gone

Jell-o/gele agtig kage ting

Recommended Posts

gone

Jeg står og skal lave sådan en gele agtig kage/jell-o ting men twisten er at den ikke skal bruges til at spise men til en gave hvor jeg smider en masse 1 kroner i. Havde satset på ca 50 styks 1 kroner

Men kan det lade sig gøre?? har aldrig prøvet at lave sådan noget før

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Galathea
Jeg står og skal lave sådan en gele agtig kage/jell-o ting men twisten er at den ikke skal bruges til at spise men til en gave hvor jeg smider en masse 1 kroner i. Havde satset på ca 50 styks 1 kroner

Men kan det lade sig gøre?? har aldrig prøvet at lave sådan noget før

Ja, det tror jeg da godt, at du kan lave.

Det vil nok virke bedst, hvis du starter med at støbe en bund af Jell-O eller lignende. Når den er stivnet, kan du lægge mønterne på og så fylde op med mere flydende gelé, som så skal stivne. Hvis ikke du støber en bund først, vil mønterne blot synke til bunds.

Hvilket format har du forestillet dig at bruge? En lav, flad blok (a la brandepandekage eller springform) vil nok kunne holde formen, hvis du tager den ud af den form, som du støber den i. Hvis du vil tage den ud, er det nok bedst at fore formen med film eller en opsprættet frysepose.

Du kan også støbe i et stort gennemsigtigt fadølsplastikglas. Sådan en høj, forholdsvis slank, gelé vil nok være for skrøbelig til at fjerne formen fra, men man kan jo se igennem plastikglasset, hvad der er i.

Hvis du vælger denne form, skal du nok bygge den op med mange lag gelé, som stivner og får lagt mønter på, før der kommer et nyt lag gelé ovenpå. Byg den op lag for lag.

Jeg kan ikke udstå Jell-O, og jeg har ikke lavet det, siden jeg var aupair i England for længe siden. Jeg har dog lige fået Jell-O shots serveret for et par uger siden, så man må kunne købe Jell-O pulver i Danmark. Det er meget nemt at arbejde med, men i princippet kan du også bruge husblads eller agar, som du kan stivne en hvilken som helst væske med. Der er dog nogle, som synes, at agar og husblads er sværere at arbejde med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gone

Tak for det. Har ikke rigtigt tænkt på formen men vil da prøve mig lidt frem :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Marc1

årh ja, det er en go idé med det der glas!

Jeg så nogen ølglas (plastic) for et stykke tid siden i Netto, der havde lysdioder i bunden. Så kan du jo bare lave en gennemsigtig gele og så tænde for diskolyset :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind