Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

PucciGucci

Tvillingetermin og mødregruppe vol. 3

Recommended Posts

Sugarbabes72
Ja tak vi har ogsaa haft en rigtig dejlig jul. Vi har vaeret her i USA igen i aar uden noget andet familie end os 5 og det var faktisk ret fantatisk. Lillejuleaften og 1.juledag tilbragte vi sammen med venner, men ellers har vi fejret julen alene. Vores paa snart 3 var ikke vild med julekalender, saa det blev det ikke til i aar og hun er raedselsslagen for julemaend, men ellers hyggede vi i stor stil.

Babyerne var med rundt om traet til et par sange i slynge, men de blev puttet inden det gik for sig med gaverne. Min mand har fri hele denne uge og jeg nyder virkelig at vi er to om det hele, synes det er rigtig haardt for det meste og kan ofte ikke rigtig overskue hele vores situation, men det skal jo gaa, saa det goer det jo nok ogsaa. Babyerne er vel egentlig nemme nok, babyer er jo ret meget arbejde, men det er bare helt situationen med den store der konstant er efter dem og saa det at vi saa godt som aldrig har nogen til at kunne hjaelpe os, det er lidt haardt, hvis jeg maa beklage mig lidt herinde.

Haaber ogsaa at I andre har haft en dejlig jul og nydt det hele.

Pyha, jeg kan godt forstå du synes det er hårdt at være alene med de to små plus den store :8:

Jeg syntes det var hårdt at have barsel med vores tøser, selvom manden hjalp meget. Og vi har ikke andre end dem. Nu var de så ikke nemme babyer - og søvn er stadig noget, de ikke har fået helt styr på - selvom det langsomt bliver bedre.

Vi har heller ikke hjælp lige ved hånden - og jeg kan sagtens sætte mig ind i at det er hårdt :ae: Men der er "håb" - det blev langsomt lettere og lettere for os. Håber det samme sker for jer! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72

Glædelig jul til alle herinde :santa2::deer:

Kss > Lyder ikke dårligt med en tur til Thailand :rocker: Hvor er i og hvorlænge skal i være væk?

Her har vi haft en dejlig jul. Vi har for første gang fri alle 4, og nyder juledagene :lun: Vi har holdt jul hos familien nordpå men valgte at tage hjem igen efter 3 dages juleræs - så var tøserne fyldt op og trængte til RO.

Så nu hygger vi bare hjemme - eller dvs. der bliver osse ryddet op og gjort rent :rulle::-P Men det er jo rart at have lidt ekstra tid og tøserne har jo en masse nyt legetøj at lege med, så de leger ret godt sammen i de her dage :glad:

Tror vi skal et smut til "Jul i Den Gamle By" imorgen eller fredag og så skal jeg lige på arbejde lørdag.

Nytårsaften er vi bare os 4 herhjemme - tøserne sover så let, så vi hygger os med noget lækkert mad og krydser fingre for at de kan få sovet for alle raketterne :D

Godt nytår :rocker:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kss892

Vi skal være væk en lille måned. Lige nu er vi i Chiang Mai, så tager vi til Khao Sok - en nationalpark, og slutter af med badeferie på en lille ø :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dolaem
Ja håber der er noget der gør at jeg kan kende forskel på demm og kunne godt forestille mig som du skriver at det er må være lidt underligt ikke at vide hvem det egentlig er man har tæt på sig.. Men om max 8 uger finder jeg ud af det :) :)

Jeg er i dag 30 + 0, så der er ikke så lang vej igen..

Hvor lang tid gik i andre egentlig inden i fødte??

Jeg fødte i uge 32+3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tweety4ever

KSS Hvor sjovt at I er i Chiang Mai, jeg havde gang i den helt store oprydning i gaar og fandt noget brevpapir fra et hotel i netop Chiang Mai, det er dog helt vildt laenge siden (20aar) at jeg var deroppe, saa det er helt pinligt, at det har ligget saa laenge. Har selv familie i Bangkok, saa har vaeret der et par gange og jeg vil helt vildt gerne tilbage og lidt badeferie ville heller ikke vaere daarligt. Nyd jeres "lange" tur, synes det er totalt fedt, at I har mod paa at goere det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tabula

Uha, vi må da hellere have tråden ind i det nye år :D

Vi har fået en dejlig start i hvert fald, der er som sædvanligt fuld fart på bisserne. Manden er igang med at putte dem, det lyder ærligt talt ikke til det går særlig godt - ved ikke hvad han laver, de driller ham vist også :P

Og så skal vi snart have meterfest igen, målte dem lige idag ... Albert lige præcis under 1m og Johan 103cm sådan cirka.

Mon ikke snart der er tvillingegravide på vej i tråden, synes lidt det mangler

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tweety4ever

^Orv hvor bliver de store. Du havde termin i december ik? Jeg havde termin i februar (efterfoelgende) og min pige er langtfra en meter, tror hun er omkring 93cm eller noget i den stil.

Haaber at manden fik dem i seng, uden at de helt rendte om hjoerner med ham.

Og ja det er underligt, at der ikke rigtig er kommet saa mange til her paa det sidste. Vi var jo flere sidste foraar.

I gaar aftes var vi til et tvillingearrangement i en forening vi er medlem af her i byen. Der var vist ca. 90 familier med enten tvillinger eller trillinger og det var ret overvaeldende. Jeg fik naesten helt taarer i oejnene allerede da vi skulle parkere bilen. Samtlige biler paa parkeringspladsen var minivans (bor jo i USA men alligevel) og den ene dobbeltvogn efter den anden blev taget ud af bilerne. Ved ikke hvorfor jeg blev helt beroert af det, men det gipper altid lidt i mig, naar jeg hoerer noget om tvillinger og saadan. Vi fik snakket med en masse forskellige og det var rigtig hyggeligt, selvom vores babyer naturligvis ikke havde noget ud af arrangementet, men Maya fik leget rigtig godt.

Et par gjorde stort indtryk paa mig, de havde tvillinger paa 5 og to singletons paa 4 hhv. 2 aar :shock::shock: Saa der findes virkelig folk, som faar flere boern efter tvillinger :lol:

Tabula det minder mig saa om, at jeg kan huske at du engang skrev herinde om maaske at faa en mere. Er det stadig noget I gaar og snakker om/overvejer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tabula

Vi er ikke sikre endnu, eller det vil sige manden er ikke sikker :P

Der sker en masse her det næste års tid, så fremtiden er nok lidt usikker på det punkt og manden er lidt mere kontrol end jeg er ... jeg mener at tingene ændrer sig så de passer, findes ingen dårlige tidspunkter sådan cirka.

Men han ville heller ikke have jeg fik mig en spiral (dvs. 5års brug).

Vi for se, snakken skulle falde i januar :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tweety4ever

^Naa men det lyder jo ret spaendende. Det er ikke saadan, naar den ene part skal vaere fornuftig. Synes det maa vaere svaert at skulle finde et tidspunkt, hvor det passer belejligt ind.

Er der egentlig nogen herinde, som har faaet flere efter tvillinger?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PucciGucci

Vi vil gerne have flere. Manden mener en mere er passende, jeg siger to :) nu må vi se.

Bliver nødt til at spørge om noget, har I også oplevet den der motoriske uro om natten? Jeg er ved at blive skør af det, for pigerne er blevet så svære at få til at fortsætte med søvnen om aftenen og natten, fordi de kommer op på alle fire og så står de der og rokker. Nogle gange rammer deres hoved tremmesengen (har self sengerand i), men det gør jo ondt alligevel.

Jeg forsøger at schysse dem til ro og lægge dem ned, men det hjælper ikke. Det bliver først ordentlig søvn for dem når de kommer over i vores seng, og det dur ikke. De fylder vildt meget og vores seng er kun 140cm, så der er ikke plads til os alle 4.

Hvad har I gjort? Pigerne bliver jo kede af det og frustrerede af at stå der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites