Bluey

Hjemmelavede snebolde/påskeæg med sprød sukkerskal?

Recommended Posts

Bluey

Kan man selv lave snebolde/påskeæg a la dem fra Toms og Anthon Berg?

Jeg er helt med på at det ’bare’ er marcipan med chokolade, men det er den sprøde sukkerskal rundt om, jeg er nysgerrig efter :gruble: Kan man selv lave noget tilsvarende?

Hjælp :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eeyorenyk86

Det kan man godt ... Jeg har et gammelt madblad liggende et eller andet sted, hvor der er en opskrift på det dér sukkerstads. Og de ligner dem fra Anton Berg på en prik. Jeg skal prøve at se om jeg kan finde den. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Victoria-Pedersen
Det kan man godt ... Jeg har et gammelt madblad liggende et eller andet sted, hvor der er en opskrift på det dér sukkerstads. Og de ligner dem fra Anton Berg på en prik. Jeg skal prøve at se om jeg kan finde den. :)

Ja please gør det :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bluey

Ohhh yes! :banan: :banan: :banan:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Eeyorenyk86

Her var den. Den er fra "Spis bedre" nr 4 2009. Dem på billedet ligner de købte på en prik, simpelthen. :)

Sukkeræg

150 g marcipan

15 stykker chokolade - Ca 40 g

240 g flormelis

2 tsk rapsolie

1 spsk mælk

1 spsk friskpresset citronsaft

evt. lidt frugtfarve

Skær marcipanen i 15 stykker og omvikl hvert stykke chokolade med et stykke marcipan. Form kuglen til et æg.

(egen note: her ville jeg bare lave marcipanægget og så pensle det med den smeltede chokolade, for at få samme slags æg som de købte)

Bland flormelis med olie, mælk og citronsaft til en tyk masse. Tilsæt evt. lidt frugtfarve.

Sæt massen i mikroovnen ved fuld effekt i ca 10 sek og rør derefter. Giv yderligere ca 20 stk til massen bliver blød og smidig

Dyp hvert æg i massen, ved hjælp af en gaffel. Sukkermassen stivner hurtigt, så arbejd hurtigt. Hvis massen når at blive tyk, kan du give den et par minutter i mikroovnen, for at få den blød igen. Pas på den ikke begynder at koge.

Opskriften giver 15 store æg. Vil du have æg i mundfuldstor størrelse, rækken opskriften til 25 stk. Kan holde sig 2 dage ved stuetemperatur.

Vær omhyggelig når du måler ingredienserne til glasuren. Bliver glasuren for løs, stivner den ikke. Bliver den for fast, bliver den svær at dyppe æggene i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bluey
Her var den. Den er fra "Spis bedre" nr 4 2009. Dem på billedet ligner de købte på en prik, simpelthen. :)

Sukkeræg

150 g marcipan

15 stykker chokolade - Ca 40 g

240 g flormelis

2 tsk rapsolie

1 spsk mælk

1 spsk friskpresset citronsaft

evt. lidt frugtfarve

Skær marcipanen i 15 stykker og omvikl hvert stykke chokolade med et stykke marcipan. Form kuglen til et æg.

(egen note: her ville jeg bare lave marcipanægget og så pensle det med den smeltede chokolade, for at få samme slags æg som de købte)

Bland flormelis med olie, mælk og citronsaft til en tyk masse. Tilsæt evt. lidt frugtfarve.

Sæt massen i mikroovnen ved fuld effekt i ca 10 sek og rør derefter. Giv yderligere ca 20 stk til massen bliver blød og smidig

Dyp hvert æg i massen, ved hjælp af en gaffel. Sukkermassen stivner hurtigt, så arbejd hurtigt. Hvis massen når at blive tyk, kan du give den et par minutter i mikroovnen, for at få den blød igen. Pas på den ikke begynder at koge.

Opskriften giver 15 store æg. Vil du have æg i mundfuldstor størrelse, rækken opskriften til 25 stk. Kan holde sig 2 dage ved stuetemperatur.

Vær omhyggelig når du måler ingredienserne til glasuren. Bliver glasuren for løs, stivner den ikke. Bliver den for fast, bliver den svær at dyppe æggene i.

Fantastisk, tak for det! Det skal afprøves :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Berri

De af jer der afprøver, må meget gerne give feedback :klap:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anigav

Jeg håber næsten det ikke kan lade sig gøre - ellers bliver jeg meget uvenner med min vægt :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Victoria-Pedersen

Hvem afprøver og tager billeder??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bluey
Hvem afprøver og tager billeder??

Jeg har ikke tid til at afprøve før i weekenden, tror jeg - så måske er der nogen som overhaler mig inden da :D Ellers måske fredag aften :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind