Malsari

Underlig lugt i vores køkken ...

Recommended Posts

Malsari

Hej igen alle sammen

NÅ, vi ER bare blevet husejer i en voldsom grad... og nu er der tilmed en underlig lugt i vores køkken. Det har der været gennem længere tid.

Lugten kommer fra et rør, altså det virker virkelig som om det kommer direkte ET sted fra på et lukket rør der kommer op fra gulvet og ind i væggen.

Er der nogen der har en ide om hvor det kan komme fra, eller hvad grunden kan være til at dette rør lugter?

Lugten er ikke sådan kloakagtig, og svær at beskrive egentlig!

Nogle gode bud?

God søndag til jer :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FantastiskeToyota

En død mus eller rotte i røret? Ellers så prøv at hælde noget afløbsrens i, og se om det virker.

.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
siamo

Mit bud er også en død gnaver. De lugter sådan lidt sødligt og henad... rådden kål?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Malsari

...Mange tak for svar! Jeg aner ikke hvor røret kommer fra og hvad der er i hverken den ene eller anden ende af det :gruble:

Ad, det lyder ellers klamt!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Petrine-

Synes det lyder mærkeligt at det skulle komme inde fra et lukket rør, altså at lugten skulle kunne trænge ud et vilkårligt sted på røret.

Umiddelbart virker det mere sandsynligt at det kommer fra væggen/gulvet lige netop dér - og det er i hvert fald nemmere at tjekke. Kan du ikke prøve at beskrive lugten bare en smule, er det en 'gammel' lugt eller en jordagtig lugt, varm/sød eller skarp lugt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Malsari

Mmm, den er nok lidt som gammel ost eller gammel skraldespand! Det virker som om det er direkte fra det rør, men samtidig er det jo heller ikke særlig logisk. Væggen er åben lige der... altså, det er en gipsvæg der ikke gå helt ned til gulvet, hvis du forstår? Kan lige smide et billede på senere af hele ordningen der ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Malsari

Så fik jeg taget et par billeder af problemstedet :8:

Det rør der lader til at lugte er det hvor man kan se et stykke kobber.

post-126432-13940074304542_thumb.jpg

post-126432-13940074304821_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hanne H

Det kunne måske være skimmel bag gipsvæggen.. har set hvordan det kan udvikle sig med bare lidt fugt.

og det lugter...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Petrine-

Der står ikke noget vand i de lodretgående, åbne rør, vel? Stillestående vand kan også lugte helt forfærdeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JensHolm

Et kobberrør kan tære hvis der er jernrør før kobberrøret - det kan lugte, men umiddelbart har jeg svært ved at genkende den lugt du beskriver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind