Rikke307

Hva bruger I på mad om måneden? storfamilie

Recommended Posts

Rikke307

Vi er en familie på 6, med børn i alderen 12,9,8 år og 3 mdr.

Vi prøver at fremtids sikre vores økonomi så vi kan få opfyldt nogle a vores drømme. Vi vil gerne ha nogle ideer til hva der er muligt at leve for i en familie af vores størrelse. Indtil nu har vi ikk haft et overblik over hva vi bruger på kost og diverse husholdning pr. måned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rikke307
Vil det ikke variere utrolig meget, alt efter hvilken livsstil man har? Hvor meget køber man færdigt, hvor meget sylter og bager man selv. Hvor køber man ind, og hvordan ser man på råvarer i det hele taget.

Men det er for at få et realistisk billede af hva vi skal forvente at bruge på mad mm, selvfølgelig er der store individuelle forskelle.

Vi er begyndt at lave madplan,kigge tilbuds aviser og handle stort ind 1 gang i ugen.

Tøj, gaver mm skal ikke regnes med.

Nogle bud fra andre med en familie af vores størrelse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vusel

Det bedste bud er, at I gemme ALLE bon'er fra en hel måned, og så sætter i det hele op i kategorier bagefter, så kan I præcist se, hvor mange penge I har brugt på hvad for en hel måned. Det plejer at give et meget godt fingerpeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arveprinsessen

Der er også stor forskel på hvad man regner for "mad". Havde en snak med nogle veninder om emnet og der var vidt forskellige beløb på banen.

Der var så også meget stor forskel på hvad vi regnede med i "madudgiften".

Vi hæver 2000 kr om ugen som bruges til mad, toiletpapir, sæbe og alt muligt andet som hører til almindelige indkøb i supermarked(også rødvinen til lørdag aften, en buket blomster, en t-shirt til sønnike f.eks.). Af de 2000 kr. bruger vi 400 kr om ugen på at få aftensmad til fire dage leveret til døren(madtildoren.dk), derudover dækker de 2000 kr også 500 kr hver anden uge til rengøring. pengene dækker også en omgang pizza en aften og rundstykker fra bageren i weekenden.

Vi er to voksne og et barn på 4 år og vi lever godt. Hvis vi gad kunne vi godt leve for færre penge, men det gider vi ikke:)

Begyndte at hæve pengene netop for at få en fornemmelse af hvor mange penge vi brugte om ugen. Det var ret svært med dankort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ll1981

Vi er også 6 i husstanden, herunder 2 blebørn.

Vi laver madplan for at få brugt alle råvarer, men spiser ellers godt og varieret. Frugt, grønt og kød fylder meget i vores budget. Fx går der mindst 50 stykker frugt om ugen.

Vores budget er sat ud fra, hvad vores netbank fortalte mig, at vi i gennemsnit bruger om måneden. I budgettet er der også plads til fredagsslik, sodavand i weekenden, gæster, vaskemiddel, bleer osv. - men ikke til en bluse til en af ungerne eller lign., der køber vi hver især til vores egne børn.

Jeg køber alt jeg kan få i Kiwi, og supplerer så i Brugsen.

Vi sætter 6000 kr. af pr. måned. Vi løber aldrig tør til sidst, til gengæld er der også sjældent mere end 500 kr. til overs.

Det har givet mig et enormt overblik, at vi har en konto kun til husholdning :gogo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kss892

Vi er to voksne og tre børn på 5,5 og 7. Vi sætter 6000 af om måneden til mad, toiletpapir og generelt sådan daglige fornødenheder (inkl. slik, sodavand, gæstemad etc.). Det er også de penge vi spiser take-away mad for, det gør vi dog ikke ofter måske 1-2 gange om måneden.

Vi laver madplan og handler en gang om ugen - alt det vi kan i Netto og så resten i Kvickly eller Irma. Vi lever måske 50-60% økologisk - og bruger meget på frugt og grønt. De to mindste får mad i børnehaven, så det er kun den store der skal have madpakke med.

Pengene holder fint - dog kan der være måneder hvor vi ofte har gæster til middag og der kan det godt knibe med at holde det indenfor de 6000 :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Linnea1981

Vi har 5000 kr. om måneden til husholdning - dvs. mad, rengøring, personlig hygiejne herunder bleer og snold (fredagsslik). Og nogle måneder er det svært at holde sig inden for, andre går det nemt... Vi laver en ugentlig madplan, køber stort ind, lægger i fryser, og går generelt efter tilbud. Når man køber stort, hvor der så er til længere tid, kan overblikket være svært - men det går.

Vi er 2 voksne og 2 børn på knapt 2 og 5 år - et blebarn. Vi handler primært i Bilka, og supplere fra Kvickly. Jeg synes ikke der er det store at spare hvis jeg går i Rema1000, og Lidl/Aldi er ikke steder jeg vil købe ind. Dem der ligger tæt på os, er simpelthen så snusket og rodet...

Jeg går primært efter Bilkas egne varer - Budget - eller Kvicklys X-tra - og så er prisen tit lavere end hvis jeg gik i Rema... eller efter gode tilbud, og kigger mere på kg-pris end på faktisk pris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2good2betrue

Vi er 2 voksne og 4 hjemmeboende børn snart 5-

Vi køber meget øko især grønt og mælkeprodukter.

Det meste kød er fra slagter eller Metro så det er også med til at give en høj post.

Og så prioterer vi at spise ude et par gange i mdr. og take away også et par gange pr måned.

Vi bruger omkirng 15.000 på ren mad .

Det kunne sagtens gøres billigere især hvis vi handlede en gang pr uge,og ikke nærmest hver dag som vi gør nu....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MiniPhilo

Vi er 2 voksne og 2 børn (5+2) - den ene bruger ble om natten...

Vi overfører 2500 kr. hver anden uge til husholdningskontoen, og det holder sådan cirka. Alt mad bliver betalt herfra - dvs. alle frokoster osv. Der er ikke nogen der har madordning på arbejde eller i børnehaven.

Målet er at de skal holde, men hvis det er aftalt i noget tid at en skal ud at spise med nogle andre, kigger man lige om man skal tage det fra madkontoen eller den almindelige. Men kan ikke huske, hvornår det sidst er gået galt. Har mobilbank på telefonen, og der kan jeg altid holde øje med kontoen, så jeg tjekker som regel inden jeg handler stort ind, og tænker over det imens jeg handler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pianisten9000

Vi er en familie på 4, med 1 blebarn. Vi bruger ca. 1000 kr. om ugen til mad og husholdning samt personlige fornødenheder. Men vi bor i en større by, hvor der altid er knaldtilbud et eller andet sted, så jeg tror vi sparer en del på den konto. Vi laver også madplan, og får ikke varm mad hver aften, ligesom menuen nogen gangen bare er pomfritter eller pasta med ketchup. Hvis vi havde to børn mere, vil jeg tro at det ville være ca. 1500 kr. om ugen. D.v.s. anslået 6.000 kr. om måneden..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind