Bluey

Hjemmelavede snebolde/påskeæg med sprød sukkerskal?

Recommended Posts

Bluey

Hmm - det er tilsyneladende ikke en god ide at overtrække æggene med chokolade inden de bliver dyppet i sukkermassen. Massen er jo varm, og så smelter chokoladen :8:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen
Hmm - det er tilsyneladende ikke en god ide at overtrække æggene med chokolade inden de bliver dyppet i sukkermassen. Massen er jo varm, og så smelter chokoladen :8:

Øv... Og skidt! Så kan man jo ikke lave rigtige påskeæg, øvbøv!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bluey
Øv... Og skidt! Så kan man jo ikke lave rigtige påskeæg, øvbøv!

Nej :gruble: Jeg kommer i hvert fald ikke til at forsøge med dem allesammen, for det ser sgu lidt underligt ud :D Og når massen køler af, bliver den for tyk til at man kan lave et pænt glat lag. Jeg tror heller ikke det bliver sådan knase-sprødt som de 'rigtige' æg, det bliver mere a la marcipan med glasur :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FrkLindgreen
Nej :gruble: Jeg kommer i hvert fald ikke til at forsøge med dem allesammen, for det ser sgu lidt underligt ud :D Og når massen køler af, bliver den for tyk til at man kan lave et pænt glat lag. Jeg tror heller ikke det bliver sådan knase-sprødt som de 'rigtige' æg, det bliver mere a la marcipan med glasur :genert:

Sært... Havde ellers en plan i hovedet.. En lille lagkag overtrukket med marcipan, og så hælde det der sukkermasse udover, således at kagen får et sprødt blankt flot lag udenpå... Kunne være så fint!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bluey

Her er et billede af nr 2 forsøg - man kan se at chokoladen slår igennem den yndige ( *host host* ) lilla farve, og jeg har endda glattet overfladen med en lille palet efterfølgende.

Jeg har endnu ikke smagt det, men umiddelbart tror jeg egentlig ikke det smager ret godt :P

[ATTACH]1113084[/ATTACH]

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissMiiaauu1

:gruble: Hmm men der er da potentiale i det. Måske æggene skal fryses når de er blevet overtrukket med chokoladen så den frosne marcipan inderst holder chokoladen nogenlunde kold når den varme sukkermasse kommer på?

Og så kan det være der ska 2 lag sukkermasse på og det så blir bedre?

Glæder mig til at høre hvordan de smager. :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bluey

Ihh, jeg kan mærke jeg er lidt træt af det :genert: ...og jeg kan ikke udelukke at jeg er lidt arrig også :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bluey
:gruble: Hmm men der er da potentiale i det. Måske æggene skal fryses når de er blevet overtrukket med chokoladen så den frosne marcipan inderst holder chokoladen nogenlunde kold når den varme sukkermasse kommer på?

Og så kan det være der ska 2 lag sukkermasse på og det så blir bedre?

Glæder mig til at høre hvordan de smager. :gogo:

Jeg tror ikke det duer at de er frosne - det smelter lynhurtigt i den varme masse :boo: Jeg havde smidt dem i køleskabet på forhånd, for at prøve at komme det i forkøbet, og alligevel havde det dårligt rørt sukkermassen, førend det trak chokolade-striber i det.

Jeg endte med at få bikset to mere eller mindre mis/vellykkede æg sammen, som lige nu står og prøver at hærde lidt. Men egentlig har jeg ikke de store forventninger til smagen, jeg smagte på sukkermassen, og det var ikke en vild gastronomisk oplevelse :D Lidt bare som glasur med citron i, jo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Dragee kommes jo også på i tromeler, i en masse små lag... Tror faktisk ikke det kan lade sig gøre :whine:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bluey
Dragee kommes jo også på i tromeler, i en masse små lag... Tror faktisk ikke det kan lade sig gøre :whine:

Nej, jeg har også efterhånden indset, at det nok ikke kan lade sig gøre...

Men hvad faen, nu har jeg da afprøvet det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind