midten af oktober.

Men ideelt set, vil jeg nok gerne ned på omkring 62 - 63 kg som jeg var førhen.

Kvinde1978:Jeg er 34 år og alene med en knægt på 11 år. Jeg læser til lærer, og elsker det. Jeg har altid været rund, men sjældent så rund som nu. Mit første mål er, at nå ned på 95kg. Det endelige mål må jeg finde undervejs. For mig er det en processuel ting. "Nu er jeg glad" må være målet. Men mon ikke det sættes fem eller ti kg ad gangen, som tiden går?

Turtlelicious:Har siden jeg fik nyt job i februar taget på. Og det er jeg slet ikke tilfreds med. Faktisk er jeg ret ked af det over det. Specielt fordi jeg har fået enkelte kommentarer fra familien som fx."nu skal du da godt nok ikke tage mere på hva'"etc.

At jeg så fik kommentarer med omvendt fortegn, da jeg vejede 63kg er lige så træls.

Er oppe på 72-73kg og vil gerne tabe 10kg så det er vel bare om at komme i gang. Har ikke tid til at træne så vil lave mavebøjninger hver morgen(har kun gjort dem en sjælden gang hidtil). Træner dog hver fredag.

Elec:Jeg er 24 år, bor i København og er studerende. Jeg har aldrig i mit liv prøvet at være normalvægtig. Selv da jeg var barn, og blev vejet ved skolesundhedsplejersken, lå min kurve over normalen. Nu skal det være - for første gang i mit liv skal jeg prøve at være normalvægtig! :banan: Jeg vejede 88,4 kg i onsdags, så det er udgangspunktet. Metoden er at spise sundt, begrænse kulhydrater, løbe og dyrke crossfit. Målet er 65 kg

Candoit88:Jeg har ingen graviditetskilo at slås med, men jeg har siden jul taget ca. 10 kilo på, hvilket virkelig går mig på.. Jeg vejde i morges 72,4 kg.Jeg vil gerne ned på 60 kg igen.

Bubblebobble:Jeg er 27 år, bor på Amager og er specialestuderende. For 5 år siden vejede jeg 73 kilo, men efter et dødsfald i familien for 4 år siden tog trøstespisningen overhånd, da jeg aldrig giv mig tid eller lov til at sørge. Siden da er kiloene bare flere og flere og jeg har toppet med 123 kilo i dette forår. Min sind og psykiske velvære har også været ad h....... til så nu er jeg i behandling for depression. På trods af det har jeg allerede tabt mig 12 kilo, og madmæssigt har jeg aldrig haft det bedre. Jeg er meget sukker- og kulhydratsensitiv så jeg spiser stenalderkost/"low carb, high fat" og det virker på min krop. Cravings er helt slut fordi mit blodsukker ikke svinger op og ned. Det sværeste for mig er at komme i gang med træningen, men jeg vil ikke påtage mig på for mange udfordringer på én gang. Mit mål er indtil videre at ramme de 90 kilo og så kan jeg altid sætte mig et nyt mål

Bluetof1:Jeg er 32, har 2 børn på henholdsvis 3 år og 15 mdr. Jeg er specialestuderende lidt endnu. Nuværende vægt er 85,1 kg. og jeg vil gerne ned på ca. 55. Det passer til min højde.

mifpigen: Stoppede med at ryge for halvandet år siden, hvor jeg tog 10 kilo på, og så blev jeg gravid og tog yderligere 24 kilo på.

Har tabt de 21 igen, men de sidste 10-15 kilo er stædige og har ærligt meget svært ved at holde mig fra det usunde.

Vejer pt. 72 kg og vil meget gerne ned på 60. Min ungdoms 55 kilo er nok ikke helt realistisk.

Har meldt mig til crossfit og satser på at træne 3*1 time om ugen. Spiser egentlig ret sund mad, så skal "bare" stoppe med at hælde chokolade/chips/kage/hvad-har-vi i halsen:rulle:.

Jodok2: Jeg vil også gerne være lidt med her:genert: Er ikke klar til at oprette min egen tråd, men det ser ud til, at I er gode til at støtte hinanden herinde. Jeg vejer pt 75 kg og vil gerne ned på 67.

ManicNinja:Navnet er ManicNinja, jeg er 34, har et stillesiddende arbejde, et stort madhjerte og aldrig været den store fan af motion, selv om jeg altid har gået en del. Vejede ved start 95,1 kg. Vejer p.t. 88,8. (Højden på 1.72 har tilsyneladende ikke ændret sig under kuren ) Satser på at tabe ca 100 gram om dagen, men på det seneste har vægten stået en anelse stille: Jeg er begyndt at styrketræne en del, og min træner havde advaret mig. Heldigvis! Målet er i første omgang at opnå normalvægtigt BMI (for mit vedkommende sker dette ved 73 kg). Jeg er kraftigt bygget, så jeg gætter på, at min idealvægt er ca. 70 kg. Nu får vi se. Midlet er sund OG lækker mad og masser af træning i motionscentret (både hold og individuelt). Træning har nemlig vist sig at være et hit, fordi den kan nogle psykologiske ting, jeg aldrig havde forestillet mig - udover ro i kasketten har jeg pludselig opdaget en genvej til selvtillid og gåpåmod! Bliver i øvrigt vejet hos veninden med ca 7-10 dages mellemrum, er også blevet fotograferet og regner med at hænge billederne op i glas og ramme til skræk og advarsel, lykke og glæde, når engang jeg er normalvægtig

Saroch: 27 år. Jeg vejer på nuværende tidspunkt 62 kg. Jeg ved ikke helt præcist hvad jeg vil ned på men forestiller mig, at det er omkring de 55 kg. Det jeg vil fokusere mest på er motionen. Mit mål er at komme ud at løbe tre gange i ugen samt dyrke noget styrketræning to gange i ugen. Mit største madproblem er helt klart hyggemad med kæresten og veninderne, jeg er ret madglad og er dårlig til at stoppe med at spise, når jeg er mæt, hvis der stadig er mere mad på bordet, især når det kommer til pasta og brød, så det vil jeg skære ned på.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mifle

Min motivation i dag er faktisk i top, så er der nogen der har brug for et los, så deler jeg gerne ud.

Så er det nu - lige om lidt bliver vi alle lækre og smækre :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kaluah

Kaluah: Jeg er 36 år. Har 2 børn på hhv 4 mdr og 3 år.

Jeg har aldrig været overvægtig før nu i forbindelse med sidste graviditet, hvor jeg tog en hel del på og efterfølgende, hvor jeg har taget endnu mere på, så jeg nu 4 mdr efter fødslen faktisk vejer lidt mere end lige før jeg fødte :genert:

Nuværende vægt er 78 kg og pt er målet minus 10 kg inden midten af oktober.

Men ideelt set, vil jeg nok gerne ned på omkring 62 - 63 kg som jeg var førhen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kaluah

Hvordan taber I jer ?

Jeg tæller kalorier primært, men skal også igang med mere intensiv motion, selv om jeg egenligt rører mig en del i forvejen. Det er bare svært at finde tiden, når man har små børn. Og nu hvor de begge er puttet, så er jeg :bored: og orker ikke at skulle ud og knokle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mifle
Hvordan taber I jer ?

Jeg tæller kalorier primært, men skal også igang med mere intensiv motion, selv om jeg egenligt rører mig en del i forvejen. Det er bare svært at finde tiden, når man har små børn. Og nu hvor de begge er puttet, så er jeg :bored: og orker ikke at skulle ud og knokle.

Jeg har meldt mig ind i vægtvogterne og har været medlem hele tiden siden jeg fødte (i november 11) og jeg har tabt hele 3 kg :devil:

Jeg har også tidligere talt kalorier og tabt mig meget med det, men så var det jeg blev gravid og så gik det ikke lige så godt.

Jeg kæmper også med motionen nu. Jeg vil gerne i gang med at løbe - jeg savner det, men jeg synes også det er lidt svært at komme af sted om aftenen når ungerne er lagt i seng. Jeg har dog også en zumba-dvd som jeg også gerne vil i gang med at bruge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mifle

Jeg skulle jo lige prøve at hoppe på vægten i morges, og så var den steget 300 g siden i går :rulle:

Tarveligt altså når jeg nu ikke havde spist for meget. For en gang skyld ødelægger det dog ikke mit humør, for denne gang skal det bare lykkes, så jeg håber der er røget 400 g i morgen i stedet for :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kaluah

Jeg vejer mig ikke hver dag af samme årsag. Min vægt kan sagtens svinge et par kg afhængigt af hvilken tid på måneden det er, samt hvor meget væske jeg har fået.

Min vægt var 77 kg til morgen. Status quo fra sidste uge. Intet tab, men trods alt heller intet øget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kaluah

Jeg lå iøvrigt vågen halvdelen af natten, fordi jeg var så p.... sulten efter igår, hvor jeg ellers havde været god og ikke overskredet mit kaloriebudget. :sur:

Tilsidst måtte jeg stå op og spise en banan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mifle
Jeg lå iøvrigt vågen halvdelen af natten, fordi jeg var så p.... sulten efter igår, hvor jeg ellers havde været god og ikke overskredet mit kaloriebudget. :sur:

Tilsidst måtte jeg stå op og spise en banan.

Hvor mange kalorier får du? De ekstra 100 du har fået fra en banan ødelægger nok heller ikke det helt store, men det er bare træls at være nødt til spise noget mere når du nu lige havde holdt det :ae:

Og ellers flot, at du havde holdt det :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kaluah
Hvor mange kalorier får du? De ekstra 100 du har fået fra en banan ødelægger nok heller ikke det helt store, men det er bare træls at være nødt til spise noget mere når du nu lige havde holdt det :ae:

Og ellers flot, at du havde holdt det :banan:

Jeg må få 6700 Kj/ 1600 kcl.

Det er ik ret meget synes jeg. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind