Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

Excentrica

Upassende opførsel, eller hvad vi nu skal kalde det.

Recommended Posts

Excentrica
Jeg synes at det er vildt upassende når folk i bussen ikke giver deres siddeplads til en gammel og meget gangbesværet dame. Eller til mig der er højgravid og udmattet. I stedet for sidder de unge truntebørn bare dér og lytter til deres åndssvage musik og smser på deres latterlige iPhone imens de har helt vildt travlt med at være 15 år :sur:

Der var fandme heller aldrig nogen der flyttede sig for mig. Heller ikke voksne. Måtte en gang kravle over en gammel kones gangstativ, som hun havde parkeret i midtergangen. Fjols.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MeanBean

Nu er jeg ikke 15, men jeg vil godt indrømme, at jeg i bussen gør alt for at abstrahere fra, at jeg er i bussen og så opdager jeg det givetvis ikke, hvis der er en gammel dame eller gravid kvinde, der egentlig godt kunne bruge min plads. Så ville jeg rejse mig.

Men samtidig kan jeg også godt se, at det ikke er fedt at skulle bede om at gå en plads.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
GentofteDullen
Der var fandme heller aldrig nogen der flyttede sig for mig. Heller ikke voksne. Måtte en gang kravle over en gammel kones gangstativ, som hun havde parkeret i midtergangen. Fjols.

Åh ja. Det minder mig om, da jeg havde brækket foden og på krykker humpede ind i et fyldt S-tog. Ikke én rejste sig, men alle havde pludselig meget travlt med at sms'e eller kigge ud af vinduet eller studere sine negle. Ja, lad da bare hende med krykker og gips stå der og svaje i midtergangen:rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ditze

Jeg smadrede på et tidspunkt mit knæ og var dybt afhængig af mine krykker og derfor også rimelig plads til at komme op og ned af sædet i bussen,, da jeg på ingen måder kunne støtte på mit ben... Sad så på det yderste af et af de der 4 personers gruppe sædder (dobbelt sædder, hvor man sidder med ansigtet mod hinanden) ved siden af mig sad en lille pige overfor hende hendes mor og ved siden af en sød ældre herre.. Ind i bussen kommer så en ældre dame, og krævede at jeg flyttede mig, for det var altså sædder beregnet til familier og gangbesværet.. Hun brokkede sig så længe og så højlydt at det endte med buschaufføren, bad hende om at enten sætte sig på en af de andre ledige pladser, som der var masser af eller stige af bussen.. Så kaldte hun ham et dumt svin, der ingen respekt havde for alderdommen..

Hun endte dog med at sætte sig ned, og brugte i hvert fald resten af de 20min jeg var i bussen på at brokke sig over at unge mennesker var dovne og dumme og aldrig fik en ordentlig uddannelse..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shmartiesh

Aprospros den med kollegiet og lort i vasken..

Da jeg boede i England boede jeg med 6 andre piger i en tilhørende bolig til kostskolen vi arbejde på. En aften skulle vi selvfølgelig være fulde og en af pigerne blev meget fuld og kom i seng. Hun flyttede så sig selv ud i stuen i løbet af natten. Da vi næste morgen går rundt og tjekker om vi har ødelagt noget, (børnene var hjemme skal det lige siges) så opdager en anden pige at der ligger en lort på en træstol, sammen med en pøl tis. Stolen blev smidt ud. Sammen med lorten selvfølgelig.. Men hende vi mistænker for at have lagt lorten kan ikke huske det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
shmartiesh
Jeg gjorde engang rent på en teknisk skole. På et af toileterne var der en dag en idiot, der havde taget et spejl ned fra væggen og skidt på det :badr: But why?????

Det er jo en syg opførsel? :stoned:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zelda
Jeg synes at det er vildt upassende når folk i bussen ikke giver deres siddeplads til en gammel og meget gangbesværet dame. Eller til mig der er højgravid og udmattet. I stedet for sidder de unge truntebørn bare dér og lytter til deres åndssvage musik og smser på deres latterlige iPhone imens de har helt vildt travlt med at være 15 år :sur:

Jeg har engang været med bus.. med krykker.. og det fik heller ikke nogen til at rejse sig.. og som om det ikke var nok, så da jeg skulle ud, blev jeg da også lige puffet til af en ung pige der tilsyneladende havde meget travlt med at komme ud - og jeg stod sikkert ret meget i vejen/var ikke hurtig nok.. folk er bare SÅ flinke :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zelda
Åh ja. Det minder mig om, da jeg havde brækket foden og på krykker humpede ind i et fyldt S-tog. Ikke én rejste sig, men alle havde pludselig meget travlt med at sms'e eller kigge ud af vinduet eller studere sine negle. Ja, lad da bare hende med krykker og gips stå der og svaje i midtergangen:rulle:

Jeg smadrede på et tidspunkt mit knæ og var dybt afhængig af mine krykker og derfor også rimelig plads til at komme op og ned af sædet i bussen,, da jeg på ingen måder kunne støtte på mit ben... Sad så på det yderste af et af de der 4 personers gruppe sædder (dobbelt sædder, hvor man sidder med ansigtet mod hinanden) ved siden af mig sad en lille pige overfor hende hendes mor og ved siden af en sød ældre herre.. Ind i bussen kommer så en ældre dame, og krævede at jeg flyttede mig, for det var altså sædder beregnet til familier og gangbesværet.. Hun brokkede sig så længe og så højlydt at det endte med buschaufføren, bad hende om at enten sætte sig på en af de andre ledige pladser, som der var masser af eller stige af bussen.. Så kaldte hun ham et dumt svin, der ingen respekt havde for alderdommen..

Hun endte dog med at sætte sig ned, og brugte i hvert fald resten af de 20min jeg var i bussen på at brokke sig over at unge mennesker var dovne og dumme og aldrig fik en ordentlig uddannelse..

Okay, krykker var så allerede nævnt :D Men kan kun gentage - flinke flinke mennesker :rulle:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Upassende opførsel lever virkelig sit helt eget liv i den offentlige transport. Den anden dag sad jeg inders på et sæde i bussen, da en teenagepige satte sig ved siden af mig. Hun fulgtes med en masse kammerater og dem skulle hun selvfølgelig ævle med konstant. Hvilket resulterede i, at hun møffede rundt på sin plads, og konstant skubbede til mig og maste mig ind i væggen. Og pludselig vender hun sig om, glor meget hidsigt på mig og siger: "Hvorfor fanden skubber du hele tiden?".... øøøøøøh sveske DU skubber - jeg sidder stille...

Kælling (undskyld)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smiling_Goat

Jeg synes det er upassende når to mennesker der tydeligvis følges ad eller kender hinanden godt vælger at sætte sig på hver sit sæde (altså ikke ved siden af hinanden :D.) Der kommer to sæder og en midtergang imellem dem så de larmer altså en del mere end de ellers ville gøre..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar.