britha-87

alm. dvd på bluray-afspiller?? + HDDoptager. Hjælp mig!

Recommended Posts

britha-87

Hej.

Jeg har ikke særlig meget forstand på elektronik, så jeg har et par (sikkert dumme) spørgsmål, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med :blush:

Jeg har en kombineret DVD-afspiller og HDD-optager, men den er desværre gået i stykker, så jeg skal ud og finde noget nyt.. Så vidt jeg kan se er den slags ikke rigtig til at få længere (eller er det bare mig?).

Men jeg har set nogle HDD-optagere med Bluray-afspiller. Så mit spørgsmål er om man kan afspille almindelige, gammeldags dvd'er på en bluray-afspiller??

Er der nogle andre løsninger der evt. er nemmere/billigere??

Jeg har brug for at kunne afspille mine dvd'er og at optage tv-programmer, både når jeg ikke er hjemme, og når jeg ser et andet program på mit tv.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Ja mand kan godt afspille almindelige,gammeldags DVDer på en bluray-afspiller

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen
Skrevet (redigeret)

Om de er en god løsning til at optage tv, afhænger af hvorfra du modtager dit tv signal. Hvis du har almindeligt kabel tv, så er sådan en en fin løsning. Alternativt kan du vælge en seperat dvd afspiller og en tv boks med indbygget harddisk. Om det kan gøres meget billigere end f.eks TV & HIFI - DVD & Blu-ray - LG HR550C - wupti.com

er jeg ikke sikker på.

Det er rigtigt, der findes ikke mange maskiner mere, der kan brænde dvd'er. Du kan sagtens finde en ny maskine, der kan optage tv udsendelser, men på en harddisk.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Dog skal du være opmærksom på, at Samsung modellen som den her Samsung 3D Blu-ray Afspiller BD-D8500 - Elgiganten ikke har scart stik. Det betyder, hvis dit tv ikke er et fladskærm, så er Samsung modellen et dårligt valg, den skal tilsluttes med HDMI.

Du siger, at du gerne vil kunne optage et og se noget andet samtidig. Har du kabel tv er det ikke noget problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
britha-87

Tak for jeres svar..

Jeg har heller ikke brug for at kunne optage direkte på dvd, jeg er vant til at optage og gemme programmer på harddisken vha. HDD-optageren til hverdag.

Men i dag kan jeg også kopiere et program jeg har liggende på harddisken, over på en dvd, hvis jeg har brug for at kunne afspille det et andet sted end hjemme - er det det du mener man ikke kan længere??

Jeg har fladskærm (Philips) og jeg har kabel-tv fra Stofa. Jeg har set at de har noget der hedder SmartTV, hvor man får en boks så man kan pause, genstarte programmer mv., er der nogle der kender noget til det?? Jeg kan ikke se noget om, hvorvidt man kan optage med sådan én?? Der står godt nok også noget om, at man kan hente programmer i et arkiv, men er det alle programmer, på alle kanaler og hvor længe ligger programmerne dér?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nobleman
Tak for jeres svar..

Jeg har heller ikke brug for at kunne optage direkte på dvd, jeg er vant til at optage og gemme programmer på harddisken vha. HDD-optageren til hverdag.

Men i dag kan jeg også kopiere et program jeg har liggende på harddisken, over på en dvd, hvis jeg har brug for at kunne afspille det et andet sted end hjemme - er det det du mener man ikke kan længere??

Jeg har fladskærm (Philips) og jeg har kabel-tv fra Stofa. Jeg har set at de har noget der hedder SmartTV, hvor man får en boks så man kan pause, genstarte programmer mv., er der nogle der kender noget til det?? Jeg kan ikke se noget om, hvorvidt man kan optage med sådan én?? Der står godt nok også noget om, at man kan hente programmer i et arkiv, men er det alle programmer, på alle kanaler og hvor længe ligger programmerne dér?

Har hørt at de er gået væk fra muligheden for at brænde pga den gode kvalitet det kan brændes i(HD kvaliteten) og frygten for piratkopier men om det er sant eller ej ved jeg faktisk ikke.

Stofa ved jeg ikke men yousee har ders programmer liggende en måned(igen er jeg faktisk ikke helt sikker)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Prøv at ret en henvendelse til din antenneforening angående om Smart TV (det der før hed Zaptor) er nok til dit behov med hensyn til at kunne se allerede udsendte programmer. Det ser ud til det er forskelligt fra forening til forening, hvad man har adgang til.

Smart TV er ikke en optager.

Vil du hellere selv have en optager, så kan du vælge sådan en du selv har fundet, eller du kan vælge noget som Triax C-HD 207 CX DVB-C HD receiver til kabel TV med USB PVR, AV-Connection A/S samt en ekstern USB harddisk og en dvd afspiller.

Der findes flere modeller af en boks der kan optage, fælles for dem er, at de optager på ekstern harddisk. F.eks Elgiganten har dem også. Vælger du den løsning så husk at køb en, der er beregnet til kabel tv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen
Skrevet (redigeret)

Der findes enkelte maskiner der kan brænde dvd'er i butikkerne endnu TV & HIFI - DVD & Blu-ray - Panasonic DMR-EH53EC-K - wupti.com

Og ja, det jeg mener er, at de færreste maskiner i dag kan kopiere over på en dvd. Den jeg lige har linket til kan.

Den der har dog sandsynligvis ingen digital modtager. Den kan optage med kabel tv men ikke alle kanaler. Som det fremgår er det en 2010 model og derfor sikkert et restlager.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
britha-87

Tak, for de links, det vil jeg helt sikkert se nærmere på.

Men nu har jeg jo nogle programmer liggende på harddisken på min gamle optager - er de så tabt nu eller er der en måde, så jeg kan flytte dem over på den nye, jeg køber?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Hvad er det, der ikke virker på den gamle? Hvis det er dvd drevet, der ikke virker, og hvis harddisken stadig virker, så kan du godt overføre optagelser. Det kan du gøre til computeren eller til en anden optager. Så tilslutter du den gamle optager til computer eller ny optager. Gør du det til computeren, så skal den have video kort.

Du kan dog ikke gøre det med alle optagere, med den Panasonic, jeg linkede til sidst, kan du. Med en tv boks med optager - som den jeg linkede til fra AV-Connection - kan du ikke. Jeg mener heller ikke de nye optagere med Blu-Ray og harddisk kan.

Hvis det kun er dvd drevet, der ikke virker på den gamle, og du ikke har brug for at kopiere over på dvd, så kan du også nøjes med at købe en ny dvd afspiller.

Hvis den gamle optager er helt død, så bliver det svært at redde optagelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind