Panic-button

Hvad er bækkensmerter og hvad er iskiasnerve-smerter?

Recommended Posts

Panic-button

Kort og godt, jeg har ondt - men jeg kan ikke helt skeldne imellem hvad der er hvad - jeg er stort set ikke i tvivl om at min iskiasnerve også er i spil, men jeg ved ikke hvor meget ballade den/de kan lave :gruble:

Jeg har ondt i lænd, haleben, baller, øverste del af "baglåret", siden af hofterne, der hvor "benene" sidder fast .. det eneste sted jeg ikke har ondt pt. er foran :genert: og så er jeg generelt bare møg træt i mit bækken

feedback? :genert:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gammelvin-nyflaske

Iskias-nerven synes jeg smerter på en måde, hvor det nærmest virker som elektrisk stød. Og så kan det stråle op i ryggen og ned i benet også omkring knæet og helt ned til tæerne, som kan være følelsesløse. Mit bækken er ikke påvirket endnu, så det ved jeg ikke med ...

Har du prøvet noget massage? Der er massører, der har rigtige brikse som man kan ligge på med maven. De må ikke give hård massage, men måske lidt også har ret?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Britsher

En iskiasnerve kan sagtens lave en masse ulykker. Jeg har lidt meget af iskias-smerter i sidste trimester. Iskias-smerter kan afhjælpes ved at få din kæreste til at massere den store ballemuskel, gerne helt oppe fra lænden og ned til hvor ballen slutter. Du kan også prøve at strække ballemusklen ud, og sidst, ligge med en stor pude eller dyne mellem knæene, når du sover.

Hvis du kan mærke en markant lindring ved massage og udstræk, så er det højest sansynligt iskias-nerven. Sådan har det i hvert fald været for mig.

BBS 39+4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
kaithia

lændesmerterne kan være SI-leddet - gør det ondt når du sætterdig, bøjer dig ned osv?

Jeg har problemer med iskias og SI-led - skøøøøøøøøøøøøøøøn kombi :sarkasme: Men træning på en stairmaster og vanvittige udstrækninger, anbefalet af min kiropraktor hjælper betydeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Suki

iskias smerter gør virkelig nas! Jeg slogsede en del med under min første graviditet og lang tid derefter. ved mig føltes det næsten som om det ene ben blev lås fast,sådan oppe i ballen agtigt,så jeg knapt kunne gå,men måtte støtte mig til ting,da det var aller værst :tie: Og jeg kunne heller ikke køre bil i for lang tid af gangen,for så fik jeg også så s.... ondt i ballen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
smertedoktor

Det er virkelig træls at have iskias, og det er et meget almindeligt problem hos gravide, når de når et stykke hen i graviditeten. Dels sker der ændringer i bækkenet, der betyder, at lændelordosen øges, dels øges kropsvægten.

Disse forandringer medfører ofte, at der udvikles muskelspændinger i ballemuskulaturen.

Iskiassmerterne opstår som en konsekvens af disse muskelspændinger i ballemuskulaturen.

Måder man kan forsøge, for at få løsnet disse muskelspændinger op på, er udstrækning af ballemuskulaturen, gå til en massør (få kærsten til det) eller gå til en dygtig alternativ behandler. Akupunktur er en rigtig effektiv behandlingsform mod iskias, så forsøg dette:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Panic-button
Og her troede jeg lige at panic var gravid igen og så var det bare en gammel tråd :whine:

:8: er du da helt towli' :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nata

ej jeg troede lige det samme :P øv da :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JensM

Min hustru havde gode erfaringer med at få behandling hos en [Reklame link]. Det kan jeg varmt anbefale. Dem jeg har linket til er dem hun brugte. De ligger i København K. Men der er helt sikkert også en osteopat i dit lokalområde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind