Jump to content
Velkommen til DinDebat
Blazevic

HJÆLP! Hvad må de?

Recommended Posts

Gæst
Der er jo ikke noget jeg skriver der modsiger lovgivningen hvad angår hvor gamle individer skal være for de må dyrke sex.

Hvad angår spørgsmålet om hvornår man er gammel nok til at vide hvad kærlighed er, der mener jeg at man som forældre trods alt må forholde sig til virkelighedens verden.

Sex er for unge ikke noget der generelt har med kærlighed at gøre, men hvad andre gør.

Well.. hvis man har opfattelsen af at en kæreste er den, der whatever dypper sig, så er det vel ret åbenlyst.

Du svarer overhovedet ikke på det jeg spørger om. Hvad er det man skal forholde sig til som forældre? Og hvornår mener du, at man er gammel nok til at dyrke sex? Hvor længe skal man vente? Til DU siger, at nu er barnet gammelt nok? Og selv om kærlighed måske ikke er det samme når man er 16 som når man er 42 så kan man altså sagtens være forelsket og have lyst til sin kæreste - uden at det handler om, hvad alle andre gør.

Det påhviler forældrene at lære deres børn, at sex har man når man selv har lyst og ikke når veninderne har haft det. Og helt ærligt, det tror jeg rent faktisk godt, at langt de fleste unge mennesker forstår og følger. Eller havde debutalderen ikke ligget på 16 år i så mange år som den har - og faktisk stadig gør.

Og din sidste sætning kan jeg slet ikke få til at give mening, jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener. Men uanset hvad, så fatter jeg ikke, at du kan finde på at bruge udtrykket tilgængeligt skræv om en ung pige, der har haft en frivillig og god oplevelse med sex med en kæreste hun holder af.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Men, hvornår VED man så hvad kærlighed er? Er det noget med alder? Er det noget med, hvor længe man har været sammen?

Jeg kan iøvrigt informere om, at jeg fylder 26 og har været sammen med min kæreste i 10+ år, hvis det er en nødvendig oplysning :)

Desværre du har lige udelukket dig selv fra at sige mere om emnet, da du jo helt tydeligt ikke aner, hvad kærlighed er... jeg mener, siden du fandt den da du var teenager...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filipai
Fordi der snakkes om kærlighed i noget der ikke er implement i brugerens historik

Så man kender altså kun til kærlighed hvis man er gift ? Arrh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd
Desværre du har lige udelukket dig selv fra at sige mere om emnet, da du jo helt tydeligt ikke aner, hvad kærlighed er... jeg mener, siden du fandt den da du var teenager...

Arh pis, jeg troede at min alder gjorde at jeg kunne tages seriøs :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naermest_lykkelig

Jeg er i midt-40'erne... mon jeg kan tages seriøst? Eller er mit skræv for brugt og slidt og måske "beskidt og brugt"?? Jeg har dyrket sex i 30 år... Jeg har været gift og skilt og haft utallige partnere.

Når min teenager er forelsket, så skal jeg dælme ikke sige eller opføre mig som om, at det alligevel er ovre om 3 måneder, for når han står midt i det, er det meget virkeligt! Og jeg nægter simpelthen at sige, at den dag han fylder 15 kan han bare knalde hjernen ud så meget han vil, hvis han gerne vil gå i seng med sin 16-årige kæreste nu. For mig er det meget mere vigtigt at han lærer at drage omsorg for sin partner på alle måder. Det har han også indtil videre vist, at han kan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Jeg fik min første rigtige kæreste, da jeg var 15 år, og han var 16 år og det var uden tvivl kærlighed. Vi var sammen i knap 2 år og dyrkede sex efter 7-8 måneder.

Jeg elskede ham, og mit hjerte var knust, da vi ikke længere var sammen. Ja, faktisk tog det mig flere år at komme over ham, og fra tiden til anden sender jeg ham stadig en tanke, fordi jeg håber, at han har det godt.

Hvis min mor havde udtalt, at jeg intet vidste om kærlighed, så havde hun på stedet ødelagt min tillid til hende. For måske var det ikke "voksen"kærlighed, men det gjorde den bestemt ikke mindre betydningsfuld eller ægte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Haras

Jeg tror Stumpen til den tid, hvis hun virker moden til det vil få lov at sove med en evt. kæreste. Men i sidste ende kan det først vurderes til den tid. Hun har ASF og derfor ikke hel "alm" i sin udvikling. Tror ikke så meget på regler imod den slags. Min veninde gik da i seng med sin kæreste før de fik lov at sove sammen. Hun gik bare og skjulte sine p-piller osv. Det forhold ønsker jeg Stumpen skal have til os... Så er det jo umuligt at hjælpe/rådgive.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...