Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

PucciGucci

Tvillingetermin og mødregruppe vol. 3

Recommended Posts

Sugarbabes72

Tweety > Hvor er det vildt at de i USA ikke bliver sygemeldt før med tvillinger :8: Jeg tror bestemt, de er gjort af et andet stof :devil:

Er helt enig med dig i, at det må koste samfundet mere, hvis børnene kommer for tidligt! Jeg føler ihvertfald at vi har fået en del for vores skattepenge, bare på vores ophold på NEO.

Arve > Jeg blev sygemeldt fra og med uge 24 eller 25. Kan huske at jeg fik at vide allerede i starten at sådan ville det blive og jeg tænkte, at det var tidligt - men HOLD da op, hvor var det lækkert, da jeg nåede dertil!!! :love::bored:

Husk at lytte til din krop og mærke efter, hvordan du har det og hvad du kan holde til :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sugarbabes72
Tak for forklaringen, og den gav fint mening :)

Men stadig.... Hvor ville jeg ønske, at trunten kunne sove længere.

Her ligger de stadig i samme barnevogn, vi har et par gange prøvet at få dem til at sove inde pga sygdom, det er bare helt umuligt :blush:

Mine er jo tveæggede og jeg tror nok, at jeg var til 13 scanninger igennem graviditeten, heraf 2 NF og en vækstscanning.

Jeg fik BL og gik til akkupunktur og fys 3-4 gange om ugen, så der var nok at rende til :lol:

Jeg har alenearbejde og arbejder i et meget uforudsigeligt arbejdsmiljø, så jeg blev også sygemeldt tidligt, omkring uge 14.

Fint, det gav mening - men ja, det ville bestemt være ønskeligt at trunten sov længere - man kan jo osse mærke på dem at de ikke er udhvilede

Øv, at det med at sove indenfor ikke er en løsning - måske kan det lykkes om noget tid - eller endnu bedre: trunten lærer at falde i den dybe søvn - SNART!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tweety4ever
Tweety > Hvor er det vildt at de i USA ikke bliver sygemeldt før med tvillinger :8: Jeg tror bestemt, de er gjort af et andet stof :devil:

Er helt enig med dig i, at det må koste samfundet mere, hvis børnene kommer for tidligt! Jeg føler ihvertfald at vi har fået en del for vores skattepenge, bare på vores ophold på NEO.

Vores Merle havde bare en enkelt nat paa Neo og hold da op en pris, kan ikke huske det eksakt lige nu, men det var voldsomt (vi ser alle priserne pga. forsikringen) i forhold til den pleje vi betalte for med Marlon.

Kort foer end at jeg selv blev gravid med tvillingerne talte jeg med en dame, som ogsaa sad og holdt hvil med en kaffe i Target. Vi kom lidt tilfaeldigt i snak og jeg spurgte om hvornaar hun havde termin og saadaan, hun forklarede at hun havde termin ugen efter og at hun var holdt med at arbejde paa hospitalet ugen inden (altsaa uge 38). Hun mente at hun havde smaaveer (hun havde et barn i forvejen), men ville ikke sige noget til sin mor (som shoppede rundt imens), for ville ikke bekymre hende unoedigt. Det i sig selv var jo vildt nok, men da hun saa senere fortalte, at hun skulle have tvillinger, var jeg ved at falde ned af stolen........ serioest, hun saa mega godt og afslappet ud, tror aldrig at jeg har set en saa rolig og fattet kort inden en foedsel. Hende mindes jeg stadig ofte og satser paa at rende ind i hende igen en dag, for moeder ret mange tvillingemoedre rundt omkring og tror godt at jeg ville kunne genkende hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tabula

Jeg har tveæggede og blev på OUH anbefalet sygemelding fra uge 28 fordi alt gik så fint og jeg ingen gener havde. Jeg skrev på det tidspunkt speciale og var derfor hjemme det meste af tiden.

Jeg fødte jo så ugen inden jeg skulle gå på barsel.

Mit scanningsprogram så således ud, TS uge 7, uge 12 NF, uge 20 MD, uge 28, uge 32, uge 36.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tabula

Jeg synes også det var så hyggeligt at se dem sove sammen :lun: :lun:

Her er de i klapvognen, nogle store drenge på 3år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kss892
Jeg synes også det var så hyggeligt at se dem sove sammen :lun: :lun:

Her er de i klapvognen, nogle store drenge på 3år.

Det er nemlig så hyggeligt :lun: Jeg har også masser af billeder af mine gutter der sover sammen i klapvognen når vi er ude nogle steder :love:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tweety4ever

Hvor er de dog dejlige Tabula. Som skrevet tidligere, jeg er dybt misundelig over at de kan se hinanden. Egentlig er jeg som saadan tilfreds nok med vores valg af vogn og der er heller ikke bedre alternativer her paa det amerikanske marked, men det aerger mig virkeligt, at de ikke er taettere sammen i vognen, maaske hjaelper det, naar de bliver lidt stoerre og bedre kan se over kanten til hinanden, det aendrer dog ikke det faktum, at der er to kalecher paa vores.

Hvor er det dog skoent med en nygravid herinde, saa der er kommet lidt mere gang i traaden igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
arveprinsessen

Når jeg ser jeres fine billeder af sovende og glade børn er det faktisk ikke så slemt at vente tvillinger:genert:

Min mave er godt nok i hastig vækst! Ved ikke om jeg kan blive ved med at holde det hemmeligt til efter NF på arbejde. Syntes det er så tydeligt. Forsøger at undgå at stå så folk kan se mig fra siden, men det er altså lidt svært at huske på hele tiden:stoned:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Clahaa

Velkommen til Arveprinsesse:wave2:

Nu kan jeg jo ikke snakke med om så meget endnu, da drengene kun er 2 uger i dag, men mht tvillingevogn, så har vi valgt en klapvogn med voksiposer. Det har fungeret fint de gange vi har fået brugt den, men nu er det ikke så meget vi har været ude de to uger vi har haft drengene :)

Men den virker nem at komme rundt med og den fylder ikke så meget. Den vi har er der seperate rum i, så de ligger ikke lige op af hinanden. Det var den vi fik anbefalet, men det ser godt nok hyggeligt ud når ungerne ligger lige op af hinanden og sover :lun:

Mht sygemelding så fik jeg af vide at det var normen at man blev sygemeldt fra uge 28 af, fra hospitalet, men at man ikke får sygemeldingen med det samme for som oftest blev man sygemeldt før det. Jeg blev selv sygemeldt fra omkring uge 20-21 (tror jeg det var) da mit arbejde i en børnehave simpelthen blev for hårdt for mig. Så efter jeg blev sygemeldt sov jeg bedre om natten da jeg kunne slappe mere af i løbet af dagen og min datter og kæreste fik også meget mere glæde af mig, da jeg nu havde overskud og jo havde mulighed for at hvile mig i løbet af dagen og derfor var mere frisk når de kom hjem.

Mht vægt, så tabte jeg mig i starten af graviditeten. Selvom jeg selv synes jeg spiste meget og måske også en del sødt så nåede jeg "kun" at tage 7 kg på under graviditeten. Jeg fødte 38+1. Jeg vejede mig den da jeg fødte, så var godt tilfreds. Men nu er jeg også en der vejer en del for meget, så er kun glad for at jeg ikke tog for meget på. Nu 2 uger efter fødslen har jeg tabt mig præcis 20 kg:banan: Så jeg er 13 kg under den vægt jeg vejede ved det første lægebesøg. Og jeg synes bestemt ikke at jeg gør noget for at tabe mig. Men nu skal vi lige først vænne os til det hele og finde en rytme når far tager på arbejde igen, og så vil jeg da prøve at gøre lidt mere for at jeg kan få smidt noget mere. For har stadig en del at gøre godt med:blush:

Skal lige høre om jeres erfaring med amning.

Hvor lang tid har i ammet jeres børn, og kunne i amme dem fuldt eller måtte i give dem noget MME?

Og hvornår stopper det med at gøre ondt i brysterne:8: Synes bare de hænger der hele tiden og de er bare så ømme når jeg skal lægge dem til. Lige nu bruger jeg en ammebrik, men synes stadig det gør meget ondt. Specielt når de nogle gange synes de vil have mad med 1½ times mellemrum..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kss892

Mht amning. Så fuldammede jeg de første 3 måneder. Derefter supplerede jeg med en flaske om aftenen. De blev ikke mætte og var rigtig svære at ligge til at sove. De faldt i søvn ved brystet, men lige så snart de blev lagt for sig selv vågnede de igen. Det hjalp lige så snart de fik en flaske. Den rutine kørte vi til de var omkring 5-5½ måned hvor vi begyndte på fast føde. Efterhånden blev de så kun ammet morgen og aften og så sluttede vi helt da de var 10 måneder - da skulle jeg på hosp. og opereres og være væk hjemmefra et par nætter, så det passede meget godt sammen med at det var slut der :)

Jeg har ikke haft problemer med at det har gjort ondt eller været ømt, så der kan jeg ikke hjælpe. Jeg fik en gang brystbetændelse og var møgsyg med høj feber og DER gjorde det ondt, men det var ikke sådan normal ømhed bare fordi de suttede. Dobbeltammer du? Det kan måske hjælpe på at de ikke spiser helt så ofte, så du får en pause :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites