CartzoRie

Dsb bøde

Recommended Posts

aksel.maria
Haj

Sidst jeg fik en for at mangle 1 zone var den på 600,-

750 er hvis du slet ikke har billet.

Den med at hoppe ud og klippe, den tror jeg vil bliver svær af administere,

da alle jo så ville kræve at få lov til det fremover, fuck et mylder.

70131415 de svarer som regel indenfor 3-4 minutter

det kan jeg skrive under på, da jeg selv er jyde i Kbh og bruger dem mere end regelmæssigt..

At en hjemløs ikke får en bøde - køb større sko!!

*BM*

I januar steg kontrolafgiften fra 600 kr til 750, der er ikke forskel i prisen om det er pga manglende zoner eller manglende billet..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mir42
Ja, tilkald Sherlock Holmes, sæt hele verden i omdrejninger, for afgiften SKAL betales, selvom det kunne løses på en meget nemmere facon. Resourcespild er et socialt accepteret fænomen, i det velfærdssamfund vi kalder Danmark.

Det tror jeg du skal sige til politikerne, der har fastlagt reglerne!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flab

Arh, mon politikerne er inde over DSB's bødepolitikker? Men altså - hvor fedt er det at være S-togsrevisor og uddele bøder, hvorefter at halvdelen af ens arbejde bliver annulleret, uvist af hvilken grund. Tal lige om utaknemlighed.

Flab

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DonYLotta

Jeg kan godt se hvor du vil hen med det, men man ender ikke med at blive arresteret, hvis man indvilliger i blot at stige af. Det samme vil politiet nok spørge om når de så når frem: "Hvorfor smed i ham ikke bare af bussen, hvis der var tvivl om antal klip, og dette kunne rettes let og enkelt?"

Forestil dig et ramaskrig der vil lyde hele vejen op igennem regeringen hvis man skal fluekneppe samtlige små uskyldigheder, og fremover begynder at tilkalde politiet, hver gang der er et barn der stjæler slik for et par kroner (Ja, det har vi vel alle et eller andet sted gjort, selv dem der har slikforretningerne). :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BigJim68
Tja altså: Jeg kørte i tog med én i fredags, som manglede en zone (fordi han angiveligt var faldet i søvn, kørt en station for langt og blev snuppet på vej tilbage). Han ville heller ikke vise legitimation til at starte med, indtil vagterne (ja, kontrollørerne havde vagter med) fik ham overbevist om, at det var bedre end alternativet: At køre med ind til politiet på Hovedbanen.

Hvorfor var det det?

Jeg mener spørgsmålet oprigtigt. Lægger de folk i benlås, eller hvad gør de for at forhindre folk i bare at stå af på næste station?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flab

Må man virkelig godt "frihedsberøve" når man ikke er politibetjent? Det med at forhindre folk i at stå af er da ikke helt efter retningslinjerne - er det? Hvordan så hvis nogen freaker og pander en af dem en på lampen?

Flab

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
McLuhan
Må man virkelig godt "frihedsberøve" når man ikke er politibetjent? Det med at forhindre folk i at stå af er da ikke helt efter retningslinjerne - er det? Hvordan så hvis nogen freaker og pander en af dem en på lampen?

Flab

Vold mod tjenestemand i funktion? Det er ihvertfald dyrere end 600 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Flab
Vold mod tjenestemand i funktion? Det er ihvertfald dyrere end 600 kr.

Jamen, ja? Det betyder bare ikke at man må frihedsberøve folk, når man ikke er politimand? Det undrer mig en del at man må bestemme om folk må gå ud af et tog eller ej, fordi man ikke har løst hjemmel til rejsen.

Flab

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Ja, det der s-togs system er pløk åndsvagt.

Hvis jeg tager s-tog fra Nordhavn til Brøndbyøster er det 2 zoner. Når jeg skal hjem, igen med s-tog, den modsatte vej, altså Brøndbyøster til Nordhavn, så er det 3 zoner :stoned:

Pisseærgerligt, at få en bøde på den konto - men der er ikke så meget at gøre. Og de hjemløse får aldrig bøder. De har ingen adresse bøden kan sendes til - og de betaler den allievel aldrig, fordi de, af åbenlyse grunde, aldrig har penge nok til det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DonYLotta
Jamen, ja? Det betyder bare ikke at man må frihedsberøve folk, når man ikke er politimand? Det undrer mig en del at man må bestemme om folk må gå ud af et tog eller ej, fordi man ikke har løst hjemmel til rejsen.

Flab

Lige mine ord, og hvad skulle de så angiveligt bruge som argument for lovligt at kunne frihedsberøve en?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind