Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

mariannaa

Vis din slankemad uden brød/pasta/ris/kartofler/sukker - og inspirer os andre

Recommended Posts

MalikaMom
^ og i rema1000 er de på tilbud til en 10'er denne uge :)

Tak for tippet, det er billigere og tættere på end føtex :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Splat

:ivrig:Sikke en omgang lækker mad

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
alphilia
Kan jeg få dig til at skrive opskriften på vegetarpostej herinde? Kan ikk finde den på klidmoster nemlig :)

Hvis jeg kan finde den igen skal jeg gerne gøre det ved lejlighed

Edit: søg og man skal finde ;)

Vegetarpostej:

50 g grovhakkede valnødder (jeg brugte hasselnødder)

300 g finthakkede løg

500 g blandede finthakkede svampe (her alm champignon og marksvampe)

3 dl kogt quinoa

1 tsk timian

2 spsk olivenolie

½ dl balsamico

3 æg

1 dl græsk yoghurt (jeg brugte en af de magre og det gav en snert af bitterhed synes jeg)

ca ½ dl rasp

salt/peber

Rist nødderne på en varm pande. Tag dem af og kom dem i en skål. Sauter løg og svampe med timian i olivenolien. Kom det derefter sammen med valnødder og quinoa. Kog panden af med balsamico. Rør det hele sammen til en 'fars' og smag til med salt og peber. Lad det hele køle lidt af.

Pisk æggene sammen med yoghurt og rør det i 'farsen'. Juster konsistensen med rasp. Steg en lille frikadelle af 'farsen' og smag om der skal krydres yderligere. Kom 'farsen' i en smurt form. Bank formen i bordet og glat derefter overfladen ud. Bag i ovnen ved 180°C i ca 45 minutter. Den skal føles fast når man trykker på den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mariannaa
Mariannaa gider du ikke smide opskriften eller fremgangsmåde til hvordan du laver din pizza? og til burgerne smelter du osten i ovnen eller hvordan?

Lige til det med grød så er der kalorielet tror den er sukkerfri, på tilbud i føtex i den her uge.. Min datter spiser det alm. grød så jeg lagde mærke til begge dele var på tilbud mener det er skælskør grød.

Til både pizza og burger smelter jeg osten, den må ikke blive brun - Så skal den afkøles til den er stiv.

Fyldet på pizzaen laver jeg ved at smuldre oksekødet i et grydefast fad og lægge rødløg og oliven over - så steger jeg det ca. 10 min. i en forvarmet ovn, sådan ca. 10 -15 min (hold øje, så det ikke bliver tørt)

Tomatsovsen laver jeg selv, så ved jeg hvad der er i, og jeg undgår alle E-numrene, og så er det meget, meget billiger.

Jeg blander 1/2 ltr. moste tomater (se billede), salt, oregano og presset hvidløg. Hvis du ikke bruger alt sovsen, kan resten fryses.

post-40866-13940035370982_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mariannaa
:ivrig:Sikke en omgang lækker mad

Tak :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mariannaa

Billede 1. Farseret porrer (uden hvedemel) og råkost af gulerod og æbel.

Billede 2. Hjemmelavet sukkerfri hindbær-youghurt af:

300 gram hindbær 150

100 gram alm. youghurt ( Fedetfri kah bruges i stedet for at spare kcal) 67

Sød

400 gram/217 kcal. = 54 kcal. Pr. 100 gram.

post-40866-13940035371306_thumb.jpg

post-40866-13940035371603_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
FallenAngel

Uhm, den der yoghurt ser meget lækker ud, men jeg er ikke så vild med hindbær, så jeg vil prøve at lave den med jordbær i stedet for.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mariannaa
Uhm, den der yoghurt ser meget lækker ud, men jeg er ikke så vild med hindbær, så jeg vil prøve at lave den med jordbær i stedet for.

Det kan man da helt sikkert også og blåbær eller hvad man nu har - Glemte lige, bærene skal tøes op først.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mainz1984

Jeg prøver selv (så vidt muligt), at skære kulhydrater ud af min kost, så super inspirationstråd! :gogo:

Ærtesuppe:

Ærter, løg, bacon, hvidløg, boullion, cremefine 7%, salt og peber.

957638d1289850289-vis-din-slankemad-billedtrad-aertesuppe.jpg

Wokret:

Forskellige grøntsager og oksekød skåret i skiver. Hvidløg, chilli, ingefær, soya og lign. tilsættes for smag. Tilsæt evt. light kokosmælk for at få det mere "cremet" og bouillon.

954180d1289136303-vis-din-slankemad-billedtrad-wok.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ginajaqueline

Ærtesuppe:

Ærter, løg, bacon, hvidløg, boullion, cremefine 7%, salt og peber.

957638d1289850289-vis-din-slankemad-billedtrad-aertesuppe.jpg

Jeg laver præcis den samme suppe, efter egen opskift(?) men bruger stegt skinke i strimler i stedet for. det fungerer også rigtig godt! :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

• Opret ny...