Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

PucciGucci

Tvillingetermin og mødregruppe vol. 3

Recommended Posts

kss892

Og når nu vi snakker om søde sovende børn, så synes især Emil at det er tophyggeligt at falde i søvn inde i vores seng - og når han vil, så vil Magnus også. Det er altså også lidt hyggeligt :lun:

[ATTACH]1119500[/ATTACH]

post-74205-13940077047583_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Excentrica

Håber på lidt inspiration. Min fætter er lige blevet far til to drenge, og jeg vil gerne sende en lille ting til dem. Er der noget I kan huske at blive specielt glade for? Det behøver ikke være kun til børnene.

Jeg tænker på lidt lækker chokolade, for det gik i hvert fald rent ind hér :D

Men mit budget er ikke stort. Er det dumt bare at købe to par sokker/bodyer/nogle blå stofbleer?

Og hvilken str bruger børn på 2500 gr (har ikke længden på dem)? Tænker på evt at købe noget i 62, for pludselig vokser de jo ud af alt. Og har på fornemmelsen de nok skal få en masse i 50/56.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Clahaa
Og når nu vi snakker om søde sovende børn, så synes især Emil at det er tophyggeligt at falde i søvn inde i vores seng - og når han vil, så vil Magnus også. Det er altså også lidt hyggeligt :lun:

[ATTACH]1119500[/ATTACH]

Ej hvor ser det bare dejligt ud :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tabula
Håber på lidt inspiration. Min fætter er lige blevet far til to drenge, og jeg vil gerne sende en lille ting til dem. Er der noget I kan huske at blive specielt glade for? Det behøver ikke være kun til børnene.

Jeg tænker på lidt lækker chokolade, for det gik i hvert fald rent ind hér :D

Men mit budget er ikke stort. Er det dumt bare at købe to par sokker/bodyer/nogle blå stofbleer?

Og hvilken str bruger børn på 2500 gr (har ikke længden på dem)? Tænker på evt at købe noget i 62, for pludselig vokser de jo ud af alt. Og har på fornemmelsen de nok skal få en masse i 50/56.

Jeg synes tøj og stofbleer (pæne, som man kan bruge ude :P) er en fin idé. Størrelse 62 er fint synes jeg (det kan de jo passe i lidt længere tid). Da mine vejede 2500g brugte de 44-50.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tabula

søde sovende magnus og emil :love:, så stille men dejligt pusterum til mor :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Excentrica
Jeg synes tøj og stofbleer (pæne, som man kan bruge ude :P) er en fin idé. Størrelse 62 er fint synes jeg (det kan de jo passe i lidt længere tid). Da mine vejede 2500g brugte de 44-50.

Jeg tænkte på evt at købe et par stykker af de kendte mærkers stofbleer. Evt en i grøn og en i blå.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tabula

Mht vægt, så tabte jeg mig i starten af graviditeten. Selvom jeg selv synes jeg spiste meget og måske også en del sødt så nåede jeg "kun" at tage 7 kg på under graviditeten. Jeg fødte 38+1. Jeg vejede mig den da jeg fødte, så var godt tilfreds. Men nu er jeg også en der vejer en del for meget, så er kun glad for at jeg ikke tog for meget på. Nu 2 uger efter fødslen har jeg tabt mig præcis 20 kg:banan: Så jeg er 13 kg under den vægt jeg vejede ved det første lægebesøg. Og jeg synes bestemt ikke at jeg gør noget for at tabe mig. Men nu skal vi lige først vænne os til det hele og finde en rytme når far tager på arbejde igen, og så vil jeg da prøve at gøre lidt mere for at jeg kan få smidt noget mere. For har stadig en del at gøre godt med:blush:

Skal lige høre om jeres erfaring med amning.

Hvor lang tid har i ammet jeres børn, og kunne i amme dem fuldt eller måtte i give dem noget MME?

Og hvornår stopper det med at gøre ondt i brysterne:8: Synes bare de hænger der hele tiden og de er bare så ømme når jeg skal lægge dem til. Lige nu bruger jeg en ammebrik, men synes stadig det gør meget ondt. Specielt når de nogle gange synes de vil have mad med 1½ times mellemrum..

Mine startede med modermælk i sonde. Men da vi kom hjem var de på fuld amning, hver 3.-3½ time sådan cirka. Jeg har heldigvis aldrig haft ondt under amning, andet end en enkelt gang brystbetændelse da de var 4mdr ... avs!

De blev ammet fuldt til 6mdr, delvis til 15½mdr.

Jeg dobbeltammede, så det gik hurtigt med spisning.

Mht. vægt så vejer jeg idag det samme som da vi startede på babyprojekt (tog små 10kg på under fertilitetsbehandling, kombi af hormoner og trøstespisning tror jeg :P).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Clahaa
Mht amning. Så fuldammede jeg de første 3 måneder. Derefter supplerede jeg med en flaske om aftenen. De blev ikke mætte og var rigtig svære at ligge til at sove. De faldt i søvn ved brystet, men lige så snart de blev lagt for sig selv vågnede de igen. Det hjalp lige så snart de fik en flaske. Den rutine kørte vi til de var omkring 5-5½ måned hvor vi begyndte på fast føde. Efterhånden blev de så kun ammet morgen og aften og så sluttede vi helt da de var 10 måneder - da skulle jeg på hosp. og opereres og være væk hjemmefra et par nætter, så det passede meget godt sammen med at det var slut der :)

Jeg har ikke haft problemer med at det har gjort ondt eller været ømt, så der kan jeg ikke hjælpe. Jeg fik en gang brystbetændelse og var møgsyg med høj feber og DER gjorde det ondt, men det var ikke sådan normal ømhed bare fordi de suttede. Dobbeltammer du? Det kan måske hjælpe på at de ikke spiser helt så ofte, så du får en pause :kys:

Tak for svaret:) Ja har prøvet at dobbelt amme og det går fint, men lige nu ammer jeg dem forskudt for så gør det ikke helt så ondt som når begge sutter samtidig.

Jeg ammer pt dem begge fuldt, men har en gang i mellem suppleret med en lille snaps :lol: De får lidt MME af et snapseglas. Men nu efter mælken rigtig er løbet til, så er det nogle dage siden at de har fået det og det virker faktisk heller ikke som om det er mælken de mangler, men mere det at sutte. For de vågnede også nogle når jeg lagde dem. Men indtil videre så virker det til at de har nok i det jeg har. Men kan bare alligevel ikke lade være med at bekymre mig om de nu får nok og om jeg kan producere nok mælk til begge..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Clahaa
Mine startede med modermælk i sonde. Men da vi kom hjem var de på fuld amning, hver 3.-3½ time sådan cirka. Jeg har heldigvis aldrig haft ondt under amning, andet end en enkelt gang brystbetændelse da de var 4mdr ... avs!

De blev ammet fuldt til 6mdr, delvis til 15½mdr.

Jeg dobbeltammede, så det gik hurtigt med spisning.

Mht. vægt så vejer jeg idag det samme som da vi startede på babyprojekt (tog små 10kg på under fertilitetsbehandling, kombi af hormoner og trøstespisning tror jeg :P).

Tak for svaret :) Ja det går hurtigt med dobbeltamning, regner også med at vi snart skal forsøge det igen, for synes ømheden er blevet lidt mindre. Men tror måske også at grunden til at jeg har været så øm er at de da mælken skulle løbe til kunne spise hele tiden. Nogle gange gik der kun 1-1½ time mellem de ville have mad, så følte bare at de hele tiden hang i brysterne, men nu går der omkring 3 timer i mellem nogle gange mere andre gange lidt mindre, så nu får jeg lidt mere ro og sårene er også ved at være væk, så der er fremskridt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Clahaa

Ja det synes jeg også er en god ide ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites