Nyeng

Hvad overvejer du?

Recommended Posts

gumle
For 9 timer siden, mgy skrev:

De oplevelser, gode som onde, vi gør os gennem livet, husker vi som erfaring. Den er måske ikke altid helt bevidst, men vi husker. En dag kan vi ikke bære vægten af denne "erfaring", og vi bryder sammen. Eller myrder en eller anden. 

Ahhh det behøver man da ikke. Jeg har selv en masse erfaring ( negativ),  men kunne aldrig drømme om at myrde nogen eller at bryde sammen. Jeg tror mere på, at de erfaringer man får også negative er med til at gøre en til det menneske man er og har i mit tilfælde lært mig om hvad medmenneskelighed er, og selv om man er presset er vold aldrig løsningen. Det nemmeste er at gøre det andre har gjort, at gengælde den smerte man har indeni. Det svære er at lære af det, og udvide ens grænser for tilgivelse. At hade låser dit liv, at elske åbner dit liv. Ved at blive morder eller gerningsmand ødelægger du kun et liv og det er dit eget. Mgy tænk på at fordi man tilgiver er ikke ensbetydende med at man acceptere de negative erfaringer, men tilgivelse sætter en fri :ae:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
On 15/12/2016 at 09:57, gumle skrev:

Ahhh det behøver man da ikke. Jeg har selv en masse erfaring ( negativ),  men kunne aldrig drømme om at myrde nogen eller at bryde sammen. Jeg tror mere på, at de erfaringer man får også negative er med til at gøre en til det menneske man er og har i mit tilfælde lært mig om hvad medmenneskelighed er, og selv om man er presset er vold aldrig løsningen. Det nemmeste er at gøre det andre har gjort, at gengælde den smerte man har indeni. Det svære er at lære af det, og udvide ens grænser for tilgivelse. At hade låser dit liv, at elske åbner dit liv. Ved at blive morder eller gerningsmand ødelægger du kun et liv og det er dit eget. Mgy tænk på at fordi man tilgiver er ikke ensbetydende med at man acceptere de negative erfaringer, men tilgivelse sætter en fri :ae:

Bare rolig, jeg myrder ingen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

Rejsekortet anvender standere, der lyser blåt, uanset hvad, fordi Banestyrelsen ikke ville vide af noget, der lyser rødt og grønt på deres stationer for ikke at forvirre en lokofører. Egentlig fornuftigt nok. Men måske skulle man overveje, om juledekorationer, der skifter mellem (bl.a.) rødt og grønt, er geniale som baggrund for en fodgængerovergang?  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy

TDC/Yousees problemer i går lignede helt klart et softwareproblem. Det kan så enten være en hacker, der "har lagt noget ind" eller en opdatering af deres centraler med legitim men rådden software. Ingen normalt begavet person vil opdatere en række centrale servere d. 31. december, hvor der ikke er ret mange teknikere til rådighed og der virkelig bliver ballade, hvis noget går galt. Så det var sikkert præcist det, der skete. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Lige nu, mgy skrev:

TDC/Yousees problemer i går lignede helt klart et softwareproblem. Det kan så enten være en hacker, der "har lagt noget ind" eller en opdatering af deres centraler med legitim men rådden software. Ingen normalt begavet person vil opdatere en række centrale servere d. 31. december, hvor der ikke er ret mange teknikere til rådighed og der virkelig bliver ballade, hvis noget går galt. Så det var sikkert præcist det, der skete. 

Der skal ikke meget til at ødelægge en router/switch med et hack, og har Fancy Bear haft succes i Danmark, så kan Yousee være et eksempel på hvorfor man ikke får forklaringen endnu.  Cisco som de bruger, kan hurtigt være ramt af et hack og så omfattende som det har været, og udtalelsen at de har besøgt centraler og skiftet defekt udstyr kunne tyde på de havde mistet adgangen til dem, så problemet ikke var muligt at løse centralt.

Men det er alt spekulationer, der kan også bare være et fjols som har rullet patches ud på alle centraler istedet for kun et par, og så røg det hele, det er set hos DanskeBank, så hvorfor ikke en nørd som fejler hos Yousee.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Nu er jeg et teknisk analfabet , men min router som jeg har haft i 7 år , har jeg aldrig haft problemer med , når jeg har haft problemer er det Stofa der har klokket i det , er der nogle der kan plante en virus på min router ? sådan jeg har forstået en router så er det eneste den gør er at omdanne et ledningssignal til trådløst signal 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)
For 5 minutter siden, stig6499 skrev:

Nu er jeg et teknisk analfabet , men min router som jeg har haft i 7 år , har jeg aldrig haft problemer med , når jeg har haft problemer er det Stofa der har klokket i det , er der nogle der kan plante en virus på min router ? sådan jeg har forstået en router så er det eneste den gør er at omdanne et ledningssignal til trådløst signal 

Lad mig sige det sådan, du ønsker ikke andre misbruger din router til at hente ulovligt materiale fra, eller at nogen bruger den til at dele ting som er ulovligt i Danmark. Et hack betyder man kan dirigere fra/til og hvorhen det skal. Man kan også opfange trafikken på nogle bokse, og så er det ikke routeren men dig som hackes.

Så 7år gammel?  Så er det nok på tide at få fornyet sikkerheden, og køb ikke billigt, den dag din konto hackes, din bankbog misbruges, så er ikke at banken dækker som er problemet men at det skete, og du vil  ikke føle dig sikker på at bruge det som før.

Så jeg ville overveje, hvis jeg var dig, at se om jeg ikke kan sikre mig, inden andre gør det for mig, og jeg mister noget som jeg helst ikke ville miste, nemlig tilliden til det jeg har.

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
For 7 minutter siden, stig6499 skrev:

Hvis STOFA kan opdatere den, så kan andre også. Det har også vist sig, at mange routere har haft noget, der lignede bagdøre. Jeg kan ikke huske, om det blev forklaret. Man kan jo komme til dit eget lokale net på den måde. Det er måske ikke så kompliceret, men hos andre vil der være meget at lege med. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 3 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Lad mig sige det sådan, du ønsker ikke andre misbruger din router til at hente ulovligt materiale fra, eller at nogen bruger den til at dele ting som er ulovligt i Danmark. Et hack betyder man kan dirigere fra/til og hvorhen det skal. Man kan også opfange trafikken på nogle bokse, og så er det ikke routeren med dig som hackes.

Så 7år?  Så er det nok på tide at få fornyet sikkerheden, og køb ikke billigt, den dag din konto hackes, din bankbog misbruges, så er ikke at banken dækker som er problemet men at det skete, og du vil  ikke føle dig sikker på at bruge det som før.

Så jeg ville overveje, hvis jeg var dig, at se om jeg ikke kan sikre mig, inden andre gør det for mig, og jeg mister noget som jeg helst ikke ville miste, nemlig tilliden til det jeg har.

Jeg har firewall , har det nået at sige ? , jeg ved godt vil de ind på min computer  skal de nok komme det , men alle amatør hackerne får det svært 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mgy
For 5 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Lad mig sige det sådan, du ønsker ikke andre misbruger din router til at hente ulovligt materiale fra, eller at nogen bruger den til at dele ting som er ulovligt i Danmark. Et hack betyder man kan dirigere fra/til og hvorhen det skal. Man kan også opfange trafikken på nogle bokse, og så er det ikke routeren men dig som hackes.

Så 7år gammel?  Så er det nok på tide at få fornyet sikkerheden, og køb ikke billigt, den dag din konto hackes, din bankbog misbruges, så er ikke at banken dækker som er problemet men at det skete, og du vil  ikke føle dig sikker på at bruge det som før.

Min router er ejet af ISP'en, så jeg kan ikke gøre en kæft med den. Jeg må ikke engang ud over at skifte password på den (hvilket ikke lukker ISP'en ude) og pille lidt ved trådløst net og sådan noget.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind