Jump to content
Velkommen til DinDebat
Mettecaspersen

Herlufsholm Kostskole.

Recommended Posts

zazzy
Herlufsholm er en fantastik skole der er intet i vejen med den. Både fagligt, socialt og fysisk. Der er rig mulighed for at udfordre sig selv på alle disse punkter om man så kan lide at spille skak, at svømme, danse, læse, matematik, golf, fodbold, basket, hockey, kano, kajak osv. de har det hele. For ikke at tale om de mange spændende traditioner og det fantastiske fællesskab man får med sine venner og ens sovesal. Både som kostelev og dagelev er der mulighed for alt. Jeg ved ikke hvor i har hørt alt det der med snobberi, mobning, stoffer og druk fra men det passer ikke! jeg har gået på Herlufsholm i 7 år som kostelev og har aldrig stødt på dette. Jeg har altid haft gode oplevelser med skolen! det er der det nogen gange bliver et problem for dagelever de udtaler sig om noget de ikke ved hvordan kosteleverne trives efter skole! med at sige ting som stoffer og drukture. Jeg kender massere der fx har gået på Sorø akademi og også nogen der går der nu de siger at der slet ikke på samme måde er mulighed for så meget som på Herlufsholm og at de drikker og ryger alt for meget de må jo tage ud og drikke når de har løst uden problemer det må man ikke på Herlufsholm der er det kontroleret af lærestablen til visse aftener og der skænker lærerne ud til eleverne og det foregår på skolen i modsætning til Sorø akademi. Så lad være med at udtale jer om Herlufsholm Kostskole på den måde uden at have noget at have det i! For det sårer mange at i udtaler jer således og det ødelægger blandt andet skolens ry. Vis der er andet i gerne vil have på plads er i velkommen til at sige til.

Jeg forstår heller ikke lige, hvorfor det er Herlufsholm, der står for skud, for jeg har nemlig også hørt rigtig mange virkelig grimme ting, om blandt andet Sorø, men også andre kostskoler. Jeg kender flere der har gået på Nyborg kostskole, og de lavede i hvert fald alt andet end at gå i skole. En ting er sikkert. Herlufsholm tilbyder en virkelig god uddannelse, som ingen af de andre kostskoler kan hamle op med. Det er helt korrekt at Herluf har ry for at være skolen for overklassens dysfunktionelle unger, og der er da sikkert også socialt utilpassede børn i mellem, men de fleste går der, fordi de gerne vil have en god uddannelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
prettyprincess
Jeg forstår heller ikke lige, hvorfor det er Herlufsholm, der står for skud, for jeg har nemlig også hørt rigtig mange virkelig grimme ting, om blandt andet Sorø, men også andre kostskoler. Jeg kender flere der har gået på Nyborg kostskole, og de lavede i hvert fald alt andet end at gå i skole. En ting er sikkert. Herlufsholm tilbyder en virkelig god uddannelse, som ingen af de andre kostskoler kan hamle op med. Det er helt korrekt at Herluf har ry for at være skolen for overklassens dysfunktionelle unger, og der er da sikkert også socialt utilpassede børn i mellem, men de fleste går der, fordi de gerne vil have en god uddannelse.

Det vil de fleste vel også der går andre steder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...