Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Nyeng

Hvad overvejer du?

Recommended Posts

mgy

Hvordan plastikemalje og zaponlak arbejder sammen? Det kan næsten kun afklares i praksis. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Iustitia

At gå i seng.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Om man ikke burde have et par timer i folkeskolen: Idioti for begyndere. Noget med at tænde bål med benzin og hælde sprit på grillen, samt naturligvis fyrværkeri. Fusk med elinstallationer kunne også indgå. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Jeg kunne ikke få en bøtte sort oliemaling (alkydmaling). "Det kan ikke fås mere", fik jeg at vide, "plastik er (nu) mindst lige så godt. Men man kan ikke male med plastik oven på alkydmaling!" Det er nu ikke rigtigt, at man ikke kan få alkydmaling, og de sidste 50 år har plastikmalinger igen og igen vist sig ikke at du. De bliver fedtede og klæbrige over tid. Så hvorfor skulle jeg tro, at de netop nu har løst problemerne? 

Så skal jeg lede efter en bøtte sort maling, eller skal jeg male mit bord rødt? Jeg har nemlig en bøtte rød maling. Eller en af de andre sære farver. Min fader kom engang hjem med bøtter med maling, som han havde fået billigt. Så bordet i vaskekælderen blev stolt malet "babylortefarvet". Lige den bøtte er vist "blevet væk". 

Jeg kunne også prøve at lave malingen selv, selv om det egentlig kræver en rivemølle, men en løber på en flise kan også gøre det. Der er bare det, at min farfader var maler, og lavede noget af sin maling selv. Og det har klæbet og klistret trofast i næsten 100 år. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Falstria
Skrevet (redigeret)
For 23 minutter siden, mgy skrev:

Jeg kunne ikke få en bøtte sort oliemaling (alkydmaling). "Det kan ikke fås mere", fik jeg at vide, "plastik er (nu) mindst lige så godt. Men man kan ikke male med plastik oven på alkydmaling!" Det er nu ikke rigtigt, at man ikke kan få alkydmaling, og de sidste 50 år har plastikmalinger igen og igen vist sig ikke at du. De bliver fedtede og klæbrige over tid. Så hvorfor skulle jeg tro, at de netop nu har løst problemerne? 

Så skal jeg lede efter en bøtte sort maling, eller skal jeg male mit bord rødt? Jeg har nemlig en bøtte rød maling. Eller en af de andre sære farver. Min fader kom engang hjem med bøtter med maling, som han havde fået billigt. Så bordet i vaskekælderen blev stolt malet "babylortefarvet". Lige den bøtte er vist "blevet væk". 

Jeg kunne også prøve at lave malingen selv, selv om det egentlig kræver en rivemølle, men en løber på en flise kan også gøre det. Der er bare det, at min farfader var maler, og lavede noget af sin maling selv. Og det har klæbet og klistret trofast i næsten 100 år. 

Rød er da ellers lige din farve :)

Men der findes vist sort derude:

http://www.biltema.dk/da/Bat/Kemikalier/Maling-og-Lak/Alkydmaling-2000037121/

http://www.roverkob.dk/snedkerifinish-50-alkyd-sort-75050890-2/

http://www.harald-nyborg.dk/p4203/droppen-traeogmetal-90-sort-0-75

http://www.efarvehandel.dk/produkter/31-dyrup/10363-dyrup-trae-amp-metal-90-blank-alkydoliebaseret-/

Redigeret af Falstria

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Schrödingers kat er jo hverken død eller levende, før man ser efter. Den er i en superposition af både død og levende. Hvis man nu spiller på lotteriet og undlader at kontrollere, om man har vundet, så er man følgelig også i en superposition og kan bruge af gevinsten. Superpositionen kollapser nok først, når man forsøger at betale sine regninger med gevinsten. Det må man så lade være med. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Falstria
On 10/8/2016 at 00:29, mgy skrev:

Schrödingers kat er jo hverken død eller levende, før man ser efter. Den er i en superposition af både død og levende. Hvis man nu spiller på lotteriet og undlader at kontrollere, om man har vundet, så er man følgelig også i en superposition og kan bruge af gevinsten. Superpositionen kollapser nok først, når man forsøger at betale sine regninger med gevinsten. Det må man så lade være med. 

Se finanslove under Helle T... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Om jeg kunne konstruere en slags "maskinstuegulv" her på kontoret? Altså et hævet gulv, hvor man kan tage fliser op og have huller, hvor kabler kan føres frem uden at de skal ligge og flyde. Det ligner Ellas ormegård.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gumle

Jeg overvejer at starte til yoga igen. Kan godt selv herhjemme, men får ikke gjort det. Synes jeg stresser lige lovligt meget over ingenting, så måske kroppen trænger til lidt tvangs afslapning:gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
panum1982

Jeg overvejer at få en tatovering.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...