Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
akardi

Bliver du oppe og venter på din teenager?

Recommended Posts

dtss

Arghh jeg er en frygtelig mor/papmor.

Jeg vil vide hvor de er! Uanset hvem af dem det er. Den ældste er 16½ og er begyndt at gå lidt til private fester.

Vi havde mange diskussionerne om hjemtransport fordi han selv ville stå for det, og jeg gerne ville hente ham, da vi bor udenfor lands lov og ret.

Indtil en dag hvor han fortalte at han havde læst en tegneserievittighed om pylrede forældre. Når børnene ikke svarede på opkald og sms´er troede forældrene at børnene var døde, ved at dø eller løbet tør for strøm.

Jeg kunne kun svare: "Det er helt rigtigt. Jeg ved bare at du ALDRIG løber tør for strøm, så jeg tror ALTID at du er død eller ved at dø, når du ikke svarer. Jeg vil ikke bestemme hvad du laver, bare altid være sikker på at du er ok".

Så nu ringer han når han skal hentes og jeg aflevere ham, så jeg ved hvor det er.

Nr. 2 i rækken har været til alkoholfri og bliver leveret og hentet.

Jeg slumre på sofaen indtil de ringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
damsel

Jeg er 18, og min mor sidder stadig søvnløst oppe og venter på mig, til jeg er nået sikkert hjem - den stakkel :kys:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Sådan har vi også gjort med de to store, bortset fra mobiltlf. De lånte Tlf, hvor de var og ringede hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Three3
Vi har den aftale med vores datter der er knap 17, at hun skal sende en sms (eller ringe) til mig inden hun kører hjem sent om aftenen/natten, og hvis vi er gået i seng skal hun, når hun kommer hjem, komme ind og vække mig og sige til mig, at hun er kommet hjem. Hvis hun overnatter hos venner, skal hun naturligvis også give besked om dette. :)

Vi bor ret langt ude på landet og hvis hun er sammen med venner har hun ofte ret langt hjem, eftersom hun kører på knallert ad små veje, er det rart at vide hvornår hun er på vej hjem, så man ved hvornår ca. hun kan forventes at være hjemme, og ikke skal ligge og blive nervøs for om hun er kørt ned eller væltet i grøften:shock:

Men hvis vi boede i en by havde vi sikkert samme ordning.

Hvis hun skal til fester hvor der er alkohol involveret, eller hvis føret ikke er til at køre på knallert, kører og henter vi hende i bil! Så skal hun bare ringe når hun vil hentes!

Vi har samme aftale med begge vores store børn (18 og 16), for ellers ved de at jeg ringer, når jeg vågner og opdager de ikke er kommet hjem endnu.

Til daglig styrer de nogenlunde selv, hvornår de er hjemme. Det går rigtig fint, de går faktisk ofte i seng før mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...