MissIce

Gule ærter - dessert?

Recommended Posts

MissIce

Jeg er kommet til, at invitere både mine forældre og mine svigerforældre på gule ærter..... sådan med kogt flæsk og kogt medister, godt rugbrød og sennep (svigerfar har lovet at medbringe hjemmerørt sennep efter en gammel familieopskrift).

Retten er jo temmelig tung i sig selv, så jeg er ude i nogle overvejelser om, om jeg kan finde en dessert, som er let og luftigt, men som stadig kan passe sammen med den ret bastante hovedret.

Måske noget frugtholdigt mousse i portionsanretninger? Trifli? Det kunne også være et eller andet bagt, som vi kan få sammen med kaffen bagefter?

Please - hjælp mig med gode ideer og opskrifter. :blush:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MissIce

Hov - tillægsspørgsmål :blush:

Jeg tænker, at vi skal have øl til, da jeg ikke tror vin vil være det optimale valg.

Men hvad for en slags øl vil passe? En fyldig mørk øl, eller en let og lys pilsner? Vi skal selvfølgelig have en enkelt snaps (rød aalborg/høkersnaps) eller to til :slem:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

Har ingen ideer overhovedet, men fooork hvor ville jeg gerne være med, det smager bare så hamrende godt !

Rigtig god fornøjelse :-)

Eller måske alligevel...min erfaring, når man har spist sådan et pragt måltid, er at man faktisk ikke rigtig kan have mere, så jeg tror måske jeg ville servere en masse god ost og kiks lidt senere, sammen med kaffen, eller en god is :-)

Rigtig god fornøjelse, og velbekomme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
bk1510

Gammeldags æblekage :genert:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Julemad

hvis man skal have dessert efter gule ærter.....

Så er der blevet lavet for lidt gule ærter....

ville servere øl og en snaps....

hvis man endlige skulle ahve noget efter .... så må det da blive et godt glas wisky....

René

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
POULERIK

Gule ærter drikker man brændevin til tager snapsen og hælder op i de gule ærter det tykner dem smager rigtig godt og en god øl til.  

Jeg har prøvet at være ude og spise guleærter med tilbehør og dagen efter fået sagt ja tak til at spise med et andet sted.

Så blev der serveret brunkål med tilbehør. 

Det var noget af en prøvelse for maven. 

God weekend. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sebastian_som_er_pæn
On 11.11.2011 at 11:03, Ydrk skrev:

Har ingen ideer overhovedet, men fooork hvor ville jeg gerne være med, det smager bare så hamrende godt !

same

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind