Jump to content
Velkommen til DinDebat
Blazevic

HJÆLP! Hvad må de?

Recommended Posts

Karen69
Der tænker jeg så modsat.

Jeg vil hellere at de unge har ordentlige forhold hjemme, hvis de vil dyrke sex og let adgang til prævention. Vil de have sex, jamen, så tror jeg ikke, at vo kan forhindre det alligevel og så er det da en dårlig oplevelse at måtte ty til toiletter og banegårde.

Ja, for det er selvfølgelig sådan det er, enten får de lov til at sex'e hjemme ELLER så gør de det i buskene, på den bare jord !!!!

Ja, for det er selvfølgelig sådan det er, enten har de ordentlige forhold hjemme eller også har de IKKE ordentlige forhold hjemme

og skal man så lige tage den i opløbet

Synes man IKKE at børn skal dyrke sex, så er det fordi :

man har ikke et godt og fortroligt forhold til sine børn

man taler ikke om sex med sine børn

man er kønsforskrækket

man kender ikke sine børn

man ved ikke hvad de laver

man TROR man ved hvad de .... tænker, tror, gør; men i virkeligheden ved man INGENTING

Bare for at slå det fast, fordi det er jo argumenterne ---------- om det er sex, sprut eller hvad som helst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Du fortæller din datter at selvfølgelig må hun sove sammen med sin kæreste. Fortæl hende at hendes krop er HENDES og hvis hun ikke har lyst til sex, så skal hun sige nej. Hvis hun har, så skal hun sørge for at passe på sig selv. Yes?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kollerup1

Altså jeg er selv ung og har en kæreste. Jeg må ikke sove hos ham fordi at mine forældre er bange for at vi har sex.. Men det har vi alligevel selvom at vi ikke sover sammen.. Så hvis det er derfor hjælper det ikke noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella
Men det her er jo ikke sex. Det er jo KÆRLIGHED.

Funny.......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella
Jeg forstår ikke hvad du mener, for jeg kan love dig for, at jeg mener det seriøst.

Det kan godt være, men nu er det jo ikke sådan at jeg eksempelvis ikke har været i samme alder, og har erfaring og dermed faktisk langt bedre VED hvad det er kærlighed.

Lad mig spørge dig... hvor mange år har du været gift?

Hvad der er kærlighed for en teenager er ikke ensbetydende med at de fatter noget som helt om hvad kærlighed er.

Det kan godt være, at vi voksne ikke tænker om teenage-forelskelser, at det er kærlighed, men det er jo den eneste form for kærlighed, som de har erfaring med på daværende tidspunkt. Måske stikker den ikke dybt, men jeg synes heller ikke at man skal undervurdere, hvor stærkt det føles for dem, når de er i følelsernes vold.

Men det betyder så netop ikke at de ved noget som helst?

Min teenagedatter får ikke lov til, at tage fremmede fyre med hjem og lade dem overnatte. Men hvis hun har en fast kæreste og de er glade for hinanden, og han virker som en sød fyr (jeg går ud fra, at man kender kæresten og hans forældre, ligesom man også kender veninder og andre, ens barn omgås meget), så kan jeg ikke forstå, at man sætter sig imod det.

Jamen det er da også fair nok - dig om det.

Min datter skal ikke være tilgængeligt skræv med familiens velsignelse på hjemmebasis!

Det er da netop den slags oplevelser, der er gode for ens teenager, så de får noget ballast og erfaring, men på en tryg og nænsom måde.

Og grænser,selvværd, respekt ...

Jeg kan ikke tænke mig en mere nænsom måde at introduceres til sex, end med en fyr man er tryg ved og holder af. Det er da netop den ideelle måde, at komme ind i den del af livet på.

Nu er det jo efterhånden ret kendt hvordan der er med intro til sex og "en fyr"

Så..jeg sætter en ære i at være den totale modsætning, når dem der har den holdning du er foretaler for er dem, hvor piger skammer sig, er i tvivl om det med analsex var ok, om det er ok med det på legepladsen.

Jeg synes, du i dit indlæg opstillede det meget hårdt. For mig er sex ikke bare sex; det kommer an på den kontekst, de unge har det i.

Nå, men dit hovedpine - dit problem.:)

Du er ikke den første jeg har mødt gennem 10 år, der har fremsat de samme holdninger ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Filipai
Det kan godt være, men nu er det jo ikke sådan at jeg eksempelvis ikke har været i samme alder, og har erfaring og dermed faktisk langt bedre VED hvad det er kærlighed.

Hvad der er kærlighed for en teenager er ikke ensbetydende med at de fatter noget som helt om hvad kærlighed er.

Min datter skal ikke være tilgængeligt skræv med familiens velsignelse på hjemmebasis!

Så..jeg sætter en ære i at være den totale modsætning, når dem der har den holdning du er foretaler for er dem, hvor piger skammer sig, er i tvivl om det med analsex var ok, om det er ok med det på legepladsen.

Du er ikke den første jeg har mødt gennem 10 år, der har fremsat de samme holdninger ;)

Hvad pokker har spørgsmålet "hvor længe har du været gift" nogen relevans? Jeg giver zombie helt ret, og en teenager kan sgu nemt komme til at tro at sex er forkert , når ens forældre tager så lang afstand fra det.

De holdninger lyder til nogen der hører hjemme i et helt anden århundrede.

Det er altså muligt at bifalde at ens barn bliver forelsket, oplever sin første kærlighed, og nyder den sex, de nu engang kommer til at få lyst til. Teenager piger kan altså godt have lige så meget lyst som drengene. Uden at det får dem til at knalde til højre og venstre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Xantippe

Hvor i alverden har du den tanke fra? Var du selv tilgængeligt skræv så snart du rundede den seksuelle lavalder? Og synes du det er bedre at hun sælger ud af den på beskidte lokummer og i gruppeknald med alle slags drenge som 15-årig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Så hvor gamle skal de være inden de må dyrke sex? Og hvornår er man gammel nok til at vide, hvad kærlighed er? Og skal man være sikker på, at det er the one and only før man dyrker sex med vedkommende?

Skal man måske være gift inden man dyrker sex?

Og hvordan kan man være "et tilfædligt skræv", hvis man udelukkende har sex med sin kæreste - og hvad reducerer det i øvrigt drengen i forholdet til? Eller det er måske kun piger, der kan udnyttes?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Endnu mere interessant: Hvordan har vi voksne lært, hvad kærlighed er? Selvom man så venter og forbliver jomfru til sin bryllupsnat betyder det jo ikke, at man har en bedre chance for at vurdere om det nu også ER "rigtig" kærlighed. Og hvordan kan vi i det hele taget vide om det er det? Vi har alle mulige mærkelige mønste der gør, at vi falder for de forkerte, er pisse jaloux eller foretrækker et halvdårligt forhold fremfor en tilværelse alene, fordi det giver tryghed.

Det er med kærlighed som det er med livet: Livet må leves forlæns men forståes baglæns og vi kan ALTID efterrationaliserer og komme frem til at det nok alligevel ikke var kærlighed, når først vi er gået fra hinanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
KisserTheNerd

Men jeg er også et tilgængeligt skræv. Ikke alene var min første gang hjemme, det var med en fyr der var lidt ældre og som jeg ikke havde været sammen med i andet end et par uger. Men jeg fortryder det nu ikke, for jeg var vild med ham og jeg var klar.

I dag kan jeg da sagtens se, at jeg måske kun gjorde det af nysgerrighed, at mit selvværd var dårligt osv. men det betyder ikke at det var en dårlig oplevelse, at den har påvirket mig negativt eller at jeg er blevet den lokale vandrepokal. Det ER bare og livet går videre, trods alt ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...