Charbas

18 mdr og små røde knopper på kroppen

Recommended Posts

Charbas

Min søn på 18 mdr har fået nogle små røde knopper på kroppen og jeg kan ikke finde ud af, hvad det er.

Det startede i forgårs med en smule i bleområdet (og ikke som, når han ellers har haft rød numse pga. en ble, der har siddet for længe). I går var der flere der, det er ikke lige ved numsehullet men mere hen mod lårene. I dag har han endnu flere og nu også lidt på benene og en smule i ansigtet.

Han har ikke feber og har det ok, selvom han dog har en meget kort lunte og bryder sammen over ingenting.

Der er ikke blærer på og det virker ikke som om, at de klør.

Nogle bud på hvad det kan være?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Charbas

Hvordan starter skoldkopper? Kan det være det, der er på vej?

Nu er der en del flere og også på armene, hvor det ikke virker som små knopper men mere plamager. Men jeg troede altid der var blærer på skoldkopper? Det er der på ingen af disse. Dem han har på benene er meget små nærmest bitte små røde knopper.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Superhemmelig

Da vi havde skoldskopper startede det med små røde prikker på bryst og mave. Som så udviklede sig til knopper, der senere hen fik blærer på.

Kan det være det der 3 dages feber, mon ?

Vi har lige haft hånd, mund og fodsyge. Som så hos os startede med udslæt i bleområdet, og ud på lårene :stoned: Men eftersom M nu har udslæt på armene, så tror jeg næppe det kan være det. Beklager, jeg er ikke til meget hjælp :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Frk.Heegaard

Anton havde også 1 uges tid med meget mystiske røde knopper som bredte sig ud over kroppen ret hurtigt, men han havde ingen feber eller andre symptomer på at være syg - det blev heller aldrig skoldkopper og det forsvandt efter 1 uges tid - jeg fandt aldrig ud af hvad det var, men lægen tror det var 3 dages feber uden feber :stoned::D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Charbas

Men tak for dit svar. :kys:

Kan man have 3-dages feber mere end een gang? For det har han haft og jeg tror nu heller ikke det er det, for han har ikke feber.

Men faktisk er det han har på armene lidt anderledes end det på benene og i bleområdet. Så måske kan det være hånd, mund og fodsyge. Det vil jeg lige læse lidt om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager

Ej hvor sjovt, jeg skulle præcis til at oprette samme tråd!

Min søn er 19 måneder, og han har også pludseligt fået røde knopper i bleområdet og lidt op af lårene.

De virker ikke til at genere ham.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Charbas

Nu har han alligevel fri fra VS i morgen, men kan vi ellers sende ham afsted???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager
Men tak for dit svar. :kys:

Kan man have 3-dages feber mere end een gang? For det har han haft og jeg tror nu heller ikke det er det, for han har ikke feber.

Men faktisk er det han har på armene lidt anderledes end det på benene og i bleområdet. Så måske kan det være hånd, mund og fodsyge. Det vil jeg lige læse lidt om.

Jeg har faktisk lige læst om det

L

da der er hånd, mund og fodsyge i min søns vuggestue.

Og der står rent faktisk at enkelte børn også kan have knopper i bleområdet eller på armene.

Håber godt nok ikke det er det, hverken for din søn eller min egen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Superhemmelig

Hvis det er hånd mund og fodsyge, så kan han ikke komme afsted, før der HAR været blærer og de er væk igen.

Min datter var sløj i nogle dage, og en anelse forkølet. Så kom der knopper i numsen, og først et par dage efter kom der blærer på hænder, fødder og i munden. Men mon ikke de der blærer ville vise sig snart, hvis det er det, M fejler :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Miss_Guldager
Hvis det er hånd mund og fodsyge, så kan han ikke komme afsted, før der HAR været blærer og de er væk igen.

Min datter var sløj i nogle dage, og en anelse forkølet. Så kom der knopper i numsen, og først et par dage efter kom der blærer på hænder, fødder og i munden. Men mon ikke de der blærer ville vise sig snart, hvis det er det, M fejler :gruble:

Men hvordan pokker ved man om det er det barnet har? :genert:

De små får jo ind i mellem knopper som man bare ikke ved hvad er, og uden barnet er påvirket af det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind