Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lupine_79

DR1 nu!

Recommended Posts

Lupine_79

Der er om et behandlingshjem med utilpassede unge - flere med diagnoser. Jeg ved ikke helt, hvad jeg synes om deres pædagogik. Nogen der ser det - og hvad synes I?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Anne-K-Anne

Jeg så slutningen, tilfældigt.

Jeg syntes det var ret voldsomt med den pige de holdte nede. Fik ondt af hende, selvom hun selvf. hverken må slå eller bide.

Og ligefrem en tjekliste for at sørge for der blev gjort ordentligt rent...

Tænkte at de nok gør hvad de har bedst erfaring med og at det er utilpassede unge med store problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager

Jeg så det også.

Ved ikke helt hvad jeg skal tænke om det.

Synes det virker meget voldsomt, og på den anden side tænker jeg at de må have erfaringer med at det er det der virker.

Vi kender jo ikke børnene, og ved heller ikke hvorfor fx drengen skal have en tjekliste og at de holder pigen nede.

Hvad sker der hvis de ikke gør det, det aner vi ikke noget om.

Men udefra set synes jeg det virkede meget voldsomt, især omkring pigen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lisesstil

det virker meget voldsomt med fastholdelsen, og jeg ville selv have rigtig svært ved at fuldføre sådan noget. men hvad skulle man ellers i givende tilfælde gøre? jeg kan ikke umiddelbart se hvilken løsning der skulle være på det.

jeg tror nok jeg synes at hvis det stopper ved det- og "det er glemt bagefter" så fint. men hvis der bæres nag- så kunne det blive træls.

men århh hvor er det svært at se på sådan nogle unge mennesker der har det så svært i livet :( men så ser man en far- som tager sin dreng hjem. og så kan man godt forstå hvorfor drengen svarer som han gør. åhh gud der findes mange uegnede forældre- især dem som ikke kan se at deres børn skal hjælpes :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager
det virker meget voldsomt med fastholdelsen, og jeg ville selv have rigtig svært ved at fuldføre sådan noget. men hvad skulle man ellers i givende tilfælde gøre? jeg kan ikke umiddelbart se hvilken løsning der skulle være på det.

jeg tror nok jeg synes at hvis det stopper ved det- og "det er glemt bagefter" så fint. men hvis der bæres nag- så kunne det blive træls.

men århh hvor er det svært at se på sådan nogle unge mennesker der har det så svært i livet :( men så ser man en far- som tager sin dreng hjem. og så kan man godt forstå hvorfor drengen svarer som han gør. åhh gud der findes mange uegnede forældre- især dem som ikke kan se at deres børn skal hjælpes :(

Han tog ham ikke hjem, kommunen sørgede for at drengen blev anbragt på en anden inst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yaka

Jeg så det også for 2 år siden.

Den pige vi så var også med sidst. Jeg her lidt overrasket over at hun ikke er "kommet længere" i sin adfærd, men vi ser jo også bare så lidt af hende og hendes liv.

Hun var med i aftenshowet og virkede ikke synderlig utilfreds over behandlingen, men hendes kontaktpædagog sad jo også lige ved siden af. ;)

Men det jeg synes er rart er at de ikke skjuler ting som fastholdelse og lign. Jeg er ret sikker på at det sker mange steder.

Det jeg godt kunne lide (som kom mere til udtryk i de første afsnit) var deres faste rammer og retningslinger.

Man skal huske at nogle af de børn de får ind dårligt kan tage tøj på selv. Desuden har en del af dem ADHD og der er faste rammer nødvendigt.

MEN som vi snakkede om herhjemme, der sker helt sikkert fejl her også når mennesker er involverede er det naivt at tro andet.

Jeg gad godt vide hvordan børnene fra sidst har udviklet sig. Det eneste man fik at vide var at Marc nu kunne læse og var bedre i skolen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lisesstil
Han tog ham ikke hjem, kommunen sørgede for at drengen blev anbragt på en anden inst.

men han sagde- at hvis ikke de kunne finde et sted som kunne"makke ret" så gik han under jorden med ham.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager
men han sagde- at hvis ikke de kunne finde et sted som kunne"makke ret" så gik han under jorden med ham.

Ja, men til sidst sagde de at kommunen havde sørget for at han kom på en anden inst.

Der hvor man så at drengen havde hættetrøje og kasket på, og de var ved at pakke hans ting ud i bilen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yaka

Nemlig, og hvis alternativet er at barnet kommer til i fustration at skade sig selv eller andre, og bagefter føle nederlag og fortryde, så er det måske bedre at fastholde det til det falder til ro.

Mht. Marc far er jeg bange for at du har ret, for i de første afsnit direkte modarbejdede han institutionen. De unge må ikke ryge. Det første farmand gør er at tage sønnen med ned i byen og stikke ham en smøg.

Men man skal også huske at vi stadig kun ser det som programmet ønsker vi skal se.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lisesstil

ja- håber bare at faderen lader dem gøre ders arbejde- for drengen havde jo tydelig brug for hjælp

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...