Jump to content
Velkommen til DinDebat
Splat

Blander I jer i, hvad jeres teenagere går i af tøj?

Recommended Posts

naermest_lykkelig

Muhummmmm... Synes sgu det er svært... For det første har jeg "kun" en dreng, og jeg kunne mærke, da du beskrev høje hæle, bryster og lårkort, at så var jeg måske ikke så large alligevel. Og igen - måske er det fordi jeg ikke ved noget om det køn (som mor), der gør, at jeg ikke rigtigt ved, hvad fanden jeg skal sige. Her går drengen i hængerøvsbukser så man nogen gange skulle tro, at det var en sparebøsse, når han bukker sig ned, og han må til gengæld stå model til en satans masse dril fra vores side. Venligt dril dog - og vi gør også en masse ud af at fortælle ham, hvor fantastisk han er på alle mulige måder, og at han også ser godt ud....selvom vi driller med bukserne.

Det eneste, som jeg virkelig kæfter op om er huer, halstørklæder og varmt tøj, når det er koldt :blush:

Så jeg ved sgu ikke rigtigt,hvordan jeg skal forholde mig til højhælede, lårkort og bryster... andet end at jeg først var 15, før jeg gimpede rundt i sådan noget...også i forstvejr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981

Jeg sidder og overvejer, om kompromis er vejen frem.

Dvs.:

- Høje hæle er tilladt ved særlige lejligheder (din accept)

- ENTEN lettere nedringet ELLER nederdel er tilladt - men ikke begge dele på en gang

- Påklædningen skal passe til årstiden (din accept)

Osv.

Hvordan er hun egentlig med makeup? :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naermest_lykkelig

Her har vi løbende kompromis-diskussioner. Jeg forklarer, hvad jeg helst vil ha' han forklarer, hvad han helst vil ha - og så prøver vi at lave et kompromis, velvidende, at ingen af os reelt får det, vi helst vil ha. Nogen gange går bølgerne højt i de diskussioner....Meget højt! Men samtidigt siger han også, at han er glad for, at det ikke bare er mig, der bestemmer, men at vi kommer frem til noget, hvor vi trods alt finder et fælles rum.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat

Jeg er fuldstændig ligeglad med makeup. Der må hun smøre sig som hun vil. Det synes jeg til gengæld er uskadeligt. I værste fald ser det dumt ud og det gør det så nogen dage.

ll, det ser meget ud, som du foreslår nu. Og med hensyn til det med at tage varmt tøj på, så diskuterer vi det på livet løs i disse dage. Hun synes, at det er meget, meget frygteligt, at man ikke kan gå rundt i tynde strømpebukser og shorts. (hvad fanden sker der for shorts om vinteren :lol:).

Det betyder ikke noget for mig, at hun ser dum ud. Hvis det var et spørgsmål om smag, så ville jeg bare blande mig udenom. Det betyder noget for mig, at hun ikke sender signaler, som hun ikke selv forstår. Ydermere ligner hun en voksen dame, fordi hun er ret udviklet og høj og selvom jeg skriver det, så er jeg i tvivl om, hvor meget af de, der alligevel er i orden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981

Det er muligt jeg ændrer mening, når jeg får teenagere (som forbåbentlig IKKE kommer til at gå i nedringede bluser m.m. :-D), men jeg tror jeg ville forklare hende, hvor grænsen gik, og forklare hende hvorfor grænsen er lige præcis der. Det er muligt hun vil synes du er lidt streng nu, men samtidig er det også noget hun vil sætte pris på senere hen, tror jeg.

Jeg synes at kunne se en tendens til, at de piger fra min folkeskoleklasse, som gik lidt "billigt" klædt, de gør det stadig - og nu ser det ikke blot billigt, men også pinligt ud :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Det er muligt jeg ændrer mening, når jeg får teenagere (som forbåbentlig IKKE kommer til at gå i nedringede bluser m.m. :-D), men jeg tror jeg ville forklare hende, hvor grænsen gik, og forklare hende hvorfor grænsen er lige præcis der. Det er muligt hun vil synes du er lidt streng nu, men samtidig er det også noget hun vil sætte pris på senere hen, tror jeg.

Jeg synes at kunne se en tendens til, at de piger fra min folkeskoleklasse, som gik lidt "billigt" klædt, de gør det stadig - og nu ser det ikke blot billigt, men også pinligt ud :tie:

Det er også nogenlunde sådan, det fungerer her. Jeg prøver at holde mig til at gribe ind, når det handler om at passe på hende og lade det andet være.

I skal have tak for jeres svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Min 14-årige må stort set gå i, hvad hun vil, men det er fordi, hun klæder sig ganske ikke-udfordrende og foretrækker vandrestøvler frem for stiletter.

Ellers ville jeg nu nok blande mig. Ingen patte-flash og ingen røvsprækker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat
Håber, det er okay, jeg blander mig med et spørgsmål. Jeg har kun en ni-årig, men tænker lidt :tie: når jeg ser nogle af de 11-årige, hun går i klasse med. Netop som du beskriver det, tænker jeg, de ikke helt forstår de signaler, de sender ud - og jeg gør mig faktisk en del tanker om, hvad jeg mener om emnet.

Principielt mener jeg, det er hendes krop. Og at jeg aller, aller bedst lærer hende det ved netop at respektere den.

Men :whine: Hvor jeg ville hade, hun gik og flashede alt konstant. Jeg tænker bare lidt, at hvis jeg laver den der "du sender signaler ud, du ikke er klar over" - fortæller jeg så ikke mest af alt, at jeg ikke forstår hendes signaler? Og hvis jeg siger, hun ser billig ud - eller så meget som antyder det - så giver jeg udtryk for en kvindeholdning, jeg finder uacceptabel. Og hvorfor er det så mest af alt, jeg ikke vil have upassende påklædning? Jaaa... Når jeg kigger på de 11-årige, tænker jeg, deres barndom er slut for tidlig. Og det ønsker jeg jo ikke for min datter. Men når hun når dertil, hvor hun ønsker at eksperimentere, vil mine forbud så give hende barndommen tilbage?

Er det de samme tanker, når de rammer de 13? Eller er det bare "det ser pinligt og billigt ud - det vil jeg ikke associeres med"?

Og i så fald... Kunne det så ikke forkortes til "det er ikke deet signal, jeg ønsker min familie skal sende" - og er det ikke okay, man stadig bestemmer det over en 13-årig? Ligesom jeg bestemmer, min 9-årige, at det godt kan være, det er hendes hår, men vaskes, det skal det altså. Jeg vil ikke have et fedt-håret barn.

Ej noget ævl :blush: Men jeg kiggede faktisk ind i forumet efter en dag i selskab med datter+veninde, hvor jeg hele tiden blev konfronteret med venindens lyserøde trusser :blush: Hold da fest, hvor jeg var dygtig, når jeg ikke gav hende en olfert og hev ned i blusen :genert:

Jeg tror ikke, at jeg kan give det her barn barndommen tilbage og jeg er meget opmærksom på, at hun ikke skal tækkes mig i forhold til, om det ser grimt eller dumt ud. Snakken vil også være en helt anden, hvis hun var 16 år, så alder har meget at sige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Men ville du heller ikke blandt dig, hvis det handlede om bryster ud af blusen og 10 cm høje stiletter?

Nu skrev jeg jo også "stort set", for jo jeg ville nok blande mig hvis der blev luftet patter ude i det fri; men jeg har endnu til gode at se nogen som helst lufte dutterne .... nedringet ja; men bryster ud af blusen nej !

Vedr. stiletter - igen må jeg være svar skyldig, for det er ikke lige stiletter der er flest af her i huset.

Langt hen af vejen er det jo også et spørgsmål om hvordan "man" har præget børnene fra de var baby. F.eks. er der ingen her i huset som ikke ved, at de frit må vælge hvad de har på om de er 5 eller 13; men de ved begge at de f.eks. skal være klædt på efter vejret (nu ser jeg lige lige bort fra de to af mine børn som er henholdsvis et varmt barn og et koldt barn) - d.v.s. ingen ville gå rundt i stiletter, nedringet, og i tynd jakke i dag hvor der er minus 16 udenfor - men tylskørte, tykke leggings og vinterstøvler er fint for mig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama
Men ville du heller ikke blandt dig, hvis det handlede om bryster ud af blusen og 10 cm høje stiletter?

Jeg synes, du skal blande dig! Du har vel også fået pigen i din varetægt, fordi hun har brug for en forælder, der kan hjælpe og vejlede hende, eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...