Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
QueenLostrisThe2nd

Steak

Hvordan udtaler du steak?  

84 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Log ind sign in / Opret bruger for at deltage i afstemningen.

Recommended Posts

Berri

Stæjk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mutter70

Siger "en god bøf" så er man uden om det fnider fnader.

Men skulle jo stemme noget andet og det blev så "stæjk"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nyeng

Jeg sagde stiik førhen, for det sagde man der hvor jeg kommer fra (ja, et sted i Jylland :D) Men har nu lært at sige stæjk...selvom jeg stadig kan blive i tvivl når jeg skal sige det, for jeg synes faktisk at stiik lyder mest rigtigt :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg har boet lige meget på Fyn og i København, og jeg har lært at det udtales stæjk.

Det kan godt være der var nogle i min barndom der sagde stiik. Det kan jeg ørlig talt ikke huske.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
paint

Jeg udtaler det på samme måde, som jeg udtaler "ea" i "Sweat shirt" - og nej, jeg siger ikke "sviit shirt". :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Stæjk, selvfølgelig.

Men danskere er ofte nogle skovle til sprog (endda også vores eget sprog), som bestiller "en rejekåktarjls" til forret, "en drinks", "stiik" med "bajnæse", og at de i øvrigt gerne ville bede om "chokolademussé" med "kulis" til dessert. Det er gerne de samme mennesker som har "bedler" hængende på væggen, kører "pøsjø" og elsker at tage på ferie til "Malårka" :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Et andet sjovt særtræk ved dansk er at når man drikker kaffe efter middagen og så skal have et lille glas sprut til, så kalder danskerne det "avec". Det er fransk og betyder "med", men der er ingen i Frankrig der bruger det på den måde.

Et lille tip til dem der tager til Frankrig og gerne vil føre sig frem som verdensmænd. :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
QueenLostrisThe2nd
Alle der siger "stiik" skulle køres over af en "Pøsjø".

Jeg kører Pøsjø! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
QueenLostrisThe2nd
Nu skal vi bare have bearnaise til steaken, så er der ekstra mange knuder på tungen!

Nu du selv bringer den på bane, hvordan udtales den så? Jeg ved det faktisk ikke... :genert:

Be-ar-nææs...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)

Bærnææs siger jeg

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...