Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Nyeng

Hvad overvejer du?

Recommended Posts

DenBruneMunk
Lige nu, stig6499 skrev:

Jeg har firewall , har det nået at sige ? , jeg ved godt vil de ind på min computer  skal de nok komme det , men alle amatør hackerne får det svært 

Hvorfor tror du den firewall stopper hackere? Ved du hvad hacks som bruges i dag?  

De eksempler i nyhederne som de mener har åbnet døre, som jeg dog tvivler på, er brugt, skulle være på den anden side, altså startet fra PC, og beskytter din firewall også dine pc fra at gå på nettet? Så ved jeg ikke hvordan du skriver lige nu ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
For 1 minut siden, DenBruneMunk skrev:

Hvorfor tror du den firewall stopper hackere? Ved du hvad hacks som bruges i dag?  

De eksempler i nyhederne som de mener har åbnet døre, som jeg dog tvivler på, er brugt, skulle være på den anden side, altså startet fra PC, og beskytter din firewall også dine pc fra at gå på nettet? Så ved jeg ikke hvordan du skriver lige nu ;)

Demokraterne i USA blev vist angrebet med en falsk advarselsmail om, at de var blevet hacket og skulle gøre noget her og nu. Og så klikkede de. Mere kompliceret behøver det ikke at være. Ingen firewall er bedre end de folk, der er bag den. 

Ud over alle de andre numre, som ingen rigtigt kender endnu. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

I følge DR, så påstår Yousee,  

i mailen til kunderne beskrives den som "et ekstremt kompliceret fysisk nedbrud i vores system" - hvad det betyder, ønsker man dog ikke oplyse, da man er i gang med at foretage en grundig undersøgelse, inden man melder noget ud.

Det lyder unægteligt interessant. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 minut siden, mgy skrev:

I følge DR, så påstår Yousee,  

i mailen til kunderne beskrives den som "et ekstremt kompliceret fysisk nedbrud i vores system" - hvad det betyder, ønsker man dog ikke oplyse, da man er i gang med at foretage en grundig undersøgelse, inden man melder noget ud.

Det lyder unægteligt interessant. 

Fancy Bear ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 4 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Det vil sige at vi lever i det vilde vesten , så forny routeren den er trængt ind , men kan vi ikke lige så godt ligger os ned og vendte på at en eller anden hacker gør livet surt for os 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 4 minutter siden, mgy skrev:

Demokraterne i USA blev vist angrebet med en falsk advarselsmail om, at de var blevet hacket og skulle gøre noget her og nu. Og så klikkede de. Mere kompliceret behøver det ikke at være. Ingen firewall er bedre end de folk, der er bag den. 

Ud over alle de andre numre, som ingen rigtigt kender endnu. 

Well, det er helt sikkert sådan det også kunne foregå, det sker jo næsten daglig i Danmark, når folks nemid snuppes fra dem, eller når de får trukket penge fra konto'n uden at forstå hvordan. Folkene kan sidde derhjemme 24/7 og ikke forstå det når de nu kun handler online.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Lige nu, stig6499 skrev:

Det vil sige at vi lever i det vilde vesten , så forny routeren den er trængt ind , men kan vi ikke lige så godt ligger os ned og vendte på at en eller anden hacker gør livet surt for os 

Altså, du kan altså blive kørt ned af en bil men sikkerheden bliver bedre og bedre, så hvorfor ikke bruge de nye muligheder? Biler bliver klogere, tænk lastbilen i Berlin, den bremsede da den så forhindringer foran og bremsede, så sikkerheden i bilerne hjalp også der.

Samme gør du når gammel forældet udstyr fornys, disse opdateres sjældent ofte nok, så mange huler i dem er ikke lukket, og står ligefrem kalder på at misbruges når en hacker rammer din ip.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 2 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Altså, du kan altså blive kørt ned af en bil men sikkerheden bliver bedre og bedre, så hvorfor ikke bruge de nye muligheder? Biler bliver klogere, tænk lastbilen i Berlin, den bremsede da den så forhindringer foran og bremsede, så sikkerheden i bilerne hjalp også der.

Samme gør du når gammel forældet udstyr fornys, disse opdateres sjældent ofte nok, så mange huler i dem er ikke lukket, og står ligefrem kalder på at misbruges når en hacker rammer din ip.

Jeg vil gå på nettet og kikke efter en ny router , så vil jeg håbe på at hackerne er søde ved mig indtil jeg får købt en ny router 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
For 16 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Fancy Bear ;)

Men hvorfor lige på dén måde? Skal der sendes "et signal" til nogen her i landet? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 7 minutter siden, stig6499 skrev:

Jeg vil gå på nettet og kikke efter en ny router , så vil jeg håbe på at hackerne er søde ved mig indtil jeg får købt en ny router 

Prøv evt. at snakke med din udbyder.

Tidligere havde jeg et modem fra min udbyder og en router jeg havde købt andet sted, men på et tidspunkt var der noget der drillede, og da købte jeg et modem med indbygget router fra min udbyder til en fornuftig pris.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...