Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

PucciGucci

Tvillingetermin og mødregruppe vol. 3

Recommended Posts

skovspurven
Tak for den varme velkomst.

Hvordan har jeg det med at der er to....?

Syntes det er lidt svært. Da vi var i behandling vidste vi jo godt at der var en chance for tvillinger, men dog en lille chance. Og vi har været ret afklaret med at vi måske kunne risikere at få to børn mere. Havde vi været direkte bange for tvillinger havde vi valgt anderledes. Men nu hvor der rent faktisk er to små babyer inde i mig er det altså lidt skræmmende.

Hvordan vil vores store dreng klare at blive storebror til tvillinger, er nok min største bekymring.

Derudover syntes jeg at det første år som mor var sindsygt hårdt og frygter hvordan det bliver med to babyer.

Alle de praktiske ting skal vi nok få styr på efterhånden, men det er altså lidt underligt med veninder der som det første spørger om hvorvidt vi så skal flytte/have ny bil osv. Som det første.

Mens vi har været i behandling syntes jeg at mange har givet udtryk for hvor meget de ønskede sig tvillinger på vores vegne, fordi de selv har en romantisk forestilling om tvillinger. Det har været svært for mig, for hvorfor er det at folk som ikke har tvillinger syntes at det er så fantastisk:forvirret: især når vi nu selv foretrak et enkelt barn.

Men nu ser de jo ud til at være på vej, to stk babyer, og mon ikke jeg vender mig til tanken undervejs......? Det håber jeg på!

Der stod så ikke lige ny bil på vores budget, vi har i stedet fået trailer, man er vel fra Jylland :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72
Nu kæmper jeg meget med, at Astrid mener, at 2 x 35 min. er nok for hende at sove i dagtimerne, men det er det så ikke, så hun er træt og pyldret men ikke desto mindre kan jeg næsten stille uret efter hendes 35 min :trist:

Og Sofie er meget plaget af tænder, så det er ret hårdt for tiden

:ae: :ae:

Mht. de der famøse 35 minutters lure, så gjorde Sara jo nøjagtigt det samme - og jeg har engang ringet til Sundhedsplejerskenes HOTline her i kommunen, med tårerene sprøjtende ud af øjnene og vrælet:"de sover aldrig og Sara sover kun 35 min. ad gangen, selvom hun stadig er træt"-agtigt......

Og den rare SP fortalte mig at hvis (når!) jeg nærmest kunne stille uret efter hende, så var det fordi hun ikke havde lært at komme ned i den dybe søvn endnu.... for babyer sover let de første 30-45 min ( tror jeg det var..... ) og går så derefter ned i den dybe søvn. Men det formåede Sara ikke at komme, så istedetfor lige at vågne let op inden hun gik i den dybe søvn, så vågnede hun helt op istedet..... Håber det giver mening.....?!

Det hjalp mig lidt at vide at det var det, der var grunden - at jeg så aldrig formåede at lære hende at komme ned i den dybe søvn er en anden sag - men det hjalp en hel del, da vi opgav at have dem til at sove ude i barnevognene og tog dem med op ovenpå og sove lur - alle 3 i samme rum ( desværre var de på det tidspunkt 2 år og vi havde bøvlet med korte middagslure indtil da :bored: mest fordi vi bare gerne ville have dem til at sove udenfor i den friske luft.) Det var helt tilfældigt at vi droppede barnevognene - det skete fordi de begge var syge og ingen havde fået sovet særlig meget i nogle dage, og så kapitulerede vi og tog dem med ovenpå - så vi voksne kunne få sovet den halve time, vi vidste Sara nok kun ville sove..... det viste sig at hun ofte sov halvanden time på denne måde. Hun vågnede stort set altid lige op efter de der 35 min. og tjekkede om den voksne stadig var der - og så sov hun videre i en times tid - som regel :klap:

Det var fedt-fedt-fedt-fedt :rocker: og set i bakspejlet skulle vi have droppet de barnevogne noget før.

Undskyld det blev så langt - håber det gav mening!

EDIT: Sara lærte først ret sent at komme ned i den dybe søvn..... hun bliver 5 år lige om lidt - og så vidt jeg husker, så havde vi stadig problemet ret ofte, indtil for ca et års tid siden..... :gruble: Og den dybe søvn er ikke mere dyb, end at de begge stadig vågner ret let :boo:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arveprinsessen

Hvor meget tog i på i jeres graviditeter?

Første gang følte jeg det som om jeg var blevet ufrivilligt medlem af vægtvogterne, og kan mærke at jeg ikke orker det igen. Har simpelthen været ekstremt sulten de første uger af denne graviditet og er det til dels stadigvæk. Frygter lidt at min vægt eksplodere denne gang, selvom jeg ved at jeg nok skal tabe det igen.

Og så lige et helt andet spørgsmål, hvor længe og til hvad bruger man en tvillingevogn? Forestiller mig lidt at det på et tidspunkt bliver rart at kune lægge dem i forskellige vogne til lur i haven for at de ikke forestyrre hinanden.....men jeg skal jo have en tvillingevogn til når jeg skal ud med dem begge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arveprinsessen
Der stod så ikke lige ny bil på vores budget, vi har i stedet fået trailer, man er vel fra Jylland :lol:

Vi har ikke trækkrog på bilen, så det er ikke en mulighed. Ellers et godt tip:gogo: vi har nu heller ikke planer om hverken flytning eller ny bil lige med det samme. Bor i et hus med tre værelser og i starten må tvillingerne dele værelse, og så må vi se om nogle år hvad vi så gør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kss892

Vores drenge deler stadig (et lille) værelse - det går fint - omend de godt indimellem kunne bruge lidt ro fra hinanden. De er i øvrigt 5 år nu.

Mht tvillingebarnevogn - brugte vi den ca et halvt år tror jeg - så gik vi over til (tvillinge)klapvogn. Skulle jeg gøre det igen tror jeg vi havde købt klapvogne med lifte fra starten. Efter det halve år brugte vi stadig barnevognen til at sove i, men ofte blev den brugt til storesøster der var lidt større når hun sov lur (og kunne ligge på tværs), og så brugte de hendes vogn og en klapvogn. De sov stadig sammen i klapvognen når vi var ude nogle steder, men mener jeg kom dem i hver deres sovevogn da de var omkring et halvt år. Det gjorde vi selvfølgelig også fordi vi havde en enkelt barnevogn stående fra storesøster. Havde vi ikke haft den ved jeg egentlig ikke hvad vi havde gjort :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tabula

Arve :)

Nu nåede jeg jo kun at være gravid i 6mdr, var også meget sulten hele tiden. Tog 8kg på og en måned efter fødslen havde jeg tabt 13kg.

Vi havde tvillingebarnevogn, den sov de sammen i til de var 2år. Derefter sov de sammen i tvillingeklapvognen. De har aldrig rigtig forstyrret hinanden.

De sover også på samme værelse (8kvm).

Jeg brugte altid barnevognen, vi fik først bil da drengene var knap 2år, så den barenvogn har været guld værd for os. Gik jo også mange dejlige ture hver dag da jeg var på barsel, vi havde mødregruppe hver anden uge, og hver uge mødtes jeg med en anden tvillingemor (fra mødregruppen), vi kendte hinanden i forvejen og var igennem meget af det samme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Arve > Vi brugte vores tvillingebarnevogn til Sara og Laura var ca. 1/2 år - så kom de i hver sin vogn, på hver sin side af huset, fordi de forstyrrede hinanden. Vi fik en barnevogn af min veninde ( en som de ikke brugte mere ) og så sov den anden i tvillingevognen.

Det er simpelthen så svært at vide, hvad man skal vælge, for man ved jo ikke, hvem der kommer ud af maven :lun: :lun:

Jeg var gravid i 7 1/2 mdr. og tog 10 kg på. Jeg tabte mig i starten - og det gjorde ikke noget, faktisk endte jeg med at være ret flot gravid..... og efter tøserne var kommet til verden og jeg malkede ud, tabte jeg mig til "en streg i luften".... indtil jeg holdt op med at malke ud, så gik det den forkerte vej :tie: Og der er jeg så endnu :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PucciGucci

Jeg havde ikke tøserne med ud at handle de første uger efter vi blev udskrevet, men ligeså langsomt sneg jeg dem med ned i Rema. På neo hvde de gjort meget ud af at vi ikke tog dem med hen hvor der kunne være meget larm og uro, som fx Bilka, så det råd fulgte vi.

Jeg var heller ikke i MG, det kunne jeg slet ikke overskue. Jeg var konstant træt (som alle andre mødre ja), men energien var der bare ikke. Min mand arbejder så også på sjælland til hverdag og er kun hjemme i weekenderne, og derfor fokuserede jeg bare på at få en hverdag til at hænge sammen. Så Tweety jeg kan til dels godt følge din veninde. Jeg synes selv at jeg har været lidt halv-ekstrem i min lille boble, men har bestemt trivedes med det. Jeg har ikke savnet en MG - jeg tror jeg var blevet alt for usikker, hvis folk havde en masse ideer og ting at påpege ift pigerne- gør jeg det nu rigtigt. Det er mit indtryk af MG'er. Jeg tar nok fejl ;) MEN næste gang vil jeg i MG, men tror også det bliver lettere med kun et barn og så er jeg jo ikke længere førstegangsmor. Satser ikke på tvillinger igen :lol:

Arve: Vi har en kombivogn og er super glade for den :) Pigerne er netop begyndt at bruge den som klapvogn, og det synes de er skææægt! Og jeg tog 18 kg på, var konstant sulten i de 7,5 måned jeg var gravid.

Og så får I lige et par nye billeder, både af huset og af pigerne :)

post-105455-13940076626832_thumb.jpg

post-105455-13940076627095_thumb.jpg

post-105455-1394007662733_thumb.jpg

post-105455-13940076627526_thumb.jpg

post-105455-1394007662778_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PucciGucci

Og lige det sidste :)

post-105455-13940076628024_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skovspurven

Jeg gik jo så hele vejen og fødte først 38+2 og jeg tog 18 kg på og havde sindssygt meget vand i hele kroppen til sidst.

Vi har en alm barnevogn, altså tvillingebarnevogn :stoned:

Jeg er super glad for den, pigerne er fra maj, og lå fra starten sammen direkte deri. Vi har aldrig brugt liftene, i starten havde vi en dyne rullet sammen rundt i kanten for at formindske den. Først for 2 uger siden måtte jeg sætte skillevæggen op i mellem dem, så de ikke så let kan slå til hinanden (også i søvne)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites