Jump to content
Velkommen til DinDebat
Doo

Sommerferie med teens?

Recommended Posts

Doo

Hej :)

Vi står og skal til at planlægge vores sommerferie med vores teenagere (14-16 år).

Men men det er ikke helt nemt hvad man skal finde på med sådan nogel størrelser? Sidste år vi 14 dage på charterferie, og jeg kunne ligesom fornemme at det var lidt for kedeligt (for den ældste i hvert fald). Hvis man spørger dem hvor de vil hen, så siger de bare USA :8:, men det ligger i lige i kortene nu. vi skal også have vores lille hund med...Så det bliver nok DK. Men under hvilke former? Hvordan holder i andre ferier med jeres teens??? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Handler det ikke om, at de måske føler sig lidt som små børn, når de er på ferie med forældrene?

Da min storesøser og jeg var i den alder var vi fint glade for at komme med på ferie, men der var så også valgt et sted hvor der var ret mange unge, og hvor vi fik rimelig frihed til at mødes med andre, selv være i poolen og gå op i byen osv. Det var så Maltas Mellieha Holiday Centre, men man kunne jo vælge noget som Lalandia, hvor der er god mulighed for at de kan møde andre unge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hvis mine kun havde USA som forslag, ja, så måtte de leve med den ferie, vi arrangerer som familie. Det ville jeg nok formidle til dem, at de måtte mere konstruktivt på banen end dét.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
falx

Jeg kan godt huske hvordan det var at rejse med mine forældre da jeg var teenager - hold op hvor blev det til mange gange :rulle: når de slæbte os med til hver eneste kedelig seværdighed, alle måltider på dødsyge restauranter osv. :genert:

Jeg ville overveje et sted hvor de kan møde andre unge - en festival ville f.eks. have været et gigantisk hit for mig :love: Og ellers en større by, hvor de kan slippes løs og lave hvad de selv har lyst til af shopping osv. Det kunne være København eller Århus, men måske også Berlin eller London. Berlin er ret billig både at komme til og at bo i (og fantastisk at shoppe i og har mange spændende seværdigheder for dem der gider), og London er mest af alt bare billig at komme til (og god at shoppe i - OG med mange seværdigheder der kunne have interessant potentiale for teenagere). Og ja, jeg ved godt at mange himler øjne af storbyer om sommeren, men jeg synes altså at Costa del Sol er mindst lige så forfærdelig i 35 graders varme som Berlin er i 30. Sådan sat på spidsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Vi skal som sædvanligt i sommerhus i Sverige, og da det måske bliver sidste gang (det bliver desværre sat til salg :whine:), er min 14 helt med på, at hun vil med. Hun elsker skoven, som vi andre gør.

Min 16-årige søn har fået lov til selv at vælge om han vil med eller blive hjemme og passe katte. Han har valgt det sidste og jeg stoler på, at han overholder de aftaler vi laver. Det plejer han.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kanga

Årh jeg husker det tydeligt... De der frygtelige familieferier. Jeg tror jeg var 13 år, da jeg første gang bare synes det var r'vsygt. Og det tror jeg, jeg havde synes uanset om det var telttur i Norge, storbyferie eller charterferie. Bare det at skulle afsted med mine forældre... :8:

Men hvis Jeres børn virker til gerne at ville på ferie med Jer, så sig da til dem at USA er en mulighed ligenu, og de må komme med andre forslag. Evt. udvælg 3-4 ting, som de kan vælge mellem.

Kanga

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...