lady-slap

jer der har fået brystforstørrende operation - kig her :D

Recommended Posts

lady-slap
Der er jo fordele og ulemper ved det det hele.

Jeg kender nogle stykker der har været i Polen og få foretaget deres BFO, med meget blandede fortællinger om det efterfølgende.

En kom hjem med KÆMPE store bryster, tror de havde lagt 900ml i hvert :8: Godt nok havde hun sagt, at de godt måtte være i den store ende, men 900ml er jo sindssygt, og har givet hende SÅ mange problemer efterfølgende.

En anden var utrolig glad for sine bryster i starten, men så skete der noget (som jeg har glemt) og de tog ikke klager særlig godt og der var nogle sprogproblemer.

Men jeg tror måske, at det handler om hvor stærk du er i dit engelske. Jeg hørte, at nogle af sygeplejerskene ikke altid var så gode til engelsk. Alt sammen er dog kun noget jeg har fået fortalt.

Det er jo lidt det samme som, at tage til Sverige, hvis man virkelig er helt blank når det kommer til svensk :stoned:

Du kan dog også godt få en dags indlæggelse på nogle danske klinikker. Jeg havde en dags indlæggelse i Sverige. Det kunne jeg dog godt have været foruden. Og har ikke haft det, ved nogle af mine efterfølgende operationer.

Man kan finde positive og dårlige oplevelser ved alt. Om det er DK, Polen eller Sverige .. :)

kiggede lige hjemmesiden for den klinik i sverige - ka se de også ahr en afd. i kbh nu :)

ka også se man ka komme til gratis konsultation der...mon det også gælder hvis det ik er sådan lige nu og her man ska ha lavet ingrebet? - ved du noget om det?

synes det ku være rigtig spændende at høre hvad en kirurg tænker omk det hele - altså ifh til hvordan det sku være på mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wife2be

Min veninde fik ordnet bryster fra en lille A til en E skål, fik en lille dreng mere og nu hænger implantaterne sammen med hendes bryster. Man kan tydeligt mærke og se de hænger hver for sig. Hun fik dem også lavet i polen, og var rigtigt glad for det, men nu skal hun derned igen da det ser helt igennem forfærdeligt ud.

Så mit råd er at vente til du har fået børn, ellers så undersøg hvad der skal til for at de ikke kommer til at hænge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LilleGuleGummiAnd
kiggede lige hjemmesiden for den klinik i sverige - ka se de også ahr en afd. i kbh nu :)

ka også se man ka komme til gratis konsultation der...mon det også gælder hvis det ik er sådan lige nu og her man ska ha lavet ingrebet? - ved du noget om det?

synes det ku være rigtig spændende at høre hvad en kirurg tænker omk det hele - altså ifh til hvordan det sku være på mig.

Hvis der står konsultationen er gratis, er den gratis. Uanset om du skal opereres imorgen, eller om 3år :)

Min første konsultation var også gratis hos dem (I Kbh ;) ), trods det, at vi først satte en tid til operation 3-4mdr senere. Jeg skulle lige tabe mig en god slat inden :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xnaiv

Jeg har fået saltvand. Generelt siger man at silicone er blødere, og mine er også blevet dejlig bløde. Både min kæreste, søster og veninder siger de ikke kan mærke det er implantater, hvilket jeg synes er rigtig rart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prosperity1974
Husk lige, at får du brysterne lavet i udlandet, dækker den alm. sygesikring ikke, hvis der sker noget og du akut skal re-opereres. Du kan heller ikke søge erstatning m.m.

Læs lidt om det her: Operation i udlandet er at spille hasard - Thailand - Udvandrerne.dk

Jeg tør personligt ikke få det foretaget uden for Danmark.

Ja, det samme her. Jeg turde heller ikke få det lavet uden for Danmark - uanset om det er en forstørrende brystoperation eller brystreduktion eller andet plastikkirurgi.

Jeg vil dog ikke have mine bryster lavet større, men de skal laves mindre ( når jeg har født, ammet og har tabt mig ned til min normale vægt )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LilleGuleGummiAnd
Husk lige, at får du brysterne lavet i udlandet, dækker den alm. sygesikring ikke, hvis der sker noget og du akut skal re-opereres. Du kan heller ikke søge erstatning m.m.

Læs lidt om det her: Operation i udlandet er at spille hasard - Thailand - Udvandrerne.dk

Jeg tør personligt ikke få det foretaget uden for Danmark.

Men klinikken i Sverige er også et dansk foretagende, så der er ingen risiko forbundet med det. Eller, sådan var det for 4-5år siden. Ved ikke om det har ændret sig siden.

Det kommer nok også an på hvad der sker, som gør at man skal akut opereres. Jeg blev uden problemer hevet ind til akut operation på klinikken i Malmø, så jeg behøvede ikke skulle ud i det offentlige.

Uanset hvad, skal man altid tage sine forholdsregler når det kommer til operationer. Det er ikke bare lige sådan, og en BFO er altså ingen lille operation.

Der er en aller helveds masse komplikationer og risici forbundet med det. Så man skal fanme tænke sig godt om.

Godt nok kan jeg fortælle en skrækhistorie uden lige, og jeg har haft familie og venner, der har stået som store spørgsmålstegn hele vejen, og ikke forstået hvorfor jeg fortsatte - men i dag ville jeg have gjort det hele om, også selvom jeg dengang havde vidst, at det kostede mig en masse problemer og re-operationer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Angående sygemelding, så har din arbejdsgiver ikke krav på at vide, hvorfor du skal sygemeldes, så du behøver ikke tage ferie for det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
putinski
wow en prisforskel der er der og så i dk.

Jep :P

hvordan var den lange rejse med alle smerterne? hvordan kom du derned/hjem?

Jeg var med bus, også noget der minder om teletaxa fra Berlin. Det var en meget lang tur derned... jeg rejste alene og var meget spændt! På Hjemturen sov jeg næsten hele vejen, jeg havde jo fået noget smertestillende med.

kan man have en pårørende med som ka være "medindlagt" eller hva man kalder det?

Man kan sagtens have en pårørende med, mener faktisk ikke det kostede ret meget mere end 500,- ekstra, de bor dog på hotel, så de kan ikke være der om natten, men de kan være der hele dagen.

hvordan med sproget? - formoder det hele forgår på engelsk...er det til og forstå?

Der var et par af sygeplejerskerne dernede der kun kunne 2 ord (pain - morfine?), men der var en engelsk talene tolk som man kunne få fat i hele tiden.

altså det der hidtil har fraholdt mig fra at tage til fx polen er sproget -at jeg er super bange for misforståelser, for rent kirurgisk hører jeg kun godt alle steder.

Som en anden siger, hvis du ikke kan engelsk, så vil det blive svært, men ellers er det intet problem.

+ Maden mens man var indlagt var ikke sygehus mad, de kom med et menukort fra en restaurent, også kunne man bestille derfra, det var super lækkert... I hvert fald hvis man er så madglad som mig :D

Jeg valgte selv hvilke brystimplantater jeg ville have, dog var 350 maks til mine bryster, da det ellers ville se meget kunstigt ud, i følge kirugen. Så problemet med at komme hjem med for store bryster, kan jeg ikke genkende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Humle

-Hvor har i fået det lavet? - vil i anbefale stedet?

Hos PKC i Malmø, det som nu hedder Akademiklinikken. Kan varmt anbefale det :gogo:

-hvor store var jeres bryster inden? og hvor mange ml har i fået i?

Brugte en a skål inden og fik 430ml i hvert. Bruger F nu og ville gerne have dem ca. 2 skålstørrelser mindre, men det er mest fordi det er besværligt at finde bh'er :-D

-hvad ville du gerne ha vidst inden indgrebet?

Ikke noget specielt, jeg havde læst information fra klinikken, men også opsøgt information på nettet og jeg følte mig godt rustet. Jeg havde valgt overnatning på stedet og kapselforsikring hvilket begge var rigtig gode ting.

-Hvordan ifh til smerterne efter indgrebet, hvor længe har man behov for smertestillende og hvor meget ka man egentlig? og hvor længe går der inden man ka bruge sin krop normalt igen?

(jeg har et lille barn der stadig ska løftes, overvejer meget om jeg ska vente indtil han ka gå selv)

Det er så super individuelt, men regn med at du ingenting kan den første uge, så er du nok godt dækket. Mht din søn, så mener jeg ikke du må løfte i min. seks uger, men det kan en kirurg/sygeplejerske meget bedre vejlede dig i. Jeg fik stærke smertestillende i 3-4 dage og klarede mig derefter med panodiler indtil dag 10, tror jeg.

-jeg drømmer om et barn mere om en 3 års tid....bør jeg vente med at få lavet min BFO til derefter?

Igen meget individuelt - se mit svar til næste spørgsmål

-jer der har været gravide efter en BFO - hvordan er jeres bryster blevet efterfølgende? - og har i kunnnet amme?

Jeg har fik en søn 4 år efter min BFO og mine bryster ser ud præcis som de gjorde før. Jeg fik dog kapseldannelse på det ene bryst efter fødslen og fik det reopereret (havde tegnet en 5-årig kapselforsikring og blev opereret den samme dag som den oprindelige operation, 5 år senere). Kirurgen var meget i tvivl om hvorvidt det skyldtes graviditeten og forsøget på amning, men kan ville i hvert fald ikke udelukke at det hang sammen. Jeg kunne ikke amme, men inden operationen havde jeg tuberøse bryster og det giver i forvejen amning meget svære betingelser (pga. færre mælke"veje"). Jeg havde en smule mælk, men ikke nok.

-hvor længe var i sygemeldt efter indgrebet? og hvad gør man ifh til sygemelding? - altså planlægger man så man får det gjort i en ferie el. er arbejdsgiveren ok med "planlagte" sygedage?

Jeg var sygemeldt 14 dage og løftede ikke de efterfølgende 2 måneder. Jeg arbejdede i butik og lod bare være med at tage vagter.

-er der nogen årstid det er bedre end andre at få lavet BFO på? - ka jo se de ska være noget "pakket ind" i starten, så tænker om det fx ik er frygtelig varmt om sommeren

Tror egentlig det er meget rart ikke at skulle have en masse tøj af og på i starten (dvs undgå de koldere måneder), men ellers er det hip som hap.

-håber nogen vil være behjælpelig med svar .....synes det er en svær beslutning - altså ik om de ska laves, men mere hvor, hvornår osv

Jeg er meget glad for mine bryster her 6½ år efter de blev lavet, selvom jeg meget gerne havde været reoperationen foruden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LilleGuleGummiAnd
+ Maden mens man var indlagt var ikke sygehus mad, de kom med et menukort fra en restaurent, også kunne man bestille derfra, det var super lækkert... I hvert fald hvis man er så madglad som mig :D

Jeg valgte selv hvilke brystimplantater jeg ville have, dog var 350 maks til mine bryster, da det ellers ville se meget kunstigt ud, i følge kirugen. Så problemet med at komme hjem med for store bryster, kan jeg ikke genkende

Ej, det er os kun den éne historie jeg har hørt omkring det. Det er bare så voldsomt et tilfælde, at man husker det længe efter :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind