Jump to content
Velkommen til DinDebat
akardi

Vågner de nogensinde igen?!

Recommended Posts

akardi

Ja, du har ret i at hun skal træffe valget selv- og det har hun gjort. = ingen sprogrejse.

Det stod hende i øvrigt også frit for, hvor hun ville hen - med kærlig råd og vejledning og i slutenden mit endegyldige valg.

og no worries, ting og sager kan tåle gentagelse ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk
Ja, du har ret i at hun skal træffe valget selv- og det har hun gjort. = ingen sprogrejse.

Det stod hende i øvrigt også frit for, hvor hun ville hen - med kærlig råd og vejledning og i slutenden mit endegyldige valg.

og no worries, ting og sager kan tåle gentagelse ;)

:)

Det handler i øvrigt ikke kun om rejsen, men også om arbejde, venner, pligter o.s.v. Mange forældre siger, at de vil behandle deres børn som voksne, når de begynder at opføre sig som voksne, men nogle gange går det også den anden vej.

Måske kan jeg i øvrigt berolige dig med, at da jeg var på hendes sted, i februar før gymnasiestart, brugte jeg guderne-må-vide-hvor-mange-timer foran MTV. Jeg var ugidelig og helt igennem træt af livet. Min mor var ved at blive sindssyg. Men så kom gymnasietiden med nye venner og nye udfordringer, og jeg blomstrede op inden for ganske få uger. Så der er håb forude for din teen :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi

:klap: gym kom glad. I embrase you!

Jeg har i øvrigt forsøgt mig med at behandle hende voksent, det gik ikke efter hensigten - og nu må en ny strategi på bordet. Den er bare møg svær at gennemskue når det er første gang man er her.

Det bliver nemmere med de andre, men så har Natacha også været prøveklud :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OoXxXoO-miss

da jeg var 16, fik jeg pænt at vide af mine forældre, at hvis de fortsat skulle hjælpe mig økonomisk så måtte jeg til at finde et arbejde..

Det var sgu også fair, for jeg fik det hele serveret, mor og far betalte jo, og jeg sad der hjemme og lavede absolut ikke en hylende fis..

Det fungerede ganske fint. Jeg fik arbejde på en tank jeg havde de næste 5 år og det har jeg været rigtig glad for..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
psykonella
Pointen var jo mest om, det virkelig kan passe at man skal 'jage' en snart 16 årig til f eks at få et job eller lede efter en fritidsinteresse.

Eller skal man bare acceptere at de ER trætte og tro på at de rejser sig igen?

Næ, man skal bar lade være med at putte de stegte duer ind i munden på dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...