Jump to content
Velkommen til DinDebat
QueenLostrisThe2nd

Steak

Hvordan udtaler du steak?  

84 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

weff

Jeg har fået huden fuld for nogle år siden og sidenhen lært, det hedder [stæjk].

Jeg tror så ikke rigtig på afstemningsresultatet. Skulle 85% af jyder og fynboer virkelig sige det 'rigtigt'? For alt hvad jeg hører, er stiik, stiik, stiik. Og jeg arbejder endda i restaurationsbranchen, for man netop burde kunne finde ud af det

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BigJim68
Det er jo det der sker når udenlandske ord bliver brugt på Dansk. Der er vel ikke ret mange Danskere der siger "Bari" i stedet for Paris eller "Rrrrrroma" i stedet for Rom. :-P

Den holder vist ikke, den der!

Folk, der siger stiik, gør det jo netop i den tro, at det er sådan, det hedder på engelsk. Ellers ville de vel sige stæ-ak ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emmanuella

Jyden siger steejk. Jeg har dog førhen sagt stiik, men så opdagede jeg at det var forkert.

Jeg tror dog størstedelen af min familie siger stiik, men jeg har haft engelsk på højniveau ;):lol: så jeg ved godt hvad der er rigtigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
trommer47
Den holder vist ikke, den der!

Folk, der siger stiik, gør det jo netop i den tro, at det er sådan, det hedder på engelsk. Ellers ville de vel sige stæ-ak ...

Overhovedet ikke. Jeg kan sagtens finde på at sige stiik i danmark, men nok ikke på et "Angus Steakhouse" i London. ;)

Det minder mig om det klip der er i Hammerichs "Danmarkskrønike" om det første trans-atlantiske telefonopkald fra København til Chicago. Først i klippet siger Danskeren (Københavns daværende borgmester mener jeg) tydeligt "Sjikååågo" men da hans modpart har svaret et par ganger retter han det til det korrekte. Det lyder rigtigt morsomt. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emmanuella
Jeg kender en, der siger "barjonæs" :whine:

Jeg kender en der siger "bajonæse".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Emmanuella
Jeg har fået huden fuld for nogle år siden og sidenhen lært, det hedder [stæjk].

Jeg tror så ikke rigtig på afstemningsresultatet. Skulle 85% af jyder og fynboer virkelig sige det 'rigtigt'? For alt hvad jeg hører, er stiik, stiik, stiik. Og jeg arbejder endda i restaurationsbranchen, for man netop burde kunne finde ud af det

Jeg tror hovedparten herinde er omkring 40 år og derunder og er dermed opvokset med det engelske sprog, så de ved godt, hvordan det udtales korrekt. Jeg tror det er de folk på 50 år og derover som udtaler det forkert. Det er i hvert fald hvad jeg oplever. Og så kommer jeg også fra en lille bondeby hvor alle siger stiik fordi de ikke ved bedre. Dem skal man også lige have in mente ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dgd2007
Jeg kender en der siger "bajonæse".

Det er nu også sjovt at sige :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
humsebjørnen

Jeg tror slet ikke jeg ville kunne tage det seriøst. Jeg ville begynde at spørge om deres nåde kunne tænke sig mere baronesse-sovs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nicolait804

Stejk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Yetie

Jeg kommer altid til at sige stiik, selvom jeg godt ved det er "forkert". :sarkasme:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...