Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
akardi

Bliver du oppe og venter på din teenager?

Recommended Posts

prettyprincess

Min søn er 17. Han har en tid der hedder kl.00 i hverdagene, men er oftest hjemme før, da han skal op kl.5 om morgenen for at passe sin læreplads. Oprindelig hed den 23, men han ville gerne ha den rykket og han fik af vide, han så selv havde ansvaret for at stå op og vi har kørt det i en periode , hvor det ser ud til at gå fint.

I weekender har han ikke længere et fast tidspunkt.

Han har haft til kl. 03, men han syntes det var trist at skulle forlade selskabet når de havde det hyggeligt. Vi blev enige om at fjerne den fast tid, hvis han vel og mærke så fortalte hvor han opholder sig og sender mig et par beskeder et par gange i løbet af natten, så jeg ved han er ok.

Jeg syntes det er lidt svært, for jeg føler jo et kæmpe ansvar for ham, men modsat er han også på vej til at blive 18år og jeg må bare sande, at han er ved at være voksen.

Så sent som igår havde vi en samtale, hvor jeg fortalte ham, at jeg bekymrer mig og han jo stadigvæk er min lille dreng. Han sagde så, at jeg skulle huske, at min lille dreng altså var blevet stor og det har han jo ganske ret i.

Jeg sidder ikke op og venter, da jeg aldrig ved om det bliver tidligt eller sent, men jeg vågner altid og tjekker telefonen et par gange i løbet af natten.

Han siger også altid lige "Hej" når han kommer hjem, så jeg ved han er sikkert i havn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tinapina

Åh for søren du har da også bare bekymringer i alle ender af mor skalaen :lol:

Jeg skulle altid fortælle hvor jeg tog hen, og hvis jeg tog et andet sted hen give besked. Jeg blev altid kørt. Og jeg tror også jeg selv ville køre hvis jeg have muligheden. Men det kan små børn jo godt sætte en stopper for.

Med det du har fortalt om Natasha så lyder det, som om hun er en fornuftig pige som du kan stole på. Og så ville reglerne være få herhjemme. Og hvis i ikke bor i et område hvor der er "halvfarligt" så gik jeg nok i seng og forventede et hej eller en sms når hun er inde af døren. Hvad end der giver mindst risiko for at vække Isis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
atacama

Da jeg var 15-16 år, ventede mine forældre ikke oppe. Men min mor har så heller aldrig været den bekymrede type. Jeg synes sagtens, at du kan gå i seng. I kan jo bare aftale, at hun lige skal stikke hovedet ind og sige hej, når hun kommer hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
2good2betrue

Vi henter tit,bryder mig ikke om at de skal gå igennem byen om natten.

Orker jeg ikke,så får de penge til taxa.

Men ellers er det en aftale at man lige stikker hovedet ind i soveværelset ,når man kommer hjem-Og det gælder også dem der evt er fyldt 18 :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Mine teens er 16 og 14. Ingen af dem drikker, men den store må godt, hvis han vil.

Hvis de er til fest (de går kun til privatfester) er det for min yngste minus alkohol og jeg henter hende, hvis der ikke er andre der gør. Hun får som regel lov at være ude til kl. 01.00.

Den store har endnu ikke været til noget, hvor han er kommet senere hjem og når han har været afsted, har det været i gå-afstand. Han gider i det hele taget ikke en masse festivitas, men vil hellere bare hygge.

Da jeg selv var vild teen gik vi kun i byen i hjembyen, hvor der var masser af mennesker hver weekend. Jeg havde kom-hjem-tidspunkter til jeg blev 17 og min mor vågnede altid, når jeg kom hjem, så der var ikke noget med at snyde, da jeg havde et tidspunkt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Missme

Jeg har ikke selv teenagere, mine er yngre, men frygter når mine tre tøser når den alder :8:

Da jeg var ung hentede min far mig ofte. Når jeg selv tog hjem så skulle jeg altid gå ind og vække dem, og ind i mellem stod min far så op og lavede spejlæg til mig. Det var super hyggeligt, og man var jo lidt småsulten på det tidspunkt. Han har så også fortalt mig, at så fortalte jeg jo en masse om hvad der var sket i løbet af aftenen, jeg var jo halvfuld, så han kunne rigtig fritte mig :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
CaraMia-

Jeg venter ikke oppe, men er ofte vågen alligevel, da jeg er lidt natteravn :)

Hvis ikke hun kommer til midnat og har sendt sms kontakter jeg hende. hun har det med at glemme at fortælle hvis hun sover et andet sted. Men det er det eneste hun glemmer. Skal lige siges, hun bliver 16 i april, startede rigtig tidligt med at være teenager, har lavet en masse ballade, og NU er hun igennem det værste.. Er blevet en ret fonbuftig pige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gubsensmor

Min den store blev 15 i jul.

Hun tager af og til til fest, men her hvor vi bor er der kun "private" fester og det betyder at jeg stort set altid ved hvor hun er og hvem hun er sammen med.

På hverdage skal hun - med mindre vi aftaler andet - være hjemme kl 22.00 og til fester, som hovedregel kl 02.00. Dog er det sådan at de fleste fester har et "sluttetidspunkt" og hvis det er senere end 02.00, får hun lov til det.

Jeg henter stort set aldrig, men vi har en aftale om at hun skriver en sms, når hun går hjemad, så jeg ved hun er på vej.

Jeg venter aldrig oppe - med mindre vi har gæster og jeg derfor et oppe alligevel, men aftalen er at hun skal stikke hovedet ind og sige hej når hun er hjemme.

Jeg har én gang prøvet at vågne ½ time senere end hun skulle være hjemme - og starks meldte panikken sig i mig. Jeg ringede til hende og fik en længere forklaring, som jeg aldeles ikke kunne bruge til noget klokken kvart i kvalme om natten. Hun fik bud på at indfinde sig NU ! - og så fik vi en længere snak dagen efter om hvorfor det er vigtigt for mig/os at hun overholder aftaler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
vilma

Min søn er 14 og skal være hjemme kl. 21.30 i hverdagene. I weekenden er det kl. 24.00 medmindre han overnatter hos en ven. Han bliver hentet til enkelte fester, som ofte er i den anden ende af byen. Han er min ældste, så om jeg venter på ham om natten om et par år, må tiden vise...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
amder

Da jeg begyndte at gå i byen var reglen altid at jeg ringede når jeg ville hjem, og så blev jeg hentet, tidspunktet bestemte jeg selv (jeg var 15 da jeg startede med at gå i byen). Mine forældre skulle altid vide hvor jeg var, så hvis vi gik et andet sted hen skulle jeg give besked om det, ellers behøvede jeg ikke kontakte min mor i løbet af aftenen.

Hvis festen var tæt på, og jeg kunne gå hjem, så skulle jeg bare lige kigge ind og sige at jeg var hjemme. Mine forældre har aldrig siddet og ventet på at jeg kom hjem. Kunne forestille mig at min mor har sovet meget let indtil jeg enten ringede eller var hjemme, men kan forestille mig at det hører med til at have børn i dag.

Jeg er vokset op på landet hvor offentlig transport var ikke eksisterende, så havde ikke de muligheder. Ved ikke om jeg stadig var blevet hentet hvis der havde kørt en natbus eller tog lige til døren..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...