Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
akardi

Bliver du oppe og venter på din teenager?

Recommended Posts

akardi

Ja som ovenstående siger..?

Natacha er så småt begyndt at ville være mere ude om aftenen og jeg ved godt at det er ved at være tid til at hun får lov. Normal hjemmetid i hverdagene er kl 22. og så direkte i seng. I går skulle hun så ned på skolen hvor de har en fritidsklub for de unge, der lukker kl. 00.00 - jeg bad Natacha være hjemme ved halv 12 tiden.

Jeg har små børn også - altså sådan nogle der vågner før F***** får sko på, og hvis jeg sidder vågen og venter på hende, så er jeg helt færdig dagen efter og er ikke god for nogen. Men jeg kan alligevel ikke få mig selv til bare at gå i seng. Så i aftes gjorde jeg det at jeg satte mit ur til lidt før hun skulle være hjemme og lagde mig med telefonen under puden, for at høre de status rapporter jeg skulle ha en gang i timen :D

Spørgsmålet til jer er bare ovenstående egentlig, venter i oppe på jeres teens når de er ude sent? Eller henter i dem, i så fald, hvor langt væk er de?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Karen69
Spørgsmålet til jer er bare ovenstående egentlig, venter i oppe på jeres teens når de er ude sent? Eller henter i dem, i så fald, hvor langt væk er de?

Det kommer an på hvor gammel teenageren er :) Jeg sidder absolut ikke oppe og venter på en 18 årige; men min 13 årige ville ikke være så sent ude og ville også blive afhentet.

Ellers tror jeg "grundreglen" (uden jeg har tænkt over det i forvejen), er at vi henter uanset alder, fordi vi bor et rådent sted, uden offentlige transport muligheder og "gå i byen" er så langt væk, at taxa ville bliver MEGET dyrt ........ men ellers - når mine teenagere er store nok til, at "rende i byen", så anset jeg dem for store nok til at gøre det og ville ikke hente eller holde mig vågen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi

Natacha er 15 så det er lige midt i mellem de aldre du omtaler - desuden er hun meget vant til offentlig transport i Malmø. Så jeg henter hende ikke nødvendigvis men kunne gøre det hvis hun nu var ude til fest og skulle senere hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naermest_lykkelig

Min 14-årige har været til et par sodavandsdiskoteker siden foråret, som slutter kl. 12. Jeg venter oppe. Han sender mig et Glympse, når han er på vej hjem Glympse - Share Your Where og så kan jeg følge med i, hvor langt han er o.s.v. I øvrigt bor vi så centralt, at sådan nogle fester ligger 10 min. gang fra, hvor vi bor. Havde det været længere væk, så henter vi jo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TurtleSpeed

Da jeg var teenager, hentede mine forældre mig ofte, trods vi boede ret centralt. Til skolefester hentede de kl.24 eller tidligere.

I gymnasiet havde jeg veninder, der boede langt væk, som derfor ofte sov hos mig. Selv der hentede de eller gav penge til taxa (var som regel ca. 50kr.) De ventede ikke oppe men jeg skulle bare ringe.

Da jeg var omkring de 18 og ofte cyklede eller fik lift af en veninde, skulle jeg altid hilse og give kindkys når jeg kom hjem. Derved vågnede min mor og 1) så hvad klokken var og 2) kunne lugte om jeg havde drukket :lol:

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
akardi

Tak NL - Glympse er hentet :D

Det er en god ide med kindkys senere - der kan man jo heller ikke på samme måde bestemme hvornår de skal være hjemme.

Jeg er mest urolig for turen hjem egentlig men som Karen skriver så synes jeg at hvis man er stor nok til at være ude er man stor nok til at komme hjem.

Nu er Malmø ikke så stort, men alligevel stor nok til at det offentlige tager ½ time hjem næsten uanset hvor hun er.

Jeg tror at jeg afholder mig fra at hente afhængigt af situationen og tidspunktet, med mindre hun ringer og den sidste bus er kørt eller noget andet.

Ja, det er noget underligt noget når de bliver så store og navlestrengen skal klippes lidt mere efterhånden som tiden går.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Pink_Panther
Da jeg var teenager, hentede mine forældre mig ofte, trods vi boede ret centralt. Til skolefester hentede de kl.24 eller tidligere.

I gymnasiet havde jeg veninder, der boede langt væk, som derfor ofte sov hos mig. Selv der hentede de eller gav penge til taxa (var som regel ca. 50kr.) De ventede ikke oppe men jeg skulle bare ringe.

Da jeg var omkring de 18 og ofte cyklede eller fik lift af en veninde, skulle jeg altid hilse og give kindkys når jeg kom hjem. Derved vågnede min mor og 1) så hvad klokken var og 2) kunne lugte om jeg havde drukket :lol:

Måtte du da ikke drikke som 18-årig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tullepiges_mor2

Vi har den aftale med vores datter der er knap 17, at hun skal sende en sms (eller ringe) til mig inden hun kører hjem sent om aftenen/natten, og hvis vi er gået i seng skal hun, når hun kommer hjem, komme ind og vække mig og sige til mig, at hun er kommet hjem. Hvis hun overnatter hos venner, skal hun naturligvis også give besked om dette. :)

Vi bor ret langt ude på landet og hvis hun er sammen med venner har hun ofte ret langt hjem, eftersom hun kører på knallert ad små veje, er det rart at vide hvornår hun er på vej hjem, så man ved hvornår ca. hun kan forventes at være hjemme, og ikke skal ligge og blive nervøs for om hun er kørt ned eller væltet i grøften:shock:

Men hvis vi boede i en by havde vi sikkert samme ordning.

Hvis hun skal til fester hvor der er alkohol involveret, eller hvis føret ikke er til at køre på knallert, kører og henter vi hende i bil! Så skal hun bare ringe når hun vil hentes!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
TurtleSpeed
Måtte du da ikke drikke som 18-årig?

Måtte som sådan godt:gruble: I visse tilfælde bad de mig bare om enten ikke at drikke eller holde igen. Fx. til fester lidt længere væk. Jeg havde dog drikkeforbud til jeg var ca.17. Og overholdt det bortset fra en enkelt gang.

Mine forældre har bare aldrig brudt som om, at hverken jeg eller min bror blev fulde og prøvede at lære os mådehold. Sådan er det stadig i høj grad selvom jeg nu er 29 og ikke bor i samme land som dem:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Stjernesamleren

Nu har jeg ikk teenagere, men min mor ventede altid oppe, ikke altid i stuen, mange gange lå hun i sengen og læste når jeg kom hjem, så stak jeg lige hovedet ind og sagde hej og godnat..

Vi bor i en lille by hvor mulighederne for transport er til at brække sig over, så som regel hentede hun mig når jeg var klar til det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...