Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
1332005

Aflysning af vagter uden varsel

Recommended Posts

1332005

Jeg er ansat i butik, og arbejder deltid. I den anledning er jeg desværre løbet ind i et problem, hvor jeg er lidt i tvivl om hvad der er acceptabelt. Min arbejdsgiver aflyser nemlig vagter uden at sige det. Det betyder altså, at jeg får en printet arbejdsplan, som jeg selvfølgelig holder mig til. Samtidig sletter min arbejdsgiver så mine vagter, og undlader at gøre mig opmærksom på det. Dvs. min udleverede arbejdsplan siger jeg skal komme, men når jeg møder siger min arbejdsgiver at det ikke står på hendes plan. Jeg har selvfølgelig vist hende, at vagterne står på min plan, men det nægter hun at anerkende/siger at jeg kan arbejde gratis eller gå hjem.

I min kontrakt står følgende: "Arbejdstiden er variabel og fremgår af den til enhver tid gældende arbejdsplan. Det er altid den senest underskrevne arbejdsplan der er gældende. Hvis enighed om ændringer i timetallet ikke kan opnås, skal ændringen varsles med normalt opsigelsesvarsel. Ikke væsentlige ændringer af arbejdstidens placering kan varsles med 4 ugers varsel..."

Som jeg læser det SKAL jeg altså have ændringen at vide mindst 4 uger før - ikke på dagen som nu. Er dette rigtigt forstået? I denne måned drejer det sig om 30 aflyste timer i alt - for mig er det rigtig mange penge at miste, og samtidig rigtig frustrende at afsætte tid til at arbejde, og så bare blive sendt hjem.

Jeg overvejer selvfølgelig at kontakte min fagforening, men jeg vil ikke lave en kæmpe sag ud af det, hvis jeg selv kan ordne det med min arbejdsgiver, så hvis nogen af jer kan gennemskue om jeg er helt galt på den, vil det være skønt. På forhånd tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pianisten9000

De har selvfølgelig ikke ret til at ændre din arbejdsplan på den måde. Få dem næste gang til manuelt at underskrive din gældende arbejdsplan, og lav en konkret aftale med dem om at det er den plan der gælder.

Hvis de bliver ved med at ændre din vagtplan på den måde du beskriver har du ikke andre muligheder end at sige op eller blive opsagt. Du kan sagtens gå til fagforeningen, og så får du sikkert en eller anden kompensation for deres uredelige handlemåde, men du har stadig mistet dit job. Som din arbejdsgiver udlægger det har de en politik om at du bare kan forsvinde hvis du ikke kan acceptere tingenes tilstand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jj1981

Hvis du møder ind på en planlagt vagt som hun aflyser, SKAL hun betaler dig for 4 timers arbejde :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
daisyE

Jeg ville nok fide et andet arbejde hvis jeg blev behandlet sådan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...