QueeMaria

Nogen der kunne tænke sig at prøve denne kur med mig?

Recommended Posts

QueeMaria

Hej,

Jeg har besluttet mig for kickstarte min nye livsstil med denne diæt:

FORORD

INDEN OPSTART AF DIÆTEN ER DER NOGLE VIGTIGE TING DU BØR VÆRE OPMÆRKSOM PÅ:

1. Drik mere vand end sædvanlig hver dag.

2. Når grøntsager koges i vand må der ikke tilsættes bouillon til kogevandet. Men salt, peber, krydderier, løg og hvidløg kan tilsættes.

3. Tilsæt aldrig margarine, smør, olie eller andre fedtstoffer til maden.

4. Det er til en hver tid tilladt at drikke kaffe og tee, dog uden mælk og sukker. Sødetabletter er dog tilladt.

5. Det er til en hver tid tilladt at drikke et glas danskvand. Og ligeledes 1-2 glas af diet sodavand. (sukkerfri)

6. Føler man sig sulten kan der spises agurk, grøn salat eller gulerod, lige så meget der ønskes. Men først 2 timer efter et hovedmåltid, og kun en slags af disse mellem 2 måltider.

7. Diæten skal følges nøje, med de anførte mængder, og der må ikke byttes om på f.eks. frokost og aften.

8. Stop ikke diæten på noget tidspunkt pga. fejl eller ønske om pause. Afbrydes diæten skal den begyndes forfra, hvis man ønsker at påbegynde den igen.

9. Det anbefales at udøve en hvilken som helst form for sport, det kan godt foregå hjemme.

10. Efter diæten føles maven hurtig fuld efter blot lidt mad, hvilket hjælper med at holde vægten i tiden efter diæten, så længe der ikke indtages for meget sukker eller kulhydrater, som pasta, kartofler, brød, kager, is, slik osv.

11. Ønsker man at benytte diæten igen efter de 4 uger, skal man nøjes med at benytte 1. uge 2 gange og derefter 4. uge 2 gange.

12. Systemet er ikke baseret på det daglige kalorieindtag, men på den kemiske reaktion i kroppen. Diæten skal derfor følges nøje uden tilføjelser, idet der ellers ingen grund er til at følge programmet.

13. Hvis enkelte elementer i planen udelades må andet ikke tilføjes i stedet.

14. Når mængden af fødevarer ikke nævnes, kan der spises til man er mæt.

15. Diæten er brugbar for alle aldre og vitamintilskud er ikke nødvendig under den.

16. Lad dig ikke skræmme af, at man de første dage kan føle sig lidt svimmel, eller uoplagt. Dette skyldes at du ikke længere indtager den mængde energi du normalt gør. Det kan tage et par dage inden kroppen har vendt sig til det.

17. Start med at veje dig og følg så diæten, tab op til 20-28 kg.

PÅ NÆSTE SIDE FINDES FORKLARING TIL VISSE PUNKTER I DIÆTEN.

NÅR FØLGENDE NÆVNES I DIÆTEN, MENES DER…

GRILLET KØD :

grillet kød uden fedt, i skiver eller hakket.

KYLLING :

kylling uden skind, kogt eller grillet.

1 APPELSIN :

1 appelsin eller alternativt 1 grapefrugt.

MIXED SALAT :

agurk, tomat, grønt salat, peberfrugt, rucula, gulerod.

KOGTE GRØNTSAGER :

squash, grønne bønner, spinat, gulerod, grønne ærter.

DU ER NU KLAR TIL AT STARTE PÅ DIÆTEN. GOD FORØJELSE.

1. UGE

DAG 1:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : spis en slags frugt, så meget der ønskes af: appelsin, klementin, jordbær, pære, æble, fersken eller vandmelon

AFTEN : grillet kød.

DAG 2:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : kylling

AFTEN : 2 kogte æg, en skive ristet franskbrød, 1 appelsin og mixed salat.

DAG 3:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : hytteost eller fetaost uden fedt, så meget der ønskes. En skive ristet franskbrød, tomat.

AFTEN : grillet kød

DAG 4:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : spis en slags frugt, så meget der ønskes af: appelsin, klementin, jordbær, pære, æble, fersken eller vandmelon

AFTEN : grillet kød, mixed salat

DAG 5:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : kogte grøntsager, 2 kogte æg.

AFTEN : fisk eller rejer (grillet) eller tun i vand, mixed salat, 1 appelsin.

DAG 6:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : spis en slags frugt, så meget der ønskes af: appelsin, klementin, jordbær, pære, æble, fersken eller vandmelon

AFTEN : grillet kød, mixed salat

DAG 7:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : kylling, tomat, kogte grøntsager, 1 appelsin

AFTEN : kogte grøntsager

2. UGE

DAG 1:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : 2 kogte æg, mixed salat.

AFTEN : 2 kogte æg, 1 appelsin

DAG 2:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : grillet kød, mixed salat.

AFTEN : 2 kogte æg, 1 appelsin.

DAG 3:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : grillet kød, agurk.

AFTEN : 2 kogte æg, 1 appelsin.

DAG 4:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : 2 kogte æg, fetaost uden fedt eller hytteost, kogte grøntsager.

AFTEN : 2 kogte æg, kogte grøntsager, tomat.

DAG 5:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : fisk eller rejer (kogt eller grillet)

AFTEN : 2 kogte æg

DAG 6:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : grillet kød, tomat, 1 appelsin.

AFTEN : blandet frisk frugt (appelsin, klementin, melon, fersken, æble)

DAG 7:

MORGEN : ½ grapefrugt el. 1/2 appelsin. 1-2 kogte æg.

FROKOST : kylling, tomat, 1 appelsin.

AFTEN : kylling, tomat, 1 appelsin.

3. UGE

DAG 1:

HELE DAGEN : alle slags frugter, alt det der ønskes, uanset tidspunkt.

Undtagen: vindruer, mango, dadler, banan og figen.

DAG 2:

HELE DAGEN : alle slags kogte grøntsager, alt det der ønskes, uanset tidspunkt.

Undtagen: kartofler og tørrede proteinkilder såsom bønner, linser og kikærter.

DAG 3:

HELE DAGEN : alle slags frugter, alt det der ønskes, uanset tidspunkt.

Undtagen: vindruer, mango, dadler, banan og figen.

Alle slags kogte grøntsager, alt det der ønskes, uanset tidspunkt.

Undtagen: kartofler og tørrede proteinkilder såsom bønner, linser og kikærter.

Mixed salat, så meget der ønskes, uanset tidspunktet.

DAG 4:

HELE DAGEN : fisk eller rejer (kogt eller grillet) så meget der ønskes. Salat af grøn salat eller rucula

DAG 5:

HELE DAGEN : grillet kød eller kylling, så meget der ønskes med kogte grøntsager.

DAG 6:

HELE DAGEN : en slags frugt (enten æble, pære, fersken, abrikos) så meget der ønskes uanset tidspunkt.

DAG 7:

HELE DAGEN : det samme som dag 6. Det skal være den samme slags frugt begge dage.

4. UGE

DEN NÆVNTE MÆNGDE TIL HVER DAG, SKAL FORDELES OVER HELE DAGEN SOM DER ØNSKES, MEN UDEN AT INKLUDERE EKSTRA AF NOGET.

DAG 1:

HELE DAGEN : 4 skiver grillet eller kogt kød, eller ¼ kylling. 3 tomat, en agurk, en dåse tun i vand. 1 skive ristet franskbrød, 1 appelsin.

DAG 2:

HELE DAGEN : 2 skiver grillet kød max 200 gram. 3 tomater, 1 agurk, 1 skive ristet franskbrød, 1 æble/pære eller en skive melon, 1 appelsin.

DAG 3:

HELE DAGEN : 1 spsk. Fetaost uden fedt eller hytteost, 1 dåse tun i vand, 1 lille tallerken kogte grøntsager, 2 tomater, ½ agurk, 1 skive ristet franskbrød, 1 appelsin.

DAG 4:

HELE DAGEN : ½ kylling kogt eller grillet, 3 tomater, 1 agurk, 1 skive ristet franskbrød, 1 appelsin, 1 stk. frisk frugt (æble, pære eller en skive melon)

DAG 5:

HELE DAGEN : 2 kogte æg, 3 tomater, 1 grønt salathoved, 1 appelsin.

DAG 6:

HELE DAGEN : 2 kogte kyllingebryst, 1/8 kg. Hytteost eller parmesanost, 1 skive ristet franskbrød, 2 tomater, ½ agurk, 1 lille yoghurt naturel, 1 appelsin.

DAG 7:

HELE DAGEN : 1 spsk. Hytteost, 1 dåse tun i vand, 2 tomater, ½ agurk, 1 skive ristet franskbrød, 1 appelsin.

_________________________________________________________________

Dette er en diæt jeg har fået af en veninde og har set det virke for hende. Hun havde dog en del at tabe, så jeg forventer ikke det helt storen for mig, men er villig til at prøve.

Er der nogle der har lyst til at være med :)??

mvh

Q.M

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
JulieJulie

Jeg synes ikke umiddelbart det lyder som en særlig brugbar kur, jeg vil i stedet anbefale dig at spise masser af protein, og mindre kulhydrat.

Og så kan jeg simpelthen ikke forstå, at man skal spise franskbrød? Og så synes jeg, at det virker lidt som en sultekur - også selvom der står: spis så meget der ønskes.. Men så meget mætter frugt altså ikke :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
QueeMaria
Jeg synes ikke umiddelbart det lyder som en særlig brugbar kur, jeg vil i stedet anbefale dig at spise masser af protein, og mindre kulhydrat.

Og så kan jeg simpelthen ikke forstå, at man skal spise franskbrød? Og så synes jeg, at det virker lidt som en sultekur - også selvom der står: spis så meget der ønskes.. Men så meget mætter frugt altså ikke :)

Jeg var også skeptisk i starten, da jeg aldrig har været en stor supporter af "hurtige diæter". Men da jeg så min venindes forløb, og så at hun rent faktisk ikke sultede, tænkte jeg at det kunne være et startskud på en længere plan. Jeg ved selfølgelig at hvis man går tilbage til sine gamle spisevaner så kommer al vægten tilbage igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Maleneth

Har du fået

Noget ud af din kur! Har nemlig den samme kur som jeg ligge er startet på! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
QueeMaria
Har du fået

Noget ud af din kur! Har nemlig den samme kur som jeg ligge er startet på! :)

Ja den gav i hvert fald en god start :), tabte mig 4 kg med den, og så derefter begyndte jeg at skære de tunge kulhydrater væk (kartofler, ris, pasta, brød og sukker) og med det har jeg yderligere tabt mig 6 kg. Jeg holder dog en snyde dag om ugen, hvor jeg spiser lige hvad jeg har lyst til (men når man er motiveret af vægten har man slet ikke lyst til at smide alt muligt usundt i sig, i hvert fald ikke i store mængder) så er det nemmere at holde det ud, for man tænker ikke at man aldrig igen må spise den fx lækre hjemmelavede bolle! haha.. så har man også noget at se frem til hver uge :)!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Linda2431
Skrevet (redigeret)

Slankepiller - https://thermacuts.com Jeg prøvede produktet og endte faktisk med at tabe mig 16 kg.

Redigeret af Linda2431

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind