BatmanDeLuxe

Afspille musik samling. Trådløs touch screen betjening af anlæg.

Recommended Posts

BatmanDeLuxe

Hej

Har en større samling cd'er. Ønsker at kunne spille dem via mit anlæg. Det kunne fx være fra en mini pc der står i skabet, hvor alle cd'er er lagt ind på. Samlingen er i omegn af 15.000 numre.

Jeg ønsker et betjeningspanel fx en 7" trådløs touch screen så man kan vælge hvor man er. Man kunne sikkert lave det vha Itunes og så en IPAD, men er der ikke andre muligheder. PC + IPAD er dyrt synes jeg.

Nogen som har en fed ide?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Der er sådan noget som den her LOGITECH Squeezebox Touch | Hi-Fi Klubben

Det ser dog ud til, at afspilleren skal stå ved anlægget, der er dog en fjernbetjening.

Sonos er nok noget af det bedste indenfor musikstreaming, men man får også lov til at betale for det.

Sonos trådløst musiksystem med høj brugervenlighed | Hi-Fi Klubben

Du kan dog spare Controlleren hvis du har en iPhone eller iPod Touch.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Jeg skal lige høre, ligger din musiksamling allerede på en harddisk?

Gør den ikke det, så skal den naturligvis derind først, før de systemer virker.

Det kan både være på en netværksharddisk og en pc.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
doteot

Har tilsluttet computer til stereo via en airport og bruger min iPhone som remote.

Overførsel fra computer til airport er trådløs - og airporten er frobundet via kabel til stereo. Virker upåklageligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BatmanDeLuxe

Fine svar indtil videre..

Min musik ligger i dag på de originale cd'er jeg ejer.

Vi har ikke noget netværk i dag, det eneste vi har er en bærbar pc, med et UBS 3G modem. I.e. denne pc skal ikke bruges til musik samlingen.

Vi starter altså helt fra bunden med et lille anlæg, analog indgang og en bunke cd'er..

At bruge sin iPhone som i sidste forslag er genial, men... Idet vi ikke har en iPhone begge to så er det et no go.

LOGITECH Squeezebox Touch | Hi-Fi Klubben ser smart ud.

Der står at: Squeezebox? Touch

USB-port giver mulighed for at åbne musikfiler og fotos på et USB-drev eller en USB-nøgle. Kan man mon sætte et ekstern harddisk til her?

Displayet er smart, fjernbetjeningen er usmart/gammeldags, (gid displayet kunne tages med rundt i boligen).

Som PC kunne denne måske bruges? Computer og IT - Computere - ASROCK ION 3D 152D/Black - wupti.com -dog + sw.

Hvis man fx ikke kan tilslutte en harddisk til Squeezebox.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
xrasmussen

Jeg må indrømme, at jeg ved ikke så meget om den slags computer. Jeg kan dog se at den sælges uden mus og tastatur.

Jeg tror jeg ville foretrække en bærbar pc og en netværksharddisk til at lægge musikken ind på. Det kræver godt nok også en router til at varetage forbindelsen mellem dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind