Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

sommer85

Tråden for spørgsmål under graviditeten!

Recommended Posts

sommer85

Jeg er nok ikke den eneste der sidder med en masse spørgsmål, samt at der nok hele tiden vil komme nye undervejs. Tænker at jeg opretter denne tråd, og så kan man få et hurtigt svar, på det man søger. :) Så behøver man ikke blive flov, fordi man har lyst til at oprette 10 tråde om dagen :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sommer85

Jeg bliver lige nød til at høre jer om noget:

Jeg var på toilettet og skulle lave stort. Rigtig hård mave, og maven har boblet meget, uden at komme af med luften.

Jeg får lavet noget, men det er som om jeg ikke kommer af med det hele, kan simpelthen ikke. Det gav mig rigtig ondt i maven!! I kender det sikkert, hvis man har luft og hård mave - det kan seriøst give de værste smerter!

Nå, men der hvor jeg så bliver nervøs er, at jeg får rigtig ondt i underlivet mens jeg sidder på toilettet, oven i smerten i maven/tarmene. Virkelig sådan krampeagtigt, eller menssmerter x 10! Der går lige en 10 minutters tid efter besøget, hvor jeg sidder med varmepude på maven bagefter, og så blev det bedre. Alt er normalt igen nu.

Havde seriøst en følelse af, at nu ville underlivet ryge sig en tur.

Nogle der har oplevet at ondt i maven, også kan føre til ondt i underlivet imens og lige bagefter toiletbesøg, når man er gravid?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sommer85

Ingen der kan svare på/nikke genkendende til ovenstående? :genert:

Er jeg alene med min hårde og ømme mavse? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evapeva
Ingen der kan svare på/nikke genkendende til ovenstående? :genert:

Er jeg alene med min hårde og ømme mavse? :D

Du er ikke den eneste! :kys: Jeg får ofte ondt i underlivet, når jeg virkelig skal fise eller mere end det. Det sker faktisk ofte, at jeg vågner ved det, og tror, at der er en for tidlig fødsel under opsejling eller andet "farligt" i gang. Men sådan har det bare føltes hele vejen igennem indtil nu, så jeg har vist affundet mig med det, selvom det er sært. :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sommer85
Du er ikke den eneste! :kys: Jeg får ofte ondt i underlivet, når jeg virkelig skal fise eller mere end det. Det sker faktisk ofte, at jeg vågner ved det, og tror, at der er en for tidlig fødsel under opsejling eller andet "farligt" i gang. Men sådan har det bare føltes hele vejen igennem indtil nu, så jeg har vist affundet mig med det, selvom det er sært. :genert:

Du aner ikke hvor glad jeg er for at du siger det!! :kys::gogo:

Jeg vågnede også i nat, ved at det gjorde ondt. Tænker at det må være sådan små veer føles :D Det er sgu bare lige tidligt nok!

Det betyder rigtig meget at du fortæller du har haft det fra start af. Kan nemlig kun finde oplysninger om forstoppelse, når man er længere henne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sommer85

Jo. Har lige et til :D

Jeg får mega ondt i underlivet når jeg har fået en orgasme. Den kramper næsten. Er det normalt?

Ej, det lyder helt pinligt, men kan faktisk vågne ved at jeg får ondt i underlivet, hvis jeg lige har drømt om sex :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evapeva
Du aner ikke hvor glad jeg er for at du siger det!! :kys::gogo:

Jeg vågnede også i nat, ved at det gjorde ondt. Tænker at det må være sådan små veer føles :D Det er sgu bare lige tidligt nok!

Det betyder rigtig meget at du fortæller du har haft det fra start af. Kan nemlig kun finde oplysninger om forstoppelse, når man er længere henne.

Jeg er glad for, at jeg kunne berolige. :kys: Det er nemlig en frygtelig følelse at vågne op sådan. Jeg kan/tør ikke flytte mig en milimeter i sengen de første maaange minutter, når det sker, kender du også det?

Her senere i graviditeten - sådan i hvert fald fra 20+0, hvis ikke før - har jeg ikke lidt så meget af forstoppelse, som af en slags blokering af luft. :genert: Det kan give samme følelse. Man kan mærke, at man virkelig skal af med luft, men det er virkelig svært at fyre en afsted :lol: Og det giver samme smerter i underlivsregionen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sommer85
Jeg er glad for, at jeg kunne berolige. :kys: Det er nemlig en frygtelig følelse at vågne op sådan. Jeg kan/tør ikke flytte mig en milimeter i sengen de første maaange minutter, når det sker, kender du også det?

Her senere i graviditeten - sådan i hvert fald fra 20+0, hvis ikke før - har jeg ikke lidt så meget af forstoppelse, som af en slags blokering af luft. :genert: Det kan give samme følelse. Man kan mærke, at man virkelig skal af med luft, men det er virkelig svært at fyre en afsted :lol: Og det giver samme smerter i underlivsregionen.

Jeg kender det sagtens! Jeg ligger helt stille, og så må jeg simpelthen lige mærke i trussen fordi jeg er ræd for, at nu ryger det hele sig en tur. Avs! :tie:

Jeg tror jeg må prøve at se om ikke jeg kan få dyrket noget mere motion - i det mindste gå nogle flere ture, og så få drukket noget mere vand. :)

Og luft i maven kan virkelig gøre så ondt, så ondt!! Puha!! Håber det bliver bedre med tiden :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Catz85
Jo. Har lige et til :D

Jeg får mega ondt i underlivet når jeg har fået en orgasme. Den kramper næsten. Er det normalt?

Ej, det lyder helt pinligt, men kan faktisk vågne ved at jeg får ondt i underlivet, hvis jeg lige har drømt om sex :genert:

Umiddelbart vil jeg gætte på at det er ligamentssmerter, de kan kan nemlig komme ved orgasme, og der skulle det virkelig gøre avs.

Jeg har et spørgsmål:

Jeg kan nogle gange mærke min livmoder, og kun når jeg sidder på toilettet og lige når at fange fornemmelsen af den kort.

Men jeg kan ikke mærke den når jeg ligger ned.

Er det normalt at have svært ved at mærke den? Jeg er 11+3 i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Boble-Gople
Umiddelbart vil jeg gætte på at det er ligamentssmerter, de kan kan nemlig komme ved orgasme, og der skulle det virkelig gøre avs.

Jeg har et spørgsmål:

Jeg kan nogle gange mærke min livmoder, og kun når jeg sidder på toilettet og lige når at fange fornemmelsen af den kort.

Men jeg kan ikke mærke den når jeg ligger ned.

Er det normalt at have svært ved at mærke den? Jeg er 11+3 i dag.

Det hedder vist at ca 12+0 dukker livmoderen op over skambenet, også derfor man generelt siges at kunne skjule maven så længe (oppustethed ikke taget i betragtning :-P). Men efter ca 12+0 vokser den altså over skambenet og udad og kan så bedre mærkes :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites