Jump to content
Velkommen til DinDebat
mette-mus

Første BH

Recommended Posts

mette-mus

Jeg vil lige høre jeres meningen om hvornår i syntes det er ok at begynde at bruge BH.

skal man have en bestemt alder fx 13 el 14 før det er ok ?

Eller er det iorden at begynde at bruge BH når der er behov for det selv om man måske kun er 12 eller yngre ?

Mette

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Det handler da ikke om alder, men om behov.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SonataA

Det kommer an på behovet. Jeg havde bryster allerede som 12 årig så der begyndte jeg at gå med BH, men der er vel ikke grund til at begynde som 12 årig hvis man ikke har nogen bryster endnu?? Så kan en top vel gøre det??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CKuber

Jeg er enig med de to andre. Det kommer an på behov.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Haras

Stumpen her er 12 og har BH, fik hun for ca. et halvt år siden. Jeg mener ikke det har noget med alder at gøre, Stumpens bryster var ved at have en sådan størrelse jeg synes det var bedst. Det sagt så er det ikke lingeri, det er ikke blondebesat eller gennemsigtigt. Det er bomulds-BH'er i hvid og grå eller stribet.. det jeg kunne finde der virkede mest som hendes tidligere børneundertøj... I den forbindelse er min største irritation at ALT var med push-up effekt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
486

Lad din datter bruge BH når der er behov for det. Alderen mener jeg ikke skal have indflydelse, men derimod brysternes størrelse.

Dog vil jeg lige nævne at nogle forskere mener at brugen af BH kan være skadeligt, da den hæmmer udviklingen af brystmuskelaturen. Men der er vidst stadig delte meninger om det, og så kommer der det faktum at man i de begyndende/tidlige teenageår jo sammenligner sig en del med sine veninder, så det er slet ikke sikkert at du kan undgå at din datter begynder at bruge BH.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
S1i2f3

Hej jeg ville høre hvor i køber toppe til jeres piger? altså før de bruger BH? h&m? eller måske super markedet? det skal helst være billigt da hun sikkert vokser ud af det snart!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vilma

Det er ikke så enkelt at svare på, da det ikke bør være alderen, der bestemmer dette. Har hun en bryststørrelse, der gør det nødvendigt? Dyrker hun meget sport med løb? Hvis du kan svare ja til disse spørgsmål, så er det vel på tide med en bh, der kan støtte brystet. Det er behov og ikke alder, der skal afgøre dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nothinginbetween

Jeg ville tage datteren med i h&m, de er billige og deres bh'er sidder godt. De har blandt andet en linje med flere forskellige bh'er, hvor der er også er en ganske almindeligt "tshirt bh" i flere forskellige farver uden push-up!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...