Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
CartzoRie

Dsb bøde

Recommended Posts

Ateist1990
Skrevet (redigeret)
Jeg forstår ikke - hvis kontrolløren ikke må spørge om CPR nummer, hvorfor skal man så skrive sit CPR nummer på 'bøde'papiret?

Og MÅ kontrolløren tilbageholde en mod ens vilje, hvis man kører uden gyldig billet?

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flab
Du har mange gode idéer i aften ;)

Næh, jeg har altid haft mange af dem. Det er også derfor jeg ikke passer ind i organisationen. ;)

Flab

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flab
Jeg forstår ikke - hvis kontrolløren ikke må spørge om CPR nummer, hvorfor skal man så skrive sit CPR nummer på 'bøde'papiret?

For at sikre at man ikke bare slynger et navn og en adresse ud?

Flab

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ateist1990
For at sikre at man ikke bare slynger et navn og en adresse ud?

Flab

Det besvarer ikke hvorfor kontrolløren IKKE må spørge om CPR nr?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mavser
Skrevet (redigeret)

Og MÅ kontrolløren tilbageholde en mod ens vilje, hvis man kører uden gyldig billet?

Du skal oplyse fødselsdag, ikke de sidste 4 cifre i CPR nummeret.

Og hvis du ikke har gyldig billet, og ikke vil afgive dine oplysninger, må personalet tilbageholde dig indtil politiet kommer.

Jeg er ikke så meget inde i hvordan det fungerer for S-togskontrollørerne, da jeg selv er lokomotivfører på fjernbanen, men jeg har hørt fra nogle af mine togførere, at S-togs revisorerne har bedre og flere muligheder for at tjekke op på, hvem det er de står over for - noget med at de har elektronisk adgang til et begrænset CPR-register eller noget i den stil, jeg er som sagt ikke inde i det - og jeg er faktisk heller ikke skråsikker på at man ikke skal oplyse fuldt CPR nummer på s-tog, men jeg vil antage at det er ligesom på fjern, hvor man kun skal oplyse fødselsdag og år, og så kan politiet tjekke resten.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mavser

Nå, jeg er lige blevet opdateret på hvordan det forholder sig på fjern, og ikke for stolt til at svømme lidt baglæns. Jeg er blevet bekræftet i at det er anderledes og mere strikst på s-tog (noget med deres digitale apparaturer, politiradioer med direkte kontakt til politiet, og det at de er flere og uddannet inden for forskellige forsvarsteknikker, ikke noget som min togfører her på fjern er så meget inde i, så vi holder os til det vi ved)

På fjern må togpersonalet ikke røre passageren af hensyn til deres egen sikkerhed og det faktum at man ikke vil have en sag på halsen, hvis en passager skulle komme til skade - ergo må personalet som person ikke fysisk tilbageholde en passager - tilgengæld er det helt i orden ikke at frigive dørerne i toget, før politiet er klar til at tage imod.

Hvis passageren skubber til personalet, spytter eller på anden måde forulemper personalet, er situationen dog en anden, der er det op til den enkelte personaler, at vurdere om han/hun kan nedlægge offeret :D

Satme godt jeg ikke er togfører på fjern, jeg har slet ikke tålmodigheden til det, jeg ville få disciplinærsager på halsen konstant, og skabe den ene katastrofale overskrift efter den anden - godt jeg bare sidder ude foran og trækker i pinden ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flab

Så er det jo interessant at se links til de paragraffer, der giver folk i den slags stillinger bemyndigelse til den slags. Jeg kan lige se hvordan EB vil reagere hvis man låser butikstyve inde på et kundetoilet imens man venter på politiet.

Flab

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
aksel.maria
Så er det jo interessant at se links til de paragraffer, der giver folk i den slags stillinger bemyndigelse til den slags. Jeg kan lige se hvordan EB vil reagere hvis man låser butikstyve inde på et kundetoilet imens man venter på politiet.

Flab

Angående hele den historie som EB bragte... For det første som Mavser skriver så kan det slet ikke lade sig gøre at låse nogen inde i fører-rummet på et MR-sæt. For det andet så har jeg læst EB side af historien og kender også den pågældende togførers side af historien... der er altid 2 sider af en historie, men den mindre saftige er som regel ikke så interessant.. Nogle gange ligger der måske mere bag en historie og offeret kan måske være en anden end den det umiddelbart bliver lagt frem at det er!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ateist1990
Angående hele den historie som EB bragte... For det første som Mavser skriver så kan det slet ikke lade sig gøre at låse nogen inde i fører-rummet på et MR-sæt. For det andet så har jeg læst EB side af historien og kender også den pågældende togførers side af historien... der er altid 2 sider af en historie, men den mindre saftige er som regel ikke så interessant.. Nogle gange ligger der måske mere bag en historie og offeret kan måske være en anden end den det umiddelbart bliver lagt frem at det er!
Pigen blev ikke låst inde, rigtigt nok, men kontrolløren ville ikke lade hende komme ud af døren. En lille pige på 12 år er en fuldvoksen mand fysisk underlegen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flab

Det var ikke mig, der bragte den historie ind i tråden. Det jeg opponerer imod er at man tilbageholder folk fysisk. At man låser dem inde - aka undlader at frigøre dørene før politiet kommer - er på grænsen af hvad jeg synes der er acceptabelt. Derfor spørger jeg ind til det - den historie med den 12-årige har jeg INTET med at gøre. Prøv at følge med. :)

Flab

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...