Jump to content
Velkommen til DinDebat
Blazevic

HJÆLP! Hvad må de?

Recommended Posts

naermest_lykkelig

Jeg er stolt og har altid været stolt af mit tilgængelige skræv :) Det har givet en masse gode oplevelser :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lulu-p
Endnu mere interessant: Hvordan har vi voksne lært, hvad kærlighed er? Selvom man så venter og forbliver jomfru til sin bryllupsnat betyder det jo ikke, at man har en bedre chance for at vurdere om det nu også ER "rigtig" kærlighed. Og hvordan kan vi i det hele taget vide om det er det? Vi har alle mulige mærkelige mønste der gør, at vi falder for de forkerte, er pisse jaloux eller foretrækker et halvdårligt forhold fremfor en tilværelse alene, fordi det giver tryghed.

Det er med kærlighed som det er med livet: Livet må leves forlæns men forståes baglæns og vi kan ALTID efterrationaliserer og komme frem til at det nok alligevel ikke var kærlighed, når først vi er gået fra hinanden.

Ens egne følelser ændrer sig jo også i løbet af livet. Jeg er da ikke i tvivl om, at min mand er min store kærlighed. Men da jeg var 17 havde jeg en gymnasiekæreste. Vi var ikke sammen længere end 3-4 måneder. Men da han gik fra mig blev mig hjerte (og jeg mener det næsten helt bogstaveligt) KNUST. Det er muligt at det ikke var den samme kærlighed som jeg føler i dag (det er det i bak-spejlet slet ikke), men jeg reagerede meget mere voldsomt end jeg tror jeg ville i dag. Nu er jeg blevet gammel, sur og rationel.

Men hvis nogen havde sagt, at det ikke var ægte kærlighed..og ægte sorg jeg følte dengang...så havde jeg nok skreget og skabt mig som kun en teenager kan skabe sig (og fuldt berettiget!!!). Hvem skal dømme hvad kærlighed er? Og hvorfor skal teenagers kærlighed miskrediteres blot fordi de er teenagere?

Jeg håber jeg bliver en rummelig teenager mor.

Lulu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lulu-p

Og "tilgængeligt skræv"..

Ej seriøst hvor er respekten henne?

Lulu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xantippe
Ens egne følelser ændrer sig jo også i løbet af livet. Jeg er da ikke i tvivl om, at min mand er min store kærlighed. Men da jeg var 17 havde jeg en gymnasiekæreste. Vi var ikke sammen længere end 3-4 måneder. Men da han gik fra mig blev mig hjerte (og jeg mener det næsten helt bogstaveligt) KNUST. Det er muligt at det ikke var den samme kærlighed som jeg føler i dag (det er det i bak-spejlet slet ikke), men jeg reagerede meget mere voldsomt end jeg tror jeg ville i dag. Nu er jeg blevet gammel, sur og rationel.

Men hvis nogen havde sagt, at det ikke var ægte kærlighed..og ægte sorg jeg følte dengang...så havde jeg nok skreget og skabt mig som kun en teenager kan skabe sig (og fuldt berettiget!!!). Hvem skal dømme hvad kærlighed er? Og hvorfor skal teenagers kærlighed miskrediteres blot fordi de er teenagere?

Lulu

Første knuste hjerte gør bare anderledes ondt end de næstkommende. Måske fordi man forinden har givet alt og efterfølgende er lidt mere forbeholden, nu man kender smerten, der ind i mellem følger glæden. Men man kommer jo igennem det - og det er med til at udvikle os som mennesker og kærlighedsindivider.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Lulu

Nemlig! Jeg tænker lidt, at hver enkelt persons verden må vurderes fra deres sko. Det betyder så at folk gør nogle retarderede ting og at teenagere tror, at de aldrig bliver lykkelige igen, selvom alle vi andre ved at det gør de. Men altså, vi kan jo ALTID finde en, der er ældre og klogere end os selv. Det betyder ikke, at man ikke skal gøre sig sine egne erfaringer eller forklejne dem efterfølgende. Vi kan kun handle i nuet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Og nu siger jeg noget, der måske ikke er så pænt, men det ER jo altså kun sex. Så er det heller ikke værre eller større. Selvfølgelig skal de have adgang til prævention, så de ikke bliver gravide eller får en kønssygdom. Selvfølgelig skal de have lært, at de ikke skal overskride deres egne eller andres grænser. Men altså, det sker sgu nok tit at ens første gang STADIG er langt fra perfekt, men det overlever man også.

Min første gang var som sagt med en noget ældre fyr jeg ikke havde kendt særligt længe, og jeg må med skam tilstå at det var med roskilde-metoden. Derudover var jeg ung - og sikkert også for ung i manges øjne. Jeg ønsker på ingen måde at det bliver den første gang mine fiktive børn får. Men når det er sagt, så skete der jo ikke noget. Jeg blev ikke gravid, jeg fik ikke en kønssygdom, vi begyndte at bruge kondom og sex BLEV efterfølgende meget bedre.

Min pointe er nok bare, at det at ens første gang ikke er optimal, behøver heldigvis ikke at betyde at det går helt galt siden. Selvom man naturligvis ALTID skal stræbe efter at den skal være ordentlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella
Så hvor gamle skal de være inden de må dyrke sex? Og hvornår er man gammel nok til at vide, hvad kærlighed er? Og skal man være sikker på, at det er the one and only før man dyrker sex med vedkommende?

Skal man måske være gift inden man dyrker sex?

Der er jo ikke noget jeg skriver der modsiger lovgivningen hvad angår hvor gamle individer skal være for de må dyrke sex.

Hvad angår spørgsmålet om hvornår man er gammel nok til at vide hvad kærlighed er, der mener jeg at man som forældre trods alt må forholde sig til virkelighedens verden.

Sex er for unge ikke noget der generelt har med kærlighed at gøre, men hvad andre gør.

Og hvordan kan man være "et tilfædligt skræv", hvis man udelukkende har sex med sin kæreste - og hvad reducerer det i øvrigt drengen i forholdet til? Eller det er måske kun piger, der kan udnyttes?

Well.. hvis man har opfattelsen af at en kæreste er den, der whatever dypper sig, så er det vel ret åbenlyst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella
Hvad pokker har spørgsmålet "hvor længe har du været gift" nogen relevans?.

Fordi der snakkes om kærlighed i noget der ikke er implement i brugerens historik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
plattapuss
Skrevet (redigeret)
Der er jo ikke noget jeg skriver der modsiger lovgivningen hvad angår hvor gamle individer skal være for de må dyrke sex.

Hvad angår spørgsmålet om hvornår man er gammel nok til at vide hvad kærlighed er, der mener jeg at man som forældre trods alt må forholde sig til virkelighedens verden.

Sex er for unge ikke noget der generelt har med kærlighed at gøre, men hvad andre gør.

Well.. hvis man har opfattelsen af at en kæreste er den, der whatever dypper sig, så er det vel ret åbenlyst.

Hvis jeg husker korrekt, så er det markerede faktisk ikke korrekt

For lovgivningen er det ganske vist forbudt at 15 årige Dan har sex med 14 årige Dorte, men hvis det nu i stedet forholder sig som med undertegnede og hans første partner, der begge var 13, så er det fuldt lovligt, medmindre den ene af de 2 13-årige har en eller anden form for ledende rolle (måske træner i en sportsklub) ifht. den anden

Men det er en meget udbredt misforståelse at en sexuel lavlader på 15 er lig at ingen under 15 må have sex (med andre end sig selv)

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Men, hvornår VED man så hvad kærlighed er? Er det noget med alder? Er det noget med, hvor længe man har været sammen?

Jeg kan iøvrigt informere om, at jeg fylder 26 og har været sammen med min kæreste i 10+ år, hvis det er en nødvendig oplysning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...