Bensen_1603

32" fladskærm

Recommended Posts

Bensen_1603

Hjælp. Ja. Jeg ved intet om elektronik og skal nu til at anskaffe mig et fjernsyn.

-Det skal være en fladskærm

-32"

-budget: 2500-4000kr

-Der skal være mindst en HDMI-port

-Og så skal det være pænt :genert: (ja, det var vist en rigtig tøsekommentar, meeeeen.... det betyder altså bare noget, at det ikke er en kæmpe grim klods :D

Jeg ved intet om LCD, LED eller hvad pokker det er og aner intet om billedeopløsning eller noget som helst andet, så please hjælp. Hvad skal jeg have?? :gruble: Det skal bare bruges til at se tv på. -Orv, og hvis der er indbygget dvd er det heeeeelt fint :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
NewBeginnings

Synes Samsung's fladskærme er rigtig flotte til prisen (lader min kæreste om alt det tekniske :lol:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bensen_1603

^ja, dem har jeg også luret lidt på ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bensen_1603

Anyone? :gruble:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fundead

Det bedste råd er at tage ned i butikken og kigge på de forskellige modeller. Selv om to skærme måske på papiret har de samme specifikationer, så kan der være temmelig stor forskel i billedet, så det er stort set umuligt at afgøre kvaliteten uden at have set dem "live".

Nogle ting du skal være opmærksom på:

- LED teknologien er nyere end LCD og en smule mere strømbesparende.

- Køb et tv med DVB-C tuner, hvis det skal kobles på en kabeludbyder, og DVB-T, hvis det blot skal kobles på en stueantenne. Stort set alle nye modeller har begge dele.

- Du kan godt nøjes med en Standard HD skærm, når vi taler om 32". Du vil ikke kunne se forskel på Standard HD vs. Full HD, med mindre du har planer om at sidde MEGET tæt på skærmen.

Samsung laver nogle glimrende skærme i den prisklasse du efterspørger, så de kunne som allerede nævnt være et godt bud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
elvispop

Jeg skal selv ud i nærmeste fremtid, og anskaffe mig en 32" fladskærm...

Jeg går helt sikkert efter et phillips LED-tv, fordi jeg har oplevet et, og var dybt begejstret over billedkvaliteten..

(Har i et par år slev haft lcd-tv.)

Og SÅ meget dyrere er LED heller ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tobywan
Skrevet (redigeret)
^ Tak for jeres svar. Jeg er også kommet frem til, at LED virker smartere end LCD. - Strømbesparende, tyndere og pænere :D

Jeg har fundet et, som jeg bare lige kiggede på i fona i dag. Det virker nu meget pænt og godt, ik??

- SAMSUNG UE32C4005 HD READY EDGE LED DVB-T/C MPEG 4 - FONA Netbutik

LED er LCD, det er bare bagrundsbelysningen der er anderledes. Jeg ved ikke om det tv du har fundet er "godt", men det er da billigt :) Der er faktisk ikke noget som hedder et "LED tv", det er et rent markedsføringsbegreb - rigtig smart, men teknisk hænger det ikke sammen. Det er muligvis pænere at se på når det er slukket, men det er ikke som udgangspunkt en bedre skærm.

Jeg synes selv betragtningsvinklen er rigtig dårlig på mange af de billige edge-led modeller (de tynde tv). Vi har et i soveværelset meget lignende det du har fundet der, men der ser vi sidder vi altid i samme vinkel, så det går lige an. Men til alle andre steder ville jeg uden tvivl kigge efter noget bedre.

Umiddelbart vil jeg mene, at din budget er så lavt, at du bør kigge efter en "alm. LCD" model, da du får en del mere skærm for pengene her. Et LED belyst LCD koster en del på pris/kvalitet på dit begrænsede budget, så ved skrotte den ide, får du altså en del mere skærm for pengene. Det er min anbefaling medmindre du er villig til at gå op i en 42" skærm, for så er det logiske valg en plasma fra Panasonic, som er best buy pris/kvali på alle områder.

Læs eventuelt mere om LED/LCD på FlatpanelsDK - Din guide til fladskærme. Her kan du også finde en masse købsanbefalinger og sammenligne de forskellige modeller.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sikkerhed
^ Tak for jeres svar. Jeg er også kommet frem til, at LED virker smartere end LCD. - Strømbesparende, tyndere og pænere :D

Jeg har fundet et, som jeg bare lige kiggede på i fona i dag. Det virker nu meget pænt og godt, ik??

- SAMSUNG UE32C4005 HD READY EDGE LED DVB-T/C MPEG 4 - FONA Netbutik

Bensen... Du får mere for pengene her :

LG 32LE4500

ca. 2750 dertil porto :

LG 32LD450 LCD, Full-HD - CineMagic A/S

Kanongodt fjernsyn

mvh

MJ

Hjem - www.findsvar.dk - Find svar på næsten alt - din portal til nethandel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind