NoNeedToExplain

Hvad er det jeg har???

Recommended Posts

NoNeedToExplain

Hej Alle,

Puha, håber nogen herinde kan hjælpe lidt...

Jeg har fået nogle knopper på det meste af kroppen. De starter som små hvide knopper der hæver lidt op og ligner lidt, som når man har stukket sig på en brændnælde.

Så bliver de små og røde (ligner lidt bitte små bumser uden puds i midten) og klør som bare fanden!! De startede på indersiden af mine knæ, men har siden bredt sig til lår, oversiden af fødderne, lidt på maven og lidt på oversiden af hænderne og på håndleddet. De bliver mest provokeret når jeg ligger under en dyne eller hvis jeg tager et meget varmt bad.

Jeg har været ved lægen, som først troede det var en form for eksem og bad mig bruge fedtcremen Elocon. Den hjalp meget lidt i starten da det kun sad ved knæene, men da det har bredt sig har det været svært at bruge så fed en creme. Søgte læge igen, som lignede et spørgsmålstegn og jeg fik så en henvisning til en hudlæge. Indtil jeg skal derop, som først er til maj, mente min læge jeg kunne tage antihestimin og smøre med elocon...hmm... det virker bare ikke!!

Har prøvet alle slags cremer og er nu gået over til Neutral vaskepulver/shampoo/håndsæbe og håber det virker....

Men er der nogen der ved noget som helst om hvad det kan være???

Jeg skal på ferie om 3 uger og synes bare det er så flovt at mine ben ser ud som de gør, samtidig med det er et helved om natten, fordi udslættes forværres af varmen.... :(

Hjæææælp.... :( :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NoNeedToExplain

Jeg har taget dem der var i pakken - 10 styks. Og nej, har kun prøvet dem der "de gule".. findes der andet i håndkøb som er stærkere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NoNeedToExplain

Jeg har undersøgt om det er fnat, men det er knopperne for små til... de kan også helt forsvinde når jeg ikke har kløet længe ... har heller ikke de der synlige mide-spor som de trækker i huden... men har selv overvejet det :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NoNeedToExplain

Hmm okay... altså min læge sagde intet om, at det kunne være det.... problemet med fnat er at jeg heller ikke er blevet smittet som de påstår man bliver det plus de billeder jeg har set på nettet slet ikke ligner det jeg har... så jeg tror det altså umiddelbart ikke :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SpecielMe

Lyder akkurat som det jeg også lider af. Har haft det i perioder, uden noget bestemt mønster, de sidste 10 år. Har været ved flere forskellige læger og hudlæger. Indtil nu har der været forslag om, at det kunne være alt fra soleksem/allergisk reaktion til fnat, er blevet behandlet derefter, men intet har hjulpet. Og ja, det klør som en i pokker.

Så følger spændt med her i tråden, om der kommer nogle gode forslag om, hvad det kan være!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hvis du får det af varme, så prøv i en periode at undgå for meget varme, uden at du dør af kulde.

Tag kølige bade og sov med åbent vindue og skift dynen ud med en tyndere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LiZa86

Det lyder som varmeknopper? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NoNeedToExplain
Min veninde tror hun fik det af at prøve tøj en butik, men om det kan lade sig gøre ved jeg ikke... Det var det eneste hun kunne sporer det tilbage til.. Hendes egen læge mente ikke at det lignede, men hudlægen havde kigget i sådan en forstørrelsesting og var ikke i tvivl.. Hudlægen kan se det lynhurtigt.. Men håber for dig at det ikke er det:ae:

Hvis man kan få det af at prøve tøj, så er det absolut også den eneste måde jeg kan have fået det på. Jeg har dog prøvet at google billeder af fnat mærkerne, men synes ikke de ligner mine - men det kan selvfølgelig ikke afvises.

Håver bestemt heller ikke det er fnat, jeg har overvejet at gå på apoteket hvor man vist kan få fnat medicin i håndkøb og så bare prøve det... så har man da gjort lidt i den retning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NoNeedToExplain
Det lyder som varmeknopper? :gruble:

Hvad er varmeknopper helt præcist??

Dem har jeg også googlet uden at blive klogere... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NoNeedToExplain
Hvis du får det af varme, så prøv i en periode at undgå for meget varme, uden at du dør af kulde.

Tag kølige bade og sov med åbent vindue og skift dynen ud med en tyndere...

Jeg er også stoppet med for varme bade og sover i jogginebukser, så jeg ikke behøver have benene under dynen hele natten... :) Ville dog allerhelst bare have en forklaring på problemet :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind