Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
hester1972

Tidlig sexdebut

Recommended Posts

Zombie_Forbies
Den præst, jeg blev konfirmeret hos, gav os et rigtig godt råd: Man er ikke klar til sex, før man er klar til, at éns forældre finder ud af det.

Det kan så komme rigtig meget an på ens forældre. Jeg kender en pige, der fik en gammeldags røvfuld som 16 årig, da hendes forældre fik at vide, at hun havde sex med sin kæreste. Herefter forbød de hende at se ham igen, holdt hende nærmest indespærret efter skole fra da af - vi veninder måtte besøge hende, ikke omvendt... Det var virkelig slemt.

Som 17 årig flyttede hun hjem til sin storebror, der var 10 år ældre og så for sig selv som 18 årig. Da var hendes forhold til dav. kæreste for længst kulsejlet, for det er lidt svært at være kærester, når man aldrig ses fordi pigens forældre er psyko.

I hendes tilfælde har jeg tit tænkt, at hun skulle have holdt sin kæft til hun var 18 år og fløjet fra reden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Det kan så komme rigtig meget an på ens forældre. Jeg kender en pige, der fik en gammeldags røvfuld som 16 årig, da hendes forældre fik at vide, at hun havde sex med sin kæreste. Herefter forbød de hende at se ham igen, holdt hende nærmest indespærret efter skole fra da af - vi veninder måtte besøge hende, ikke omvendt... Det var virkelig slemt.

Som 17 årig flyttede hun hjem til sin storebror, der var 10 år ældre og så for sig selv som 18 årig. Da var hendes forhold til dav. kæreste for længst kulsejlet, for det er lidt svært at være kærester, når man aldrig ses fordi pigens forældre er psyko.

I hendes tilfælde har jeg tit tænkt, at hun skulle have holdt sin kæft til hun var 18 år og fløjet fra reden.

Der burde de sociale myndigheder have været orienteret om pigens forhold i hjemmet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rapfisk

Helt enig, det kommer meget an på familien, og det er ikke alle familier, hvor den slags er lige let. Det er godt nok en forfærdelig historie,, den dér.

Men i denne historie fik pigen jo talt med sine forældre, så værre var det forhåbentlig heller ikke hos dem. Derudover handler rådet måske ikke nær så meget om i bogstavelig forstand at tale med sine forældre som det handler om at stå ved sine valg, også dér, hvor det bliver pinligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ladenfussen

Jeg synes, du har gjort det rigtige. Det er vigtigt at man taler med sine børn omkring sexualitet, også selvom de er så unge, som de er. Nogle modnes hurtigere end andre. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zombie_Forbies
Lige præcist! Jeg synes der bliver taget uendeligt let på drengens følelsesliv i sådan en situation. Min egen søn ville da kunne overleve det økonomiske aspekt - det kan de fleste - men det følelsesmæssige ville da være meget værre for ham! Det er jo nærmest utopisk at tro, at der vil komme et godt far/søn-forhold ud af sådan en graviditet. Drengen vil gå igennem livet vidende, at han har et barn, som han ikke har ret meget indflydelse på. DET er da pisse hårdt! Det er jo de færreste, der bliver sammen, efter at have fået et barn sammen i 13-18-års alderen.

Og når man ser, hvor mange voksne, veluddannede mænd i gode jobs, der giver lidt op over for Statsforvaltningen, en hysterisk mor og et samfund, der i det store hele tager mere hensyn til kvindens ret til børnene end mandens eller barnets ret til hinanden, jamen så har en teenagedreng der ønsker samvær ikke en chance, hvis pigen og dennes forældre får en hjerneblødning og modarbejder det.

Sagen med lille Tobias, hvor mor ikke afleverede tilbage til (bopæls)far som aftalt, hvor både sundhedsplejersken og en læge havde advaret kommunen om, at Tobias var i fare hjemme hos mor og stedfar - der fik Tobias lov til at være hos mor i hvad, en måneds tid, hvor de så havde rig lejlighed til at tage livet af den arme dreng. På trods af, at far meldte det til politi og kommune, at mor ignorerede samværs-aftalen og at så mange fagpersoner råbte op om farligheden ved situationen i mors hjem.

Denne sag viser med al tydelighed uretfærdigheden der hersker, hvis man tilfældigvis er barnets far og ikke dets mor.

Så hvis man ikke er en følelsesmæssigt afstumpet knægt, men rent faktisk kærer sig om sit eget kød og blod - så er man fucked, hvis mor og dennes forældre ser sig sure på én.

Jeg ville selv blive vanvittig over at have så lidt at skulle have sagt omkring mit eget barn, det må være forfærdeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hester1972
Jeg synes ikke I skal blande jer overhovedet; I har gjort det korrekte ;)

Pigen skal nok overveje endnu en snak med sine forældre; evt fortælle dem hvordan I ser på det. De er begge unge og det er klart, at forældrene vil passe på deres datter. De har nok været lidt sløve til at opfatte, at hun altså ER på vej til at blive voksen.

Er din søn hendes første kæreste?

Ja, de er hinandens første kærester :) Jeg kan sagtens forstå hendes forældre - vi famler os også frem her og vil bare for alt i verden undgå at gøre noget, som kan skade de to unge eller forkvakle deres syn på sex!

Så vidt vi kan vurdere, går de ikke i seng med hinanden p.t. - og de er stadig meget glade for hinanden. De ses næsten hver dag, sms'er og skyper sammen konstant.

Til gengæld har vi konstateret, at vi også på et andet punkt har andre holdninger og værdier end pigens forældre: hun må gerne drikke alkohol, hvilket vi ikke vil have, at vores søn gør endnu...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...