sd2005

Solcreme til ansigtet

Recommended Posts

sd2005

Dav :P

Hvad bruger i af solcreme under make-up her om sommeren?

Jeg bruger daglig mineral foundation med spf 15, men vil gerne beskytte min hud ekstra her i de solrige måneder. (Er de nok kun at bruge mineral foundationen?)

Jeg hader det hvide lag og shine solcremer giver, da min hud i ansigtet har tildens til at skinne henad dagen, på trods af jeg har tør hud, og til tider skaller ved næsen.

Har I erfaringer med Korres SPF 50 Yoghurt Sunscreen Face Cream?

http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=138219/Sunscreen_Face_Cream_Yoghurt_SPF50/Korres/Sunscreen

Skønhedsredaktørens tip: Perfekt solbeskyttelse - Costume.dk

Jeg bruger Dermalogicas waterblock solar spray spf30 på kroppen, bla. fordi den er så dejlig men at påføre :DDermalogica Australia

Kom med jeres erfaringer og råd...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Petrine-
Skrevet (redigeret)

Jeg bruger La Roche Posays Anthelios XL SPF 50, puha, langt navn. Har både den store til kroppen og melt-in cremen til ansigtet. Sidstnævnte bruger jeg når jeg ikke bruger foundation, da den er praktisk taget usynlig på huden. Førstnævnte KAN give et meget let skær af solcreme, men det er meget, meget lidt. Den bruger jeg under foundation.

Dem kan jeg i hvert fald anbefale. Købte dem efter anmeldelserne på mua og her: Test af solcreme: La Roche-Posay Anthelios XL Anmeldelser Pudderdåserne.dk

Når jeg løber tør skal jeg prøve Extreme Fluid i samme serie, også med spf 50, det er vel også en slags anbefaling, altså at jeg holder mig til den serie. Den er virkelig god :)

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Oxan

Sidste år brugte jeg en mineral foundation ting fra bareminerals med solfaktor 30 - den var jeg glad for, men den er også lidt pebret i pris (mener den hed noget med sunscreen)

Ellers har de også en med solfaktor 25 - Bare Escentuals bareMinerals SPF25 Mineral Veil Make Up

Den har jeg dog ikke prøvet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Elgstegen

Jeg bruger denne, og den er fantastisk! Fedter ikke, og den er tonet en smule, så den gør ikke huden hvid. Et af de bedste skønhedskøb, jeg har gjort.

post-39280-13940041079196_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Headoverheals
Det er måske ikke helt det samme, da det ikke er under make-up. Jeg bruger en farvet ansigtssolcreme fra MD-formulations. Den giver en pæn jævn hudfarve :) Den er ikke specielt fedtet eller noget.

md_formulations_Total_Protector_Colour_SPF_30_Medium_Tint_75ml.jpg

md formulations Total Protector Colour SPF30 Medium Tint 75ml - feelunique.com

Bruger du så ansigtscreme under denne creme? Eller gør den det ligesom ud for ansigtscremen?

Jeg tænker at sådan en er smart til varme sommerdage, hvor man ikke gider have for meget makeup på, men alligevel gerne vil have en jævn hudtone (når ma ikke er blandt dem, som har det fra naturens hånd ;) )

Hvordan er det med køb over feelunique... Sender de fra USA? Og hvordan og hvorledes med told? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MetteB

Jeg har været igang med den helt store jagt på solcreme det sidste stykke tid, og har været gennem nogle stykker.

Clinique har lavet en lækker solcreme i spf 30 og 40. Den er uden alkohol, parfume og olie. Jeg bruger den ovenpå min dagcreme de fleste dage, men hvis jeg ved det bliver meget varmt bruger jeg den alene. Desværre er det kun kemisk filter.

LRP har en super lækker tynd lotion med både kemisk og fysisk filter. Navnet er "Anthelios XL SPF 50+ Extreme Fluid". Super lækker konsistens som er fin ovenpå dagcreme, men desværre er der alkohol i.

Cliniderm laver også nogle suveræne solcremer, hvis man kan nøjes med kemisk filter CLINIDERM Active Defence Face Sun Cream Spf 30 - Ansigt - ACO Hud Nordic

Der findes også en matterende, som jeg dog ikke har prøvet endnu.

Min personlige favorit endte med en pudder i stedet for en creme. Den er fra JI og hedder "powder me" med spf 30. Fås både i neutral og tanned, ligger sig rigtig pænt på huden, og så er den fri for alt mulig "stads"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EtStykkeMedOst

Jeg bruger bare min "normale" solcreme som jeg også bruger til kroppen :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MetteB

Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, men selvom jeg ikke bruger 1,25 gram så beskytter pudderet så rigeligt.

Har testet det her i den stærke sol, og min sarte hud skal nok fortælle, hvis den får sol.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind