Jump to content
Velkommen til DinDebat
akardi

Vågner de nogensinde igen?!

Recommended Posts

Erinka

Lige den med brillerne forstår jeg heller ikke. Jeg synes egentlig at det er meget naturligt at man ikke overlader det til barnet, men selv tager med?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi
Ja. Det er ikke alle, der har overskud til, eller har den fornødne modenhed til at have job ved siden af skolen.

Og jeg har svært ved at forestille mig, at hun kan fastholde et fritidsjob, hvis hun ikke kan søge det uden massiv støtte.

Jeg havde ikke tænkt på det, på den måde. Men måske er et arbejde hvad der skal til, for at modnes på den måde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi

LL og Erinka.

Det handler jo om at jeg rigtig gerne vil med og købe briller og være i mor rollen hvad det angår. Men jeg vil ikke med på endeløse windowsshopping ture for at se på briller. Det synes jeg at man har veninder til. Jeg er 34, mor til 4 og ikke veninde med min 15 årige datter

I øvrigt forventer jeg ikke af min mor, noget som helst. Men hun bliver spurgt om hun har tid, lyst og lejlighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Jeg havde ikke tænkt på det, på den måde. Men måske er et arbejde hvad der skal til, for at modnes på den måde?

Det kræver, at din datter har lyst til at arbejde og lægge en indsats. Og har hun det, så søger hun nok osse job.

Jeg har set mange unge have stor glæde af at få et job, men det kræver, at den unge 'gider'.

Man har jo forsørgelsespligt overfor de unge, men man behøver jo ikke betale alt for dem - der kan man øge incitamentet og lysten til at tage et job og tjene nogle lommepenge til forbrug. Tænker jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erinka
LL og Erinka.

Det handler jo om at jeg rigtig gerne vil med og købe briller og være i mor rollen hvad det angår. Men jeg vil ikke med på endeløse windowsshopping ture for at se på briller. Det synes jeg at man har veninder til. Jeg er 34, mor til 4 og ikke veninde med min 15 årige datter

I øvrigt forventer jeg ikke af min mor, noget som helst. Men hun bliver spurgt om hun har tid, lyst og lejlighed.

Men så ville jeg måske sætte en dag af, og så skulle der altså et par briller med hjem. Jeg synes at briller er så vigtig en ting, at det ikke bare skal udskydes og udsættes i en uendelighed- hvis man kan det, er de måske ikke så nødvendige?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi
Men så ville jeg måske sætte en dag af, og så skulle der altså et par briller med hjem. Jeg synes at briller er så vigtig en ting, at det ikke bare skal udskydes og udsættes i en uendelighed- hvis man kan det, er de måske ikke så nødvendige?

Det er de jo netop ikke, i min optik. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
LL og Erinka.

Jeg synes ikke, at det er veninder, der skal med på brilleindkøb. Det er en forældreopgave.

Jamen, du bestemmer da, hvor I handler. Det er da at melde ud, at det er i den butik, I går, som du har bestemt dig for evt. i samråd med datteren. At købe briller er ikke at shoppe efter et stykke tøj.

Jeg havde (nødvendige) briller som ung - og der var det min mor, der tog de overordnede beslutninger ang. butik og pris og så naturligvis i samarbejde med mig omkring, hvad jeg ville have.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Så burde du også have sagt nej til at hun får dem.

Nu har du sagt ja, så må du også tage ansvaret på dig for at få de rette briller til hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erinka

Men nu har I jo valgt at hun skal have dem, og så synes jeg, at I må følge den til dørs ved at købe dem sammen med hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi

Jeg synes at brille debatten er lidt overdrevet lige nu.

Vi sagde til hende at i og med der blev fortalt at de ikke var super nødvendige endnu, skulle hun betale noget af dem selv :)

Og jeg gerne vil købe dem med hende, gerne se hvilke hun har valgt og gerne vælge med hende. Men jeg vil ikke på endeløse kigge-på-brille ture. Det må hun klare med en veninde. Og det handler jo ikke om de praktiske ting, som hvilke glas skal der i, og styrke og den slags. Det er udelukkende udseendet.

Det er vel ok og ganske normalt at man som mor ikke nødvendigvis tager del i, hvad der skal sidde af udsmykning på teenageren?

Og - når brillerne er valgt, så følges der (i mere end 1 forstand) til dørs - natürlich.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...