Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

PucciGucci

Tvillingetermin og mødregruppe vol. 3

Recommended Posts

Tweety4ever

^Jeg kan godt huske tiden fra vores datter og kan fornemme, at specielt Merle er ved at komme ind i den fase igen. Jeg tror desvaerre ikke at der er saa meget at goere, men det bliver bedre med tiden. Naar Merle ikke helt kan finde ud af at faa sig lagt igen, bliver jeg ved med at vende hende rundt paa ryggen et par gange og boejer mig over hende for at faa hende til at falde til ro andre gange hjaelper det, at hun faar sutten og fortsaetter med at ligge paa maven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Clahaa

Jeg fik da vist aldrig sagt god jul og godt nytår herinde:) Men lyder til at alle er kommet godt ind i det nye år:)

Det er vi bestemt også, synes det var lidt hårdt til sidst, men rigtig hyggeligt:)

Her går det vel som det skal, men kan godt mærke at kroppen og hovedet er meget træt, men man kan vel ikke forvente andet:) Jeg havde egentlig forestillet mig at jeg fra januar af ville være bundet til sofaen og ikke kunne komme særlig meget rundt, men indtil videre er jeg da stadig gående :lol:

Jeg er nu 32+1 og drengene vejede i fredags ca 1750 g og 1850 g:)

Men det er rart at tænke på at om 6 uger senest så burde de være kommet ud og kroppen kan forhåbentlig hvile ordentligt om natten. Altså ved jo godt at drengene vågner om natten, men så er det deres skyld at jeg vågner og pga det gør ondt i kroppen:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tabula

:lun:

ihh, hvor kan de altså være søde de unger. Lige inde ved siden af sidder de to banditter og leger, og læser bøger. Albert især elsker at læse bøger og han læser også for Johan. Dvs. enten fortæller han det han kan huske ... eller også fortæller han en hel anden historie end den bog de sidder med ... "det er en dejlig dag og amanda har lyst til at gå en tur" selvom de sidder og læser skrotmonster :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kss892

Hvordan går det herinde?? Clahaa - har du født?

Vi er tilbage fra en dejlig ferie - og holder faktisk vinterferie nu. Drengene er blevet 5 år:shock: - og alt for store og frække. Vi går fra fantastiske dage hvor de er søde, kærlige, sjove og fantastiske :love::lun: og til at de driver os til vanvid med overhovedet ikke at høre, slås og irritere hinanden :devil: Så mon ikke bare de er brødre :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hun har født to store børn i dag. :) Der ligger tråd i Graviditet.

Dine drenge lyder som mine børn. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tweety4ever

Clahaa ogsaa herinde skal der lyde et rigtig hjertelig tillykke med dine laekre "smaa" drenge, haaber at foedslen var en god oplevelse og jeg glaeder mig til at laese mere om det et eller andet sted paa et tidspunkt. Haaber at det bliver nogle gode foerste dage sammen, I er jo pludselig blevet en stor familie.

KSS Tillykke med dine drenge, haaber at det var en helt igennem dejlig ferie. Var I meget omkring og se noget hele tiden eller var der ogsaa tid til daseferie? Vi er selv ved at planlaegge en tur til Californien her til sommer, men ved endnu ikke helt hvad vi vil se og opleve endnu. Satser dog paa at koere selv, saa vi ikke behoever at skulle have alt med i en flyver, saa kan vi ogsaa se lidt paa vejen. Vi vil ihvertfald gerne til San Francisco igen og saa LA. Skal dog til SF igen til oktober til et bryllup, men der flyver vi nok derned. Det er med at naa at opleve noget imens vi stadig bor i USA< selvom det nok bliver lidt haardt med to smaa str og saa hende den store, som faktisk ikke er helt saa stor enda.

Altsaa jeg synes stadig at det er haardt saadan rent foelelsesmaessigt at vaenne sig til at have tvillinger. Jeg elsker alle mine tre boern og ville for intet i verden undvaere dem, men for soeren da, hvor synes jeg dagligt, at det er svaert at forholde sig til mange ting, som livet bringer med tvillinger. Merle kraever en del nusse og pusse og Marlon kommer ofte til at sidde ved siden af os og jeg foeler at han naermest sidder og kigger med bedende oejne op til mig. Dog er der inden for de sidste dage/uger sket en hel del dem imellem, saa de tumler noget mere med hinanden paa gulvet. De er 9 mdr nu og kravler (stadig ikke paa alle 4) rundt over det hele og i alt. Maya er begyndt at kysse og kramme dem mere end i starten og hun oensker, at de skal blive store, saa hun kan lege med dem. Man kan se at de nyder hendes naervaer og de kigger begejstret efter hende, naar hun danser og loeber omkring dem. Saa det er ret hyggeligt, naar man tager alle de stunder fra, hvor hun stadig slaar dem, traeder paa dem og tager deres legetoej/sutter.

Inden I fik tvillinger, oenskede I da ogsaa selv at faa to babyer paa en gang? Jeg moeder nemlig utrolig ofte nogen der siger til mig, aah det har altid vaeret mit stoerste oenske. Jeg har nok ogsaa selv syntes, at tvillinger var lykken og oenskede det meget hoejt, da jeg var barn, men det er da vist lidt naivt........ Har nogen meget taet paa os, som er i behandling lige nu og de vil have to aeg op og det er svaert for mig, jeg forsoeger ikke at male det rosenroedt, men omvendt vil jeg ogsaa have, at de skal vide, at det kan vaere foelelsesmaessigt haardt og ikke bare fysisk. Tror dog ogsaa det faktum, at vi har en lille pige i forvejen ikke ligefrem goer det hele meget nemmere, hende skal der jo ogsaa vaere tid og overskud til.

Naa jeg skulle vist lige have luft for nogle tanker, som har presset sig lidt paa her de seneste dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tabula

KSS

Jeg har lige set jer i bladet, hvor ser i søde ud :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skovspurven

Clahaa:

Også et kæmpe stort tillykke med drengene herinde :klap:

Og igen, sikke nogle fine størrelser :love:

Tweety:

Mht til om vi havde ønsket tvillinger, så både ja og nej.

Jeg blev jo gravid ved vores aller sidste forsøg, og vi havde aftalt, at jeg skulle have sat 2 æg op.

Det skulle jeg også have haft i forsøget derfør, men der var der bare ikke 2 æg tiltrods for at jeg vist fik taget 14 æg ud.

Vi vidste, at vores næste skridt nok enten var donorsæd eller adoption, så vi var enige om, at kom der 1 barn ud af det, så var vores lykke gjort.

Jeg har altid gerne ville have 2 børn og aldrig haft ønske om et enebarn, men var det dét vi kunne få, så var vi også taknemmilige for det.

At begge æg kunne finde på at sætte sig fast og faktisk blive siddende (Der var jo lidt tvivl om tvilling B ville blive til noget ved første scanning), tror jeg slet ikke jeg havde turde tænke.

Da jeg blev ringet op fra fertilitetsklinikken med det positive svar på blodprøven, var mit hcg-tal slet slet ikke så højt, at der var nogen grund til at tænke på 2 børn, så det var først ved den første scanning, at vi så 2 blinkende hjerter :love:

Jeg har også syntes det har været vildt hårdt, og vi var vist også lidt uheldige med pigernes start på livet, selvom fødslen bare gik som en drøm (det minder mig om, at jeg aldrig fik skrevet FB)

Kolikken var ski også ved at tage pippet fra mig, og derefter var det den dårlige samvittighed jeg kæmpede med.

Jeg var ikke den mor, jeg havde forestillet mig, at jeg ville være...

Jeg havde troet, at jeg ville være mere sammen med mine børn, lege, synge, danse, fjolle, tumle osv.

Bestemt ikke aktivere dem konstant, men pludselig var der for få timer i døgnet.

Det hele gik op i bleskift, amning, grød, putte, skifte gylpetøj osv osv

Puha, det har trukket tænder ud, men manden og de nærmeste er godt til at bekræftige mig, og det har hjulpet lidt, men stadig.....

Så jeg ved godt hvad du mener, når du føler at Marlon sidder lidt ved siden af og kigger bedende op på dig. Det er så led en følelse...

Men Tweety, du er den mest vidunderlige mor for dine børn.....

De kunne ikke få en bedre mor end dig, og det må du ikke tvivle på.

Du giver dem så meget og at du så endda har Maya også, der jo selvom hun er ved at være "stor" stadig er en lille pus ind i mellem, jeg tager så meget hatten af for dig :worship:

Hmm det endte vist med at blive en lang historie :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
skovspurven

Her er lige lidt update fra mig....

Pigerne bliver 9 mdr på tirsdag og vi har haft vores sidste besøg af SP..

Min lille pus Astrid har nu overhalet Sofie i både længde og vægt :8:

Astrid er 9 kg og 72,5 cm, mens Sofie er 8,7 kg og 72 cm :love:

Og Sofie vil bare fremad i livet... Indenfor de sidste dage er hun begyndt at rejse sig op og sætte sig op fra liggende og omvendt, og hum er i alt.....! Hun mangler at kravle, men hun kryber/svømmer fremad og det er meget effektivt

Astrid kryber også, men kun baglæns :-P

Hun sidder også uden støtte, men vælter stadig ind i mellem, når hun lige glemmer at holde fokus, men hun kommer så småt op i kravlestilling og står og rokker lidt

Samlet har de 5 tænder, 2 til Astrid og 3 til Sofie.

Det sjove var, at deres første tand kom på samme dag, og det samme gjorde tand nr 2.

Og til sidst lige lidt billeder af de helt fantastiske trunter :love:

post-135872-13940075996752_thumb.jpg

post-135872-13940075997061_thumb.jpg

post-135872-13940075997332_thumb.jpg

post-135872-13940075997622_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tweety4ever

Aaah hvor er de soede Spurv og tak :kys: Det er skaegt som dine paa mange maader ligner mine mht. hvem der kan hvad. Her er det ogsaa den der nu er blevet mindst (altsaa Merle) som er den der er mest fremmelig rent fysisk.

Det er altsaa ogsaa helt utroligt alt det I tilsyneladende har vaeret igennem for at faa jeres to smaa guldklumper :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites