Arkiveret

Emnet er arkiveret og er nu lukket for yderligere svar.

mariannaa

Vis din slankemad uden brød/pasta/ris/kartofler/sukker - og inspirer os andre

Recommended Posts

MissAnja1

uhm det ser lækkert ud, hvordan laver du de kyllingespyd?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mariannaa
Mums hvor ser det bare lækkert ud :savl: den der jordbærgrød, er det noget man kan købe og i så fald hvor?:)

Har godt nok postet den her suppe før i den anden tråd (den kan sagtens lave uden at koge kartofler med) men passer jo også ind her, så here it comes.

2 personer: 400 g. Gulerødder, et løg, 1 dl. Mælk, ingefær, hvidløg, limesaft

77226e3d.jpg

Ja, grøden er af mærket Rynkeby og jeg har set det i Super best, Føtex og Bilka.

Det får i en jordbær,jordbær/kirsebær og æblevariant.

Den står sammen med de almindelige varianter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mariannaa
uhm det ser lækkert ud, hvordan laver du de kyllingespyd?

De er købt i Føtex, he he.

Tit kan man få 3 pakker af 180 gram til 50 kr - Du finder dem i frostboksen.

De er rigtig gode, og der følger et brev rød karry (stærkt) marinade med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Feminin25

hold op hvor ser maden bare lækkert ud :savl:

Må hellere lige følge lidt med her, og få lidt inspiration... :fløjt:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
alphilia

Lidt forskelligt fra computeren:

Spicy gulerodssuppe med koriander, vegetarpostej (der er godt nok quinoa i) med råkost og grønne bønner, stegt kylling, grønne bønner, stegte portobellosvampe og rødebedetzatziki og laks med stegt rosenkål +peberfrugt samt råkost.

post-123-13940035238742_thumb.jpg

post-123-13940035238981_thumb.jpg

post-123-13940035239196_thumb.jpg

post-123-13940035239402_thumb.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mariannaa
Lidt forskelligt fra computeren:

Spicy gulerodssuppe med koriander, vegetarpostej (der er godt nok quinoa i) med råkost og grønne bønner, stegt kylling, grønne bønner, stegte portobellosvampe og rødebedetzatziki og laks med stegt rosenkål +peberfrugt samt råkost.

Uhm :ivrig: må jeg få opskriften på gulerodssuppen og vegetarpostejen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
mariannaa
vegetarpostej (der er godt nok quinoa i)

Quinoa er jo et frø, og selv om de indeholder en del kulhydrat, så er det jo af den gode slags - så de høre da bestemt til her i tråden :)

Jeg er også selv i gang med at forsøge mig med at lave "fuglefrøende" :-D i forskellige varianter, da jeg synes at de a natural er kedelige.

En af de ting jeg har prøvet er at koge dem i blendet tomater, vand, oksebullion, salt og hot chillisovs - Det gør det straks mere interessant.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
alphilia

Vegetarpostejen har jeg fundet hos klidmoster.dk

Gulerodssuppen har jeg selv komponeret, der er vel til 2 pers ca:

SPICY GULERODSSUPPE

Lidt olivenolie

1 porre

4 mediumstørrelse gulerødder i grove stykker

2 fed hvidløg

1 lille rød chili

3-4 spsk røde linser

grøntsagsbouillon

vand

salt og peber

saft af ca 1 citron

1 stykke ingefær på størrelse med en finger, revet

1 spsk Ajvar (peberfrugtrelish, kan købes hos etniske grønthandlere) - kan udelades

Svits porre og gulerødder i olien. Tilsæt hvidløg og chili. Kom vand ved til grøntsagerne er dækkede, plus 2-3 cm. Tilsæt bouillon og røde linser. Lad hele molevitten koge til gulerødderne er møre. Blend suppen og fortynd evt med vand til den ønskede konsistens.

Smag til med salt og peber, citronsaft (jeg synes der skal en del til at opveje gulerøddernes sødme), ingefær og ajvar.

Drys med noget grønt ved servering, jeg synes frisk koriander klædte suppen godt, men mynte ville heller ikke være skidt tror jeg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MalikaMom

Mariannaa gider du ikke smide opskriften eller fremgangsmåde til hvordan du laver din pizza? og til burgerne smelter du osten i ovnen eller hvordan?

Lige til det med grød så er der kalorilet tror den er sukkerfri, på tilbud i føtex i den her uge.. Min datter spiser det alm. grød så jeg lagde mærke til begge dele var på tilbud mener det er skælskør grød.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Like_butterflies
Vegetarpostejen har jeg fundet hos klidmoster.dk

Gulerodssuppen har jeg selv komponeret, der er vel til 2 pers ca:

SPICY GULERODSSUPPE

Lidt olivenolie

1 porre

4 mediumstørrelse gulerødder i grove stykker

2 fed hvidløg

1 lille rød chili

3-4 spsk røde linser

grøntsagsbouillon

vand

salt og peber

saft af ca 1 citron

1 stykke ingefær på størrelse med en finger, revet

1 spsk Ajvar (peberfrugtrelish, kan købes hos etniske grønthandlere) - kan udelades

Svits porre og gulerødder i olien. Tilsæt hvidløg og chili. Kom vand ved til grøntsagerne er dækkede, plus 2-3 cm. Tilsæt bouillon og røde linser. Lad hele molevitten koge til gulerødderne er møre. Blend suppen og fortynd evt med vand til den ønskede konsistens.

Smag til med salt og peber, citronsaft (jeg synes der skal en del til at opveje gulerøddernes sødme), ingefær og ajvar.

Drys med noget grønt ved servering, jeg synes frisk koriander klædte suppen godt, men mynte ville heller ikke være skidt tror jeg

Kan jeg få dig til at skrive opskriften på vegetarpostej herinde? Kan ikk finde den på klidmoster nemlig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites