Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
S_K-lavine

De langtidsholdbare storkepiger - vi venter og venter og venter

Recommended Posts

sorenspige

Jeg vil også være med i den nye tråd (selvom jeg er med på, at vi lukker og slukker i juni :banan:).

Navn : Sorenspige

Alder:28 (29 om et par måneder)

Mandens alder: 28 (29 om et par måneder)

Barnløs i : Vi har prøvet siden februar 2010

Behandlinger: Skal i gang med pergotime.

Igang med: Udredning.

Grund: Manden er :gogo:. Der er tegn på, at jeg ikke får ægløsning så tit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige

Som I måske kan læse af ovenstående, har vi været til samtale i dag.

Kærestens sæd så fin ud :banan:. Der var mange flere og mere levende end normalen (her så kæresten meget stolt ud :-D), men de var ikke så hurtige. Det sidste skulle dog ikke være noget problem.

Mine blodprøver havde ikke vist tegn på ægløsning, men eftersom min cyklus er meget lang, var hverken lægen eller jeg overrasket over det. Jeg skal dog have taget ydeligere blodprøver.

Lægen mener, at jeg nogen gange har æl, men at det kan være rigtig svært at vide hvornår, og at vi derfor skal hjælpes lidt på vej. I de næste 3 cyklusser skal vi derfor prøve med pergotime, skanninger og så "hjemmearbejde" (romantik på højt plan :-D). Hvis det mod (hans) forventning ikke er nok, skal jeg scannes ydeligere.

Jeg får den laveste dosis af pergotime til at starte med, da han mener, at min krop vil have let ved at danne æg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mizty23
Som I måske kan læse af ovenstående, har vi været til samtale i dag.

Kærestens sæd så fin ud :banan:. Der var mange flere og mere levende end normalen (her så kæresten meget stolt ud :-D), men de var ikke så hurtige. Det sidste skulle dog ikke være noget problem.

Mine blodprøver havde ikke vist tegn på ægløsning, men eftersom min cyklus er meget lang, var hverken lægen eller jeg overrasket over det. Jeg skal dog have taget ydeligere blodprøver.

Lægen mener, at jeg nogen gange har æl, men at det kan være rigtig svært at vide hvornår, og at vi derfor skal hjælpes lidt på vej. I de næste 3 cyklusser skal vi derfor prøve med pergotime, skanninger og så "hjemmearbejde" (romantik på højt plan :-D). Hvis det mod (hans) forventning ikke er nok, skal jeg scannes ydeligere.

Jeg får den laveste dosis af pergotime til at starte med, da han mener, at min krop vil have let ved at danne æg.

Ihh hvor lyder det spænende, og hvor kunne det være dejligt hvis det bare er lidt pergotime der skal til :D Det er der jo ingen bivirkninger ved eller noget... :banan:

Så er der forhåbentlig snart sød baby til jer :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sorenspige
Ihh hvor lyder det spænende, og hvor kunne det være dejligt hvis det bare er lidt pergotime der skal til :D Det er der jo ingen bivirkninger ved eller noget... :banan:

Så er der forhåbentlig snart sød baby til jer :D

:kys: Tak - det håber vi også.

Det er også rigtig fedt, at jeg under det her kan blive skannet på det lokale sygehus - så jeg slipper for 1½-2 timers transport hver vej.

Lægen snakkede om, at bivirkningerne kunne være hedeture, men at der ikke var så mange, der oplevede det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
daisyE
Øv... det regner og jeg skal på cykel hjem.. Har så bare lige glemt regntøjet derhjemme

Lavine vand med tøj på:-P:devil2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wasa

Hey hey, tillykke med den nye tråd :). Godt navnevalg! Desværre vil jeg gerne være med ;).

Navn : Wasa

Alder:37 (38 om nogle uger)

Mandens alder: 39

Status: Blev gravid i sep. 2009, men mistede barnet (en dreng) ved en senabort i 21. uge.

Har ikke kunnet blive gravid igen bl.a. pga. sammenvokset æggeleder (og måske alder??).

Behandlinger: 4 x IUI-H, nu igang med IVF - lang behandling

Jeg håber selvfølgelig også at denne tråd blot bliver en døgnflue, og at vi alle kan trille rundt med barnevogne i det nye år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mauqust

Ny tråd :8: :8: :D

Update, får kommenteret senere:

Vi har været til ÆU og det gik både godt og skidt :lol: Resultatet var perfekt, vi fik 17 æg ud af det og 12 af dem var gode og modne :banan:

Og nogle af kærestens sædceller var begyndt at bevæge sig allerede inden vi tog hjem og ellers sagde laboranten at de godt kunne se forskel på gode og dårlige, så nu krydser vi for hun har ret :)

Det dårlige var så at kæresten besvimede over al det nålestikkeri :lol: Ej det er selvfølgelig ikke sjovt, men når vi tænker på Miztys rosende ord igår så er det altså lidt sjovt :lol:

Og efter min ÆU sad jeg ved siden af ham mens han skulle have TESA - for jeg var åhh så sej, og kunne sagtens holde til det, selvom de flere gange spurgte om jeg ikke hellere ville ud og ligge ned - men nej, jeg kunne SAGTENS!! Men så da vi var næsten færdig blev jeg dårlig og blev fulgt ud og ligge ned :blush:

Men nu kan de da huske os derude om ikke andet :genert::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mauqust

Lavine: super fint tæppe :lun:

sorenspige: Hvor jeg bare håber det er vejen frem for jer og at der er gevinst allerede i næste cyklus :kys:

Og hvor er det bare typisk mænd :D

Tænker på Mau, og krydser alt for at det ikke gør alt for ondt denne gang... :D

Åhh tak :lun: Men det gjrode herre-ondt i den ene side igen. Lægen sagde jeg var meget mere følsom derovre, så jeg fik lige et skud medicin mere, som ikke hjalp :rulle: Men så holdte en læge mig på maven, for at holde "det på plads" og så skyndte den anden læge sig at stikke mig så det var hurtigt overstået. Så sådan blev det.... MEn det gjorde godt nok lidt ondt :tie:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mizty23

Update, får kommenteret senere:

Vi har været til ÆU og det gik både godt og skidt :lol: Resultatet var perfekt, vi fik 17 æg ud af det og 12 af dem var gode og modne :banan:

Og nogle af kærestens sædceller var begyndt at bevæge sig allerede inden vi tog hjem og ellers sagde laboranten at de godt kunne se forskel på gode og dårlige, så nu krydser vi for hun har ret :)

Det dårlige var så at kæresten besvimede over al det nålestikkeri :lol: Ej det er selvfølgelig ikke sjovt, men når vi tænker på Miztys rosende ord igår så er det altså lidt sjovt :lol:

Og efter min ÆU sad jeg ved siden af ham mens han skulle have TESA - for jeg var åhh så sej, og kunne sagtens holde til det, selvom de flere gange spurgte om jeg ikke hellere ville ud og ligge ned - men nej, jeg kunne SAGTENS!! Men så da vi var næsten færdig blev jeg dårlig og blev fulgt ud og ligge ned :blush:

Men nu kan de da huske os derude om ikke andet :genert::lol:

12 modne fine æg ? :D:banan::whine:

Ihh det må da bare blive denne gang...

:lol: stakkels stakkels din mand.... :o

Tør næsten ikke fortælle det herhjemme... :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mizty23

:lun::lun: Manden er lige kommet hjem med en KÆMPE stor æske antonberg marcipan æg og en stor buket blomster, lilier, min yndligns :lun::lun::lun:

Han er altså en dejlig mand.... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...